windows klapt er telkens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
afgelopen 24 uur is het een aantal keren voorgekomen. ik ben volop bezig en ineens wordt het scherm blauw met boodschap dat windows is afgesloten om schade te voorkomen.
ik kan nog net iets lezen van 'als dit de eerste keer is' of zoiets. dan is het scherm weg en gaat de pc opnieuw opstarten.
ik heb geen idee wat er ineens aan de hand is en ik kan ook nooit zien hoe ik dat zou moeten oplossen. wie helpt?
dank alvast!
 
Ok, bij dit blauwe scherm wordt ook altijd een foutcode gegeven, en deze foutcode is wat wij graag willen weten.

Om je bij het aflezen van de foutcode te helpen, kan je uitschakelen dat je pc automatisch opnieuw opstart bij een blauw scherm. Lees hier hoe je dat kan instellen: klik
 
dank voor je reactie, ik heb windows7, ik zie wel 'computer' maar niet 'deze computer'; heb even gezocht maar vind dit niet. help me je even verder?
 
De instructies voor windows 7 zijn idd iets anders..
Klik met de rechtermuisknop op “Computer” en kies de optie “Eigenschappen“
Klik links in dit venster op de optie “geavanceerde systeeminstellingen“
Selecteer het tabblad geavanceerd en klik op de knop “Instellingen” onder “opstart- en herstelinstellingen“.
Verwijder hier het vinkje bij de optie “De computer automatisch opnieuw opstarten” en klik op “OK”
 
Alles klopt ipv deze computer, dat moet computer zijn ;)
 
o dan krijg ik alle interne en externe stations.
ik heb het gevonden intussen bij systeem of zoiets en alles daar ingesteld zoals je vroeg.
nou maar hopen dat er niks gebeurt, of toch wel....
 
de volgende keer als nu iets gebeurd zal je alle tijd hebben om de foutcode op te schrijven. We zijn dan op zoek naar de 0x000000 code ;)
 
Je ziet totaal 5 van die codes op een rij, persoonlijk heb ik ze graag allemaal. Vaak is de eerste genoeg, maar soms zijn de andere ook nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
omdat ik misschien iets heb beschadigd -ik heb sfc/scannow gedraaid- probeerde ik vandaag het systeem terug te zetten. ik probeerde een aantal herstelpunten uit eind april, maar steeds was boodschap dat systeemherstel niet mogelijk is.

ik kreeg vandaag de volgende codes"
0x875AA008; 0x92F46D4E; 0X0000000; 0x0000002
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, de laatste 2 (de eerste twee zijn geen foutcodes) codes wijzen naar een grote kans op virussen die de boel in de war schoppen bij jou. Heb je een goede virusscanner en heb je daar al eens mee gescand?

Lees hier de algemene tip door wat je moet doen wanneer je systeem geïnfecteerd is: klik
 
ik werk met avast en draai regelmatig Malware byte en Skybot
 
Hoi,

Het kan inderdaad duiden op een virus of andere kwaadaardige software. Andere mogelijkheden zijn registerfouten of een probleem met een driver..

Mijn advies is om windows te herstellen naar een herstelpunt van voordat dit probleem ontstond.
Start - Alle programma's - Bureau- accesoires - systeemwerkset - systeemherstel.

Klik eventueel op 'Meer herstelpunten weergeven en kies er een van voordat deze problemen optraden.

Op het moment dat hiermee het probleem niet of slechts tijdelijk is opgelost dan vermoed ik inderdaad een malware. In dit geval een rootkit. Deze kunt u opsporen en verwijderen met de volgende tool: http://www.mcafee.com/us/downloads/free-tools/rootkitremover.aspx

NB: Aangezien een rootkit een hackerstool is zou ik u willen adviseren voorzichtig te zijn met wat u doet op deze computer totdat dit probleem is opgelost. Ga ervan uit dat een wildvreemde over uw schouder zit mee te kijken. dus wees voorzichtig met zaken als internetbankieren of online aankopen.
 
Laatst bewerkt:
rootkit was zo klaar, binnen enkele seconden was het resultaat dat er niks aan de hand was.
ik denk dat er ergens anders iets fout is. ik heb al eens teruggezet naar een herstelpunt maar dat heeft ook niet geholpen. een probleem waar ik mee zit is dat een aantal windows-updates niet geinstalleerd werden wegens onbekende fout.
dus ik zal wel doormoeten zo, helaas!
 
Wat ik u wil vragen is om het volgende te doen.
1: zet terug naar ene herstelpunt van voordat de problemen optraden.
2: schakel alle zaken die uit zichzelf updaten uit.
3: test gedurende een redelijke tijd of het probleem inderdaad niet is terug gekeerd.
4: ga windows handmatig updaten, maar doe dit met 2-3 updates tegelijk. test tussendoor steeds of het probleem terug keert.
5: als windows up to date is doe hetzelfde met andere software die zich up daten. zet steeds 1 aan en test of het probleem terug is of niet.

Uiteraard staat het u vrij om op te geven wanneer u wilt, maar ik sluit nog steeds niet uit dat er een malware probleem is. sommige rootkits zijn niet detecteerbaar en ook niet zichtbaar voor virusscanners. Ik zou niet graag willen dat u daarmee doorwerkt. Als u 100% zekerheid wilt hebben kunt u natuurlijk windows opnieuw installeren.
 
ik heb geen problemen meer, al heb ik (nog) niet alle stappen gedaan. een probleem dat ik al eerder hier aan de orde stelde is het updaten van windows7. de pc 'pakt' een aantal ervan niet. reden: onbekende fout. En dat probleem speelt ook hier weer.

ik denk dat ik het probleem heb gevonden! in OneNote (onderdeel van MS Word) staat een verwijzing naar Skydive. dat wil zeggen er is een pagina die daar zou moeten staan. ik heb ooit eens een poging gedaan om dat te gaan gebruiken, maar daar ben ik snel op teruggekomen. nu is er verwijzing naar SKydive.
Even geleden is het systeem weer geklapt. ik ontdek dat ik weer zo'n merkwaardige verwijzing kreeg als waar ik het eerder over had (naar een schijf die de software mist)

Probleem op te lossen door deze verwijzing (en deze pagina in OneNote) te verwijderen? dat probeerde ik wel, maar nu blijkt dat ik wachtwoord nodig heb. Dat heb ik niet, nog afgezien van het feit dat ik niet weet waar ik het zou moeten invullen. hoe nu verder? Waar moet ik kijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het op lossen door OneNote uit je Office-installatie te verwijderen.
 
dat wil ik best doen, maar het is een belangrijk, zo niet het belangrijkste onderdeel op mijn pc. de vraag is, kan ik dit onderdeel veilig backuppen?
 
dat wil ik best doen, maar het is een belangrijk, zo niet het belangrijkste onderdeel op mijn pc. de vraag is, kan ik dit onderdeel veilig backuppen?
Ik weet niet welke versie je gebruikt. Zoek daarom even hoe dat moet.
 
Wat ik u wil vragen is om het volgende te doen.
1: zet terug naar ene herstelpunt van voordat de problemen optraden.
2: schakel alle zaken die uit zichzelf updaten uit.
3: test gedurende een redelijke tijd of het probleem inderdaad niet is terug gekeerd.
4: ga windows handmatig updaten, maar doe dit met 2-3 updates tegelijk. test tussendoor steeds of het probleem terug keert.
5: als windows up to date is doe hetzelfde met andere software die zich up daten. zet steeds 1 aan en test of het probleem terug is of niet.


ik heb het probleem weer terug, windows klapt er telkens weer uit.
hoe ik het vorige keer heb gedaan, weet ik niet meer, maar nu slaag ik er niet meer in om te herstellen naar een eerder herstelpunt.
systeemboodschap is dat er mogelijk een virusprogramma actief is, maar dat (avast) had ik uitgeschakeld.
en nu???

Uiteraard staat het u vrij om op te geven wanneer u wilt, maar ik sluit nog steeds niet uit dat er een malware probleem is. sommige rootkits zijn niet detecteerbaar en ook niet zichtbaar voor virusscanners. Ik zou niet graag willen dat u daarmee doorwerkt. Als u 100% zekerheid wilt hebben kunt u natuurlijk windows opnieuw installeren.
 
@htil
Wat is de bedoeling van die quote zonder commentaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan