windows laat nas en andere computer niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
377
Hallo mensnen

Ik heb nou al een tijdje een klein probleempje.
Ik kan vanaf mijn windows computer niet mijn nas zien op het netwerk sterker zelfs ik kan alleen mezelf zien op het netwerk en niemand anders.
volgens mij vader ligt dit aan windows. klopt dit?
 
Windows de schuld geven is wel weer erg makkelijk, maar zo is het niet.
Dat ligt aan de netwerkinstellingen op de verschillende apparaten die elkaar moeten kunnen zien.
 
alle aparaten kunnen elkaar zien behalve mij. zij kunnen mij niet zien en ik hun niet maar zij elkaar wel
 
Dat veranderd niets aan m'n eerdere reactie. Jouw netwerk en delen instellingen zijn kennelijk anders dan op de andere apparaten.
 
ja maar heb je misschien een hint waar het aan kan liggen ?
want ik heb wel door dat er iets aan mijn instellingen veranderd moet worden
 
Draadloos of bedraad netwerk? Op alle computers zelfde locatie (thuis/werk/openbaar) gekozen? Netwerkdetectie ingeschakeld?
 
Het heeft zoals edmoor al zei met je netwerkinstellingen te maken.

Bij bijvoorbeeld een server, NAS of netwerkprinter doe je er goed aan een vast ip-adres toe te laten kennen.
Dat adres moet uitwisselbaar zijn met het ip-adres van je router. Deze vind je onder het commando ipconfig onder het kopje Standaardgateway.
Heeft je router bv. het adres 192.168.0.1, dan geef je je apparaten een adres als 192.168.0.2 etc. Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0 en bij standaardgateway vul je het ip-adres van je router in.
Bij de DNS Servers de nummers van je server, welke je hier kunt vinden.
network6.png
 
ik heb het gevonden.
ik had de settings van VMWare niet hellemaal goed staan.
toch heel erg bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan