windows live messanger crashd gewoon.. zonder reden..

• Onderwerp starter Onderwerp starter xar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xar

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
beste helpmij'ers..

sinds kort heb ik een groot probleem met mijn msn..
hij crashd gewoon.. en dan niet iedere keer op het zelfde moment maar random..

zo kan ik soms gewoon de ene dag gebruik maken van msn terwijl msn de dag daarop bijvoorbeeld iedere keer gewoon stopt met werken...

ik krijg hier ook geen error code bij.. ik krijg alleen het bericht dat msn niet meer werkt..

dit probleem begon zich voor te doen bij msn 8.5.. ik heb vervolgense versie 8.1, 8.0 en 7.5 geprobeerd en bij iedere versie kreeg ik hetzelfde probleem

de nieuwst versie (9.0 beta) heeft dit probleem niet (of ik heb het niet lang genoeg gebruik zodat het probleem zich niet kon voor doen) maar die heeft de optie gedeelde mappen niet terwijl die optie voor mij erg belangrijk is..

ik heb ook al op het forum gezocht naar een oplosing maar die heb ik niet kunnen vinden

kan iemand mij helpen om dit crash probleem op te lossen??

//---\\
ik ben er nog vergeten bij te vertellen dat ik ook ieder ekeer als ik inlog op msn een foutmelding krijg...
ik had namelijk in eertse instantie niet het idee dat dit met elkaar in verband kan liggen..

dit is de foumelding:
er is een fout opgetreden in het script van deze pagina.

Regel: 2
Teken: 3050
Fout: 'a' is leeg of geen object
code: 0
URL: http://db2.t.msn.com/nl-nl/home.aspx?ver=b.1.017&did=1

wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina? ja/nee

maat niet uit welke optie ik kies.. ik zie geen verchil..

Laatst bewerkt:
echt niemand die t weet.. (hoop dat ik lang genoeg heb gewacht met deze bump..)

Hoi,

Heb je onlangs gebruik gemaakt van een patcher, om reclame of iets anders te verwijderen van msn?

nee.. het is een clean instalatie.. ik heb geen gebruik gemaakt van patches of addons (msn plus)..

Heb je Vista of XP?

Indien XP: 2 zaken:
1. Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix

Vink alles aan in het Registration Center, en vink ook aan Fix Windows Installer, en druk op Go.

Als je dit gedaan hebt, even nog niets deïnstalleren, want dat komt in stap 2 hieronder.

2. Deïnstalleer alles van MSN dat je tegenkomt met Windows Installer Cleanup, die je na installatie terugvindt onder Start -> (Alle) Programma's -> Windows Install Clean Up
Probeer dan een installatie van een MSN versie die wél voldoet aan je eisenpakket.

Overigens zou je ook met Vista stap 2 kunnen proberen, daar dat programma ook onder Vista werkt.

Tijs.

ik geruik windows vista home premium service pak 1..

ik heb via de link dial-a-fix versie 0.60.0.24 gedownload

deze werkt jammergenoeg niet onder vista.. ik heb nog geen versie gevonden die dat wel doet..

in iedergeval bedankt voor de sugestie..

Je kunt nog wel stap 2 proberen.

Tijs.

Oo.. sorry had t niet goed gelezen.. dacht dat stap 2 bij 1 hoorde.. ga stap 2 nu direct proberen..

ow zou het crashen kunnen lich aan een appachie server kunnen ligen?? aangezien ik gisteren die zo heb ingesteld dat hij niet meer moet auto opstarten en ik vandaag nog geen crashes heb gehad..

Laatst bewerkt:
Het zou me verbazen dat het probleem bij Apache ligt, maar misschien had je afwijkende luisterpoorten ingesteld in Apache die conflicteren met (de server-/gedeelde mappen- werking van) MSN-messenger.
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat je zelf hebt lopen aanpassen in het Verbinding-onderdeel van de opties in MSN, maar dat weet jij beter dan wij.

Ik heb zojuist als test MSN 8.5 opgestart, en even gekeken welke poorten die gebruikt en waar die mee verbindt. Ik zie poorten 9 en 1156 UDP en 1027 TCP in gebruikt (ik gebruik overigens geen gedeelde mappen). Die UDP poorten worden door Apache zeker niet gebruikt, blijft over de TCP poort als mogelijke 'oorzaak' van conflicten tussen MSN en Apache.

Vraag jezelf eens af welke luister-poorten je ingesteld had bij Apache (zie boven) en/of welke evt. aanpassingen je had gedaan in het Verbinding-onderdeel van MSN-messenger.

Tijs.

gewoon de standaard poorten.. aangezien ik bij zowel bij msn als bij apache niks veranderd heb aan instellingen..

In dat geval zou ik als ik jou was nog eens gaan testen:
MSN afsluiten
Apache aanzetten
MSN opstarten

Kijk of er dan nog vreemds gebeurt.

Overigens heb ik het idee dat Apache zoals jij het had geïnstalleerd (met standaard luisterpoorten dus) geen relatie mag hebben met het probleem in MSN. Het zou mij dus niets verbazen dat bovenstaande test uitwijst dat beiden gerust naast elkaar kunnen bestaan.
Natuurlijk ga ik wél vanuit dat je op de Apache server geen reeds in gebruik zijnde publieke domeinnaam zoals WWW.MSN.COM als 'servernaam' ingesteld hebt staan! :)

Tijs.

t bleek dat ik aleen de monitor uit gezet heb en iet apache zelf..
kwet niet of t daar aan kan liggen..

heb stap 2 geprobeert..

ben naar die pagina gegaan heb heb msicuu2.exe gedownload..
maar diw ilt niet instaleren..

error:
Code:
windows script host

scrypt: C:\Users\alewijn\appdata\local\temp\ixp000.tmp\startmi.vbs
regel: 17
teken: 1
fout: toegang geweigerd
code: 900a0046
bron: runtimefout mirosoft vb script

ook kan ik windows clean up instaler niet vinden in mn start (maar adt komt denk ik omdat deze exe niet wilt instaleren)..

Laatst bewerkt:
Ok, doe dan het volgende:
Sla msicuu2.exe op in de hoofdmap van C:
Pak msicuu2.exe uit m.b.v.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> C:\msicuu2.exe /C /T:C:\Tijdelijk

Hierna de handmatige installatie:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %programfiles%
Maak 2 mappen, namelijk:
Windows Installer Clean Up
MSECACHE
Open de map MSECACHE
Maak daar een map: WICU3
Open de WICU3 map
Open ernaast ook de map C:\Tijdelijk
Kopieer alles vanuit de C:\Tijdelijk map naar de WICU3 map, behalve StartMSI.vbs
Dubbelklik in de WICU3 map msicuu.msi

Succes,

Tijs.

Overigens: hier lijken ze het ook over jouw originele probleem te hebben.

Hiermee weet ik nu bijna zeker dat Apache er niets mee te maken heeft/had.

Tijs.

de instalatie wil nogsteeds niet lukken..
hij start gewoon niet op..

dat 2de probleem dat onder de //---\\ staat, is onafhankelijk van mijn crash probleem.. aangezien m'n zusje dit probleem ook de laatste tijd heeft en bij haar windows live mesenger niet crashd..

verder denk ik toch dat het aan de apachie monitor ligt.. want laatste op school moest ik apachie uitschakelen omdat ik met een ander server programma moest werken, daarvoor moest ik de monitor aan zetten.. en op het moment dat de monitor aan ging crashde Windows live mesenger.. en bleef hij ook regelmatig crashen...

daarna heb ik de monitor uit gezet.. maar het probleem bleef tot dat ik mijn computer geheel opneiuw had opgestart.. en de latste tjid (nu dus de apache monitor uit staat0 heb ik zo goed als geen chrashes meer gehad..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan