Windows Live Messenger Foutcode: 81000306

Status
Niet open voor verdere reacties.

bon-scott

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Hallo,

Ik heb, zoals al velen, last van de foutmelding 81000306 op windows live messenger.
ik heb al op tig forums gezocht maar niets blijkt te helpen, dus ik probeer het nog even op deze manier.

wat is er aan de hand?

zowel windows live messenger als windows messenger melden zich niet aan,
en ook internet programmas als Ebuddy en Msn online messenger werken niet, bij Ebuddy krijg ik zelfs geen inlog scherm te zien.

Nu ligt dit niet aan mijn firewall neem ik aan, die staat aan maar staat deze programmas toe, en tot aan vorige week deed alles het naar behoren.

ik heb geen andere anti virus programmas of firewalls aanstaan.

ik heb ook al een scan gehaald over mijn pc maar er schijnt geen virus te zijn, of dit zo is is maar de vraag...

wie o wie durft te zeggen wat er mis kan zijn?
want internet doet het wel gewoon.

ik hoop op reactie! :thumb:

Groet,

Xander

Klinkt mischien stom maar heb je hem al een keer opnieuw opgestart? Als bij mij live messenger raar doet start ik hem opnieuw op en doet hij het weer. Nu is het mischien raar, je pc een week niet uit zetten maar mijn laptop zet ik bijna altijd op slaapstand zo doende.

Op het internet gevonden Ik bewerk zo nu en dan mijn bericht, ik zoek namelijk naar oplossingen voor dit probleem, je kan ze allemaal proberen dan moet je even kijken welke oplossing bij jouw werkt. Ik heb nu twee oplossingen gevonden. (Houd het bericht dus in de gaten)

Deze werkt bij vele met dit probleem

Try this to disable autotuning:
- Click start, All Programs
- Accesories
- Right-click Command Prompt
- Click Run As Administrator
- Type the following: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
- Press enter
- Restart your computer

Ook een oplossing:

http://www.jvanderlinde.net/register-messenger-dll-files.zip (msn volledig sluiten bij execute)

Ook een oplossing

ga naar Start/Run (Start/Uitvoeren) en tik cmd in. Enter. Je krijgt nu een zwart schermpje met command line. Tik in: "ipconfig /flushdns" zonder aanhalingstekens, enter.
Hiermee leeg je de dns cache op je computer. Aanmelden zou hierna weer moeten lukken.

Ook een oplossing

JE HEBT
SSL 1.0
SSL 2.0
SSL 3.0
deze moeten allemaal aangevinkt zijn bij je Internet Explorer, Druk op bij internet explorer op extra, internetopties,geavanceerd dan even naar beneden en dan kom je de SSL's tegen .
je ziet niet altijd 1,2&3 maar degene de je hebt die moeten aangevinkt zijn.

Laatst bewerkt:
hey! thnx voor de reacties, maar mijn pc start ik elke dag opnieuw op ;)
maar wat zou ik dan precies moeten intypen bij uitvoeren volgens jou?

- Type the following: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

hmm?

"Ook een oplossing

ga naar Start/Run (Start/Uitvoeren) en tik cmd in. Enter. Je krijgt nu een zwart schermpje met command line. Tik in: "ipconfig /flushdns" zonder aanhalingstekens, enter.
Hiermee leeg je de dns cache op je computer. Aanmelden zou hierna weer moeten lukken. "

heb ik al geprobeerd maar doet t niet, echt erg irritant omdat msn het altijd deed...

en over de SSL's die staan aangevinkt idd, 2 en 3

Laatst bewerkt:
Je gaat naar start / uitvoeren / tik nu cmd in / je krijgt een zwart venstertje. Tik nu precies dit daarin:

netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

Als je dit in hebt getikt druk je op enter en herstart je je pc en kijk of die het nu wel doet
Als die ook niet werkt, kijk dan in me vorige bericht voor meerdere oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan