windows live messenger(gedeelde mappen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marigeer

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
85
Hallo,

Is er iemand die verstand heeft van de gedeelde mappen in windows live messenger, als ik in het live venster zowel als in het gespreksvenster op map delen druk, dan krijg ik de mededeling Uw comp. ondersteunt geen gedeelde mappen, Ik heb windows XP in mijn laptop zitten en heb daar geen cd rom van daar er al op zat toen ik hem kocht, Ik heb een acer aspire 5630 met media center, en heb deze gekocht in 2006,kan iemand mij zeggen hoe ik dat op mijn laptop krijg?

Alvast bedankt
 
Hoi,

'Gedeelde mappen' werkt alleen met NTFS niet met FAT32
De schijfindeling van veel notebooks is FAT32.

Indien dit bij jou het geval zou zijn :

1. Sluit alle programma's
2. Klik op Start en dan Uitvoeren
3. Type CMD en op de ENTER-toets
4. Type nu exact de volgende opdracht, inclusief de spaties dus: convert c: /fs:ntfs
4. Herstart je pc
 
Delen van mappen in msn

Hoi,

'Gedeelde mappen' werkt alleen met NTFS niet met FAT32
De schijfindeling van veel notebooks is FAT32.

Indien dit bij jou het geval zou zijn :

1. Sluit alle programma's
2. Klik op Start en dan Uitvoeren
3. Type CMD en op de ENTER-toets
4. Type nu exact de volgende opdracht, inclusief de spaties dus: convert c: /fs:ntfs
4. Herstart je pc
 
delen van mappen


Bedankt Teun voor je reactie, maar Ik heb partities, gaat alles dan op alle partities vanzelf, als ik dit advies ga uitvoeren, ben maar een leek, en moet ik dat ook op mijn externe harde doen? of moet ik deze dan ook inschakelen wanneer ik het over ga zetten?

Groetjes
Marigeer
 
Doe gewoon die stappen maar .....
De gedeelde mappen van Live Messenger staan op C en niet op een andere (tenzij je dat anders ingestelt zou hebben, maar dat lijkt me sterk).
Mocht het niet het gewenste resultaat hebben, wat me zou verbazen, dan is dat het moment om verder te kijken ..... tóch?
 
Laatst bewerkt:
gedeelde mappen

Doe gewoon die stappen maar .....
De gedeelde mappen van Live Messenger staan op C en niet op een andere (tenzij je dat anders ingestelt zou hebben, maar dat lijkt me sterk).
Mocht het niet het gewenste resultaat hebben, wat me zou verbazen, dan is dat het moment om verder te kijken ..... tóch?
Hallo Teun

UDF en CDFS worden alleen gebruikt voor optische media en kunnen niet worden geconverteerd naar NTFS.
De prestaties van sommige oudere programma's die niet zijn geschreven voor Microsoft Windows NT 4.0 of Microsoft Windows 2000, kunnen teruglopen als u het FAT32-bestandssysteem converteert naar NTFS. Dit gebeurt niet op een legeNTFS-partitie.Voor de conversie van een bestaand FAT16- of FAT32-volume naar NTFS kunt u de opdracht Convert (Convert.exe) gebruiken. Omdat met de opdracht Convert uw bestanden niet worden verwijderd (zoals met de opdracht Format), kunt u de opdracht Convert gebruiken als u alle bestanden op uw volumes wilt bewaren.
• De conversie is onomkeerbaar. Nadat u een station of partitie hebt geconverteerd naar NTFS, kunt u niet terugkeren naar het FAT- of FAT32-bestandssysteem. Als u het oude bestandssysteem op het volume wilt herstellen, moet u het volume formatteren als FAT of FAT32. Hierbij worden alle gegevens op het volume gewist, inclusief uw programma's en persoonlijke bestanden. In dat geval moet u een back-up van uw gegevens op het volume zetten of het besturingssysteem en alle programma's opnieuw installeren.

Kijk Teun, dit bericht heb ik overgenomen op mijn vraag aanMSN over die mappen, en heb bericht teruggekregen, maar at veront me omdat dit de eerste keer is dat ik me hier an ga wagen, ben niet een technoleut op comp. gebied, wat vind je hiervan, toch jou advies opvolgen en gewoon doen.

Marigeer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan