windows media player 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherkhan

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Berichten
21
Ik kan bij CNN de video's niet bekijken. Ik krijg een grijs veld en er gebeurt niets. Ik heb via de "help" functie MP 10 geinstalleerd. Krijg nog steeds geen video's van CNN.
Voor muziek en dvd's werkt het systeem wel, maar niet bij CNN. Iedereen die ik hierover bel, krijgt de video's zonder problemen. Wie kan mij advies en/of hulp geven?
 
Geplaatst door sherkhan
Ik kan bij CNN de video's niet bekijken. Ik krijg een grijs veld en er gebeurt niets. Ik heb via de "help" functie MP 10 geinstalleerd. Krijg nog steeds geen video's van CNN.
Voor muziek en dvd's werkt het systeem wel, maar niet bij CNN. Iedereen die ik hierover bel, krijgt de video's zonder problemen. Wie kan mij advies en/of hulp geven?
Kan het zijn dat je je firewall geen toestemming hebt gegeven dat WMP het internet op mag?
 
windows media player

Ik heb firewall uitgeschakeld, ik heb Norton anti-virus uitgeschakeld, ik heb pop-ups uitgeschakeld. Helpt allemaal niets! Geef me nog meer ideeen van wat ik kan doen.
Dank voor het antwoord, Hans (mijn echte naam!)
 
Haal op de Microsoft site, de laatste codecs op voor Mediaplayer.
Zo uit m'n hoofd heeft dat pakket nr. 9
 
Ik heb van microsoft weer mediaplayer 10 gedownlaod. Ik zag nergens daar iets van codecs of pakker no 9. Wel dat er een nieuwe versie 3923 was. Die heb ik gedownload. Maar CNN video werkt niet. Ik voel er niet veel voor om mijn firewall permanent uit te schakelen. Ik sprak trouwens iemand per telefoon om al mijn instellingen te vergelijken met die van hem. Hij krijgt de video's wel, ik niet. Hij had firewal ingeschakeld. Ik heb met hem ook nagekeken Internet opties, tabblad beveiliging en dan aanpassen niveau's. We had beiden dezelfde dingen ingeschakeld of uitgeschakeld. Het blijft een mysterie voor mij!
 
Wanneer je op de Microsoft site bent, even de zoekfunctie gebruiken en zoeken naar Codecs Mediaplayer, die krijg je er NIET ineens zomaar bij als je MP10 installeerd.
Wanneer je daarnaast ook nog andere codecs pakketten gaat installeren krijg je problemen.
Misschien doet K-lite de truuk ook, maar ervaring leert mij dat dat om een of andere onverklaarbare reden niet het geval kan zijn.
 
media player 10

CNN geeft bij de "help" functie aan dat zij alleen gebruik maken van windows media player, versie 9 of hoger.
Bij versie 9 staat dat deze geschikt is voor windows ME en windows 2000. Bij versie 10 staat dat deze geschikt is voor windows XP home, welke ik heb.
Bij de link die jij gaf staat ook vermeld dat je moet aangeven dat alle andere programma's indit verband verwijderd zouden moeten worden. En ik krijg niet graag problemen met mijn computer. Met versie 10 kan ik muziek afspelen en dvd's. Ik ben gewend aan media player. Degene die ik aan de telefoon had gebruikte ook media player en die kreeg de video's van CNN wel.
 
Mediaplayer heeft NIET van huis uit alle benodigde codecs aan boord.
Dus die zal je toch echt van die Microsoft site moeten halen OF die K-lite installeren.
Die codecs zijn dus geen speler, maar een soort "vertalers" van allerlei "taaltjes" in de videowereld.
 
media player

Ik heb de site van microsoft gevonden en ook de media video 9 serie codecs. Maar ik zie nergens iets hoe ik die kan downloaden. Verder zijn er verschillende versies van, zoals de gewone, advanced, screen, enz.
 
Zelf heb ik Klite als codec. Heb het ff geprobeerd, met Firefox krijg ik dus ook een grijs scherm en verder niets, maar met IE lukt het wel.:)
 
mediaplayer

Wat doe ik dus nu? Wat moet ik opzoeken en downloaden? En wat moet ik miogelijk anders instellen?
In ieder geval vast dank voor alle berichten!
Hans
 
media player

ter aanvulling: moet ik na elke verandering of downloading mijn computer opnieuw starten om een en ander te activeren? Ik ben niet zo'n kei op computergebied en mijn hersens zijn niet meer zoals ze 79 jaar geleden bij mijn geboorte waren!!
Hans
 
Re: mediaplayer

Geplaatst door sherkhan
Wat doe ik dus nu? Wat moet ik opzoeken en downloaden? En wat moet ik miogelijk anders instellen?
In ieder geval vast dank voor alle berichten!
Hans
De keus is aan jou. Óf je download en installeert de codecs van Microsoft of je installeert Klite. Welke browser gebruik je trouwens? Als je Firefox hebt, zou ik het ook nog 'ns proberen met IE.:)
 
mediaplayer

Ik heb internet explorer.
Ik had dus die codecs van microsoft gevonden, maar niet ontdekt hoe ik die kan downloaden.
 
mediaplayer

Ik heb gedownload wat jij aangaf. Het staat nu op de C schijf als windows media9 codecs. Moet ik nu mediaplayer 10 er eerst uitgooien? Want die staat ook nog op de C schijf.
Hans
 
Gewoon laten staan.
Mediaplayer 10 heeft die codecs no.9 nodig om die filmpjes te kunnen laten zien.

Enne.............
het is maar goed dat ook op helpmij.nl we niet aan leeftijdsdiscriminatie doen:D
 
mediaplayer

Ik heb alles wat er is aanbevolen. Ik had mediaplayer 10 er uit gegooid, intussen weer teruggezet. Ik heb WM9 codecs er in staan. Maar ik krijg nog steeds een grijs scherm en geen video!
Ik weet het nu niet meer. Het is geen ramp dat ik de CNN video's niet kan bekijken, maar het zit mij dwars dat ik, ondanks alles wat ik geprobeerd en gecontroleerd heb, dit niet klaarspeel. Het is misschien een kleinigheid, maar dat zou een expert eens moeten uitzoeken.
In ieder geval dank voor alle tijd en adviezen,
Hans
 
Maar we geven de moed niet op!
Welke site is dat precies?
 
mediaplayer

welke site bedoel je? CNN?
Dat is op http://CNN.com
Je gaat dan in de kolom links naar onder: video - now free. Dan komt er in het midden van het scherm een klein schermpje met: loading now. Dat is een preview. Tussen haakjes, die werkt bij mij WEL. Dan ga je naar rechts en klikt een van de sites met "watch" aan. Of je klikt onder dat preview schermpje op "play video". En dan gaat hij naar het scherm voor de video. En dat ios dus de plaats die bij mij grijs blijft en waar geen video te zien is. Wel staat er in de zwatre balk boven dat schermpje de titel van wat ik had gekozen als onderwerp.
Het is zeer frustrerend voor mij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan