[Windows Media Player] slechte kwaliteit bij afspelen CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua822

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Hoi allemaal!

Ik heb een probleem met het afspelen van CD's op mijn laptop met Windows Media Player. Als ik ze afspeel worden ze namelijk met veel ruis afgespeeld en dat bederft het natuurlijk, hè. Het ligt niet aan de geluidskaart omdat ik dezelfde liedjes gedownload van het internet wél goed kan afspelen. Ik ben ook niet zeker of het aan het CD-station ligt doordat ik wel gewoon vanaf mijn DVD's mijn videogames kan spelen. Ook in VLC heb ik hetzelfde probleem.

Er staat dus ergens een instelling verkeerd, maar ik weet niet wat. Alvast erg bedankt voor jullie hulp! :D

Joshua

Bedankt voor je antwoord!

Ik ben vergeten het te vermelden, maar ik gebruik Windows 7 en dus gebruik ik al de laatste versie van Windows Media Player. Ik heb op Windows Update gekeken en daar waren ook geen updates voor Windows Media Player beschikbaar.

Zou het misschien een probleem kunnen zijn met codecs?

Ik heb trouwens nog gezocht naar een oplossing. Daardoor heb ik suggesties gevonden die voorstelden in Windows Media Player bij de eigenschappen van mijn CD-speler het afspelen van audio op analoog te zetten en foutcorrectie in te schakelen. Maar voor mij zijn die opties niet beschikbaar ( het artikel was wel geschreven voor Windows XP met Windows Media Player 11, maar vaak zijn ze ook van toepassing op nieuwere versies ).

Nog iemand ideeën?

Alvast bedankt,
Joshua.

Maar misschien moet je dan Die Artikel ! bij Microsoft nakijken ..? :confused: en-of/ eigen probleem in artikel verkenen ?

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar dat is ten eerste voor Windows Media Player 11 en ten tweede wordt mijn probleem niet in dat artikel genoemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan