Windows Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.
k kan er eigenlijk geen touw meer aan vastknopen.
Je hebt de Realtek High Defination Audio Driver gedé-installeerd? Yes heb ik gedaan!
Heb je toen die R1.49 driver die je hebt gedownload ge-installeerd? Yes ook gedaan!
Want dat was mijn bedoeling. I got your bedoeling.

Je heb nu Internet Explorer 6? ik had 6 maar nu 7 geinstalleerd.
En je gebruikt Windows Media Player 11? Ja

Als het antwoord op deze vragen ja is, Ja
graag duidelijkheid over je geluid.

1. Zijn er programma's waar je wél geluid mee kunt horen? Ja bijv real player en winamp
2. Hoor je wel de Windows-riedel als je bij je Welkomscherm komt bij het inloggen? Ja
3. Met Windows Media Player 11 heb je wel beeld maar geen geluid? Ja
4. Welk soort knoppen in Internet Explorer gebruik je om geluid te horen en wat dan niet lukt? kijk bijv. bij google ik tik iets dan klik ik op search hij reageert gewoon niet, of bijv. ik wou me registeren in dit forum en (registreren) knopje niet deed, maar met firefox deed het wel.

Laatst bewerkt:
Bedankt, zitten we samen op één spoor. Ik moet nu wel even aan de "studie".:)

Als tussen hulpmiddel, kijk eens of het gedrag van IE7 in bepaalde websites verbetert als je een tool installeert vanaf deze Microsoft-site.
Open the Q: My favorite websites don't load correctly, etc. In the answer is a link to the tool. Won't hurt to try it.

Het niet werken van links in IE7 is een meer voorkomend probleem. In één geval werd het opgelost door Windows XP opnieuw te installeren(?!) op bijgaand Helpmij-topic.
Als dat tooltje niet heeft gewerkt, zou het opnieuw installeren van IE7 misschien helpen?

Wat het geluidsprobleem van WMP11 betreft: download en installeer K-Lite Codec Pack Full 18,2 Mb, linksbovenaan de pagina.
Dit pakket lost bijna alle codecproblemen op.

Edit: als K-Lite tijdens de installatie vraagt om codecs te vervangen, zeg dan ja.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de codec geinstalleerd toch niet geholpen! :rolleyes:

Volgens mij heb jij gelijk, windows xp opnieuw installeren is een goede oplossing. Want zo kunnen we niet makkelijk achter komen wat er aan de hand is.

XP opnieuw installeren is niet zo'n probleem maar mijn apparaatuur drivers waar moet ik ze downloaden.

Thank you!

Ik neem aan dat je een Intel moederbord hebt. Maar je moet het juiste typenummer opzoeken met Everest. Ga dan naar Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam. Voorbeeld: Intel Battle Lake D915PBL. Ga dan in Everest naar Moederbord, CPU, CPU type. Waarschijnlijk heb je een Pentium 4. Ga met die gegevens naar de Intel Download site. In de linkerkolom klik je op Desktop Boards, in het vervolgmenu zoek je het nummer van je moederbord op. In het daaop volgend menu kies je voor het moederbord met jouw nummer en lettercombinatie.
Nu moet je nog je OS kiezen en als het goed is kom je terecht op zo'n soort (voorbeeld!) pagina: Downloads voor je moederbord..
Als je bij de BIOS klikt op een van de download-links, zul je zien dat je een BIOS update kunt downloaden als een exe-file: die kun je vanuit Windows XP uitvoeren.
De overigen spreken voor zich.
De Realtek HD Audio Driver heb je al, je video-driver zul je op een CD-Rom hebben? Anders moet je daarvan ook in Everest opzoeken wie de fabrikant is en daar de laatste drivers ophalen, waarschijnlijk ATI of AMD.
Veel succes en ik wil erg graag horen hoe het afloopt.

Nog: als je Sata/Raid Harde schijven of schijf hebt, let dan op het Floppy-bestandje om in de setup met F6 een sata/raid driver te installeren. Staat bij die storage matrix.

oh my god en nu heb ik helemaal geen geluid. Sinds ik die codec heb geinstalleerd.

Krijg ik dit foutmelding:

geluid.jpg

en dit is mijn apparat beheer

http://i17.photobucket.com/albums/b71/SabZero/geluidbeheer.jpg

Laatst bewerkt:
Dan moet je waarschijnlijk de Audio-drivers hebben die bij je moederbord horen.
Daar zit vaak een extra audio-controller bij voor je chipset en daarnaast een driver voor het audio-apparaat.

Had je inderdaad een Intel-moederbord?
Ga dan weer terug naar de downloadpagina waar de drivers voor je moederbord staan.
Download dan de file (voorbeeld!): Intel HD Audio Controller - Realtek Codec.
(AUD_ALLOS_xxxxx_voorbeeld_PV-REALTEK.EXE)

Als de download klaar is, dubbelklik op die EXE-file. Er wordt nu een map aangelegd met dezelfde naam. In die map zit een Setup.exe.

Deinstalleer eerst de Realtek driver in Add/Remove, herstart de PC en voer dan Setup.exe uit in die map van Intel.

Nee, je hebt geen Intel moederbord, maar een Gigabyte, waar wel Intel-componenten in zijn verwerkt (Ja, het spijt me, zo verwarrend kan het soms zijn.)
Ik heb geprobeerd de juiste audio-controller en -driver voor je te vinden, maar zoals je op de Support-site van Gigabyte kunt zien, is het gemakkelijker als je zelf de stappen volgt, waarbij zij de componenten van je systeem analyseren en je dan met een advies naar het downloadcenter doorsturen. Ik neem aan dat ook hier een audio-pakket zal worden aangeboden. Dus zowel een audio-controller voor de chipset en een audio-driver voor je Realtek onboard geluidskaart.

NB: heb je nu wel Windows XP opnieuw geinstalleerd?

Nee ik heb xp nog niet geinstalleerd. Ik doe ict en mijn leraar zei doe maar nog niet want we kunnen nog een paar stapjes proberen zo als java installeren en flash installeren of internet explorer vanaf windows ex cd installeren. En nu mijn geluid is ook weg! Dus nu nog een missie======geluid======hahaha

Maar bedankt voor je geduld jij hebt me best veel geholpen hoor.....ben tevreden! :)

Okay, ik maakte me al ongerust dat je alle moederbord-drivers van Intel had opgehaald.
Bij Gigabyte moet je er uit kunnen komen.

NB: kan die leraar je niet wat gerichter assisteren? :D

Yesssssssssssss ik heb nu weer geluid: weet je wat ik gedaan heb, ik ging naar www.packardbell.com en daar mijn audio driver gezocht (ik heb packarbell pc daarom) dus daar heb ik Realtek gevonden en geinstalleerd en nu doet hij.

Ik ga nu flash en java opnieuw installeren misschien dan doet mijn Int Explorer ook. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan