Windows Millennium installeren met cd en lege floppy's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willilliam

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Ik heb een oude pc waarop geen besturingssysteem geïnstalleerd staat.

Kan iemand me eens stap voor stap uitleggen hoe ik met behulp van de installatie-cd windows millennium kan installeren zonder daarvoor te moeten aanmelden? (Lege floppy's heb ik liggen en boot-diskettes kan ik maken vanop een andere pc)

Alle hulp wordt geapprecieerd.

Laatst bewerkt:
Nog steeds een probleem...

Op de site lees ik het volgende:

Nadat de flop weer klaar is kan je onderstaande promt krijgen. Zoals je kan zien op de zesde zin is onze cdrom speler de F:\ schijf. Indien er daar D, E of G zou staan dan gebruik je straks niet de de F maar D, E of G. Wat wel gemakkellijk is om deze letter op te schrijven.

win98menu3.jpg

Terwijl ik opstart echter, wordt de letter die overeenstemt met mijn cd-rom drive niet weergegeven op mijn scherm. (ik zie enkel "system manufactured by Intel" of iets in die aard). Bijgevolg weet ik niet welke letter ik moet gebruiken bij de installatie. Die heb ik namelijk nodig volgens de site.

Nadat het formateren klaar is tikken we de volgende zin in (waarbij je dus de stations letter gebruikt die straks hebt opgeschreven): F:

Tik vervolgens cd win9x in voor windows ME en cd win98 voor windows 98. Vervolg dit door Setup in te tikken. (zie figuur hieronder)

Ik heb al alle letters van het alfabet geprobeerd (van "d:" tot en met "z:"), en telkens krijg ik het bericht "Invalid drive specification".

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Als ik de C/D schijf tracht te formatteren, dmv format c: of format d:, dan krijg ik het bericht: command cannot be started from dos (of iets in die aard).

Is er geen mogelijkheid om Millennium te installeren met enkel diskettes?

Nee dat gaat niet lukken aangezien ME niet op diskette verkrijgbaar is

Geplaatst door m@rio
Nee dat gaat niet lukken aangezien ME niet op diskette verkrijgbaar is

Zijn er andere versies van Windows die ik met enkel diskettes kan installeren? Zo ja, hoe/waar? :)

Laatst bewerkt:
win 3.11 ?
al kan je daar niet meer aan komen denk ik :S
win 95 ook wel dacht ik
koop anders een cdrom speler zijn niet duur meer hoor :thumb:

Geplaatst door goldvinger
kijk hier eens:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=177160

stap voor stap doen wat hier staat.
ook dus die bootdiskette maken.
je hebt wel de cd van ME nodig.

ik heb het ook zo bij mijn zoontje gedaan het het werkt ondangs de uitleg voor windows 98 is.
gewoon proberen dus

Bedoel je dat ik alles op dezelfde manier moet doen maar dan met de cd van win me ipv de cd van win 98?

Typ achter de DOS-prompt: r:\win98\setup en druk op ENTER.

Moet ik dan hier r:\winme\setup doen in de plaats ofzo?

Geplaatst door Willilliam

Bedoel je dat ik alles op dezelfde manier moet doen maar dan met de cd van win me ipv de cd van win 98?

Moet ik dan hier r:\winme\setup doen in de plaats ofzo?

ja, je moet R gebruiken
anders werkt het niet.
je moet gewoon die tekst even uitprinten en dan stap voor stap de uitleg volgen.
en ja gewoon de ME cd gebruiken in plaat windows 98
dan lukt het vast en zeker:thumb:

ps, denk wel om de spaties.
anders gaat het ook niet lukken
precies zo invullen wat in de uitleg staat inclusief spaties

Het is allemaal gelukt op het laatste stukje na.

Als ik r:\setup getypt heb, zegt hij: "systeem gaat voor installatie een registerscan doen" Vervolgens wacht ik enkele seconden, en verschijnt op mijn scherm: "Windows setup vereist ...(een aantal)... bytes schijfruimte op station C:", en dan verschijnt de opdrachtregel weer.

Help! :(

Hetzelfde. Ik denk dat er 2 vaste schijven op de pc staan, waarvan C: de kleinste is, en D: de grote.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan