Windows Millennium installeren met cd en lege floppy's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Willilliam
HD size is 8.200.192 bytes, en ik heb er meer nodig voor de installatie
Ja, op 8 MB kun je geen enkel besturingssytem kwijt. :D
Geplaatst door Willilliam
Dir c: > No label + 8.200.192 bytes.
Het lijkt er toch echt op dat je tijdens het partitioneren/formatteren iets fout hebt gedaan of overgeslagen.
Een andere mogelijkheid is dat er een niet-DOS-partitie op de schijf staat.
In de handleiding staat het volgende:

"Eerst moeten nu de huidige partities worden verwijderd:

Typ 3 en druk op ENTER.
Er verschijnt een menu met 4 opties:

1. Primaire partitie verwijderen
2. Uitgebreide partitie verwijderen
3. Logische stations in de uitgebreide partitie verwijderen
4. Een niet-DOS-partitie verwijderen

Verwijder EERST - indien aanwezig - de logische stations door optie 3 te kiezen en vervolgens met J te bevestigen, vervolgens - indien aanwezig - de uitgebreide partitie en tenslotte de primaire partitie. Doe dit niet in een andere volgorde. Als je niet weet of je logische stations of een uitgebreide partitie hebt, probeer ze dan gewoon te verwijderen; de computer meldt het wel als ze niet aanwezig zijn."

Voer de hele procedure nogmaals uit, maar begin als je op dit punt bent met optie 4: Een niet-DOS-partitie verwijderen.
Hierna kies je achtereenvolgens opties 3,2, en 1, waarna je de rest van de procedure doorloopt.
Probeer daarna weer te installeren met r:\winme\setup.

Guus.

Aaargh. Toch niet!

Blijkt dat de cd waarover ik beschik niet de windows millennium installatie cd is, maar de cd om up te graden naar windows millennium.

Als ik begin met de installatie, vraagt hij te verwijzen naar de vindplaats van een oudere versie van windows.

Kan ik hier iets aan doen?

toppie,

wat ging er nou mis?
zoals guus hierboven zij, is dat niet goed gegaan?

dat is balen zeg.
misschien iemand in de familie of kennissenkring een voledige windows versie hebt leggen.
of misschien iemand windows 98se

Volgens mij is een opstartdiskette van win98 al voldoende, dus de ME cd installeren en dan, als er om gevraagd wordt, de win98 diskette erin en hem daarnaar laten zoeken.

Geplaatst door Guus abc
Die heeft hij nu juist niet. :rolleyes:
Hij heeft een cd-rom om te upgraden naar ME.

Guus.

Dat zeg ik ook, gewoon beginnen te installeren en als gevraagt wordt om 'upgrade geschiktheid' een opstartdiskette van win98 gebruiken :rolleyes:

Je hoeft namelijk niet het 'oudere' product geïnstalleerd te hebben, je moet alleen de oude (of onderdeel daarvan) software hebben. (dat geldt b.v. ook voor office producten)

Geplaatst door maestro12
Dat zeg ik ook, gewoon beginnen te installeren en als gevraagt wordt om 'upgrade geschiktheid' een opstartdiskette van win98 gebruiken :rolleyes:
Die truc kende ik niet. :)

Guus.

Geplaatst door maestro12
je moet alleen de oude (of onderdeel daarvan) software hebben.
Moet die diskette dan ook niet door die originele software gemaakt zijn?
Topicstarter gebruikt er nu een die hij gedownload heeft.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Moet die diskette dan ook niet door die originele software gemaakt zijn?
Topicstarter gebruikt er nu een die hij gedownload heeft.

Guus.

En dat is iets wat ik niet zeker weet. Ik denk haast wel dat je gelijk hebt, maar ook een versie van win95 zou moeten werken, van win3.11 ben ik niet zeker :confused:

Geplaatst door maestro12
En dat is iets wat ik niet zeker weet.
Er zal toch een bepaalde code o.i.d. herkend moeten worden door de upgrade.
Anders zou iedereen met van internet geplukte opstartdiskettes upgrades kunnen gaan installeren zonder het originele product te hebben - dan werd er nóóit meer een volledige versie van een besturingssysteem verkocht. :D
Ondertussen horen we nog niets van de topicstarter.
Laten we optimistisch blijven en dus maar aannemen dat Windows er allang weer op staat.
En nu heeft hij het natuurlijk te druk met het binnenhalen van updates en installeren van programma's. ;)

Guus.

De toemalige controle's waren nogal simpel. Zo kon je officieel geen OEM versie als upgrade gebruiken, dan kwam de melding dat er al een besturingssysteem geïnstalleerd was, maar door slechts één bestand te verwijderen ging het echter wel (en dat werkte tot en met ME)

Geplaatst door maestro12

Dat zeg ik ook, gewoon beginnen te installeren en als gevraagt wordt om 'upgrade geschiktheid' een opstartdiskette van win98 gebruiken

Heb ik niet :D
Die kan je niet downloaden zeker? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan