Windows Millennium installeren met cd en lege floppy's

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je de aanwijzingen goed opgevolgt heb heb je nu nog 1 schijf oftewel C.
heb je dat wel goed gedaan

anders moet je hem op D instaleren.
dan kies je dus D

snap ik niks van.
ik zal vragen of de maker van de gebruikersaanwijzing hier raad mee weet.
even geduld

Heb alles nog eens over gedaan, precies zoals in het document. Zelfde probleem. Er zit nochthans een grote harde schijf in. Ik geraak er niet aan uit.

Bedankt voor de moeite, ik wacht wel even.

kik eens in welke map je setup bestand staat.
je opend de cd en zoekt in welke map setup staat.
bijv. in de me map.
je zegt dan "r:\winme\setup

Geplaatst door goldvinger
kik eens in welke map je setup bestand staat.
Setup staat nooit in een map, maar altijd in de root. r:\winme\setup werkt ook wel, zoals uit voorgaande berichten blijkt.
Omdat je in je eerste bericht schrijft dat het om een oude computer gaat, kan er natuurlijk ook gewoon iets mis zijn met de schijf.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Setup staat nooit in een map, maar altijd in de root. r:\winme\setup werkt ook wel, zoals uit voorgaande berichten blijkt.
Omdat je in je eerste bericht schrijft dat het om een oude computer gaat, kan er natuurlijk ook gewoon iets mis zijn met de schijf.

Guus.
Hoi guus.
ik wist niet dat dat een root hete
ik dacht gewoon aan mappen.weer wat geleerd

r:\winme\setup werkt niet (incorrect command).
r:\setup daarentegen wel, maar dan kan ik nog niet installeren. :(

PC is een jaar of 6 oud, en de harde schijf is 40 gb. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb (augustus) was er niks mis met de HD.

In dat stappenplan wat je gevolgt hebt (van eerder bericht) heb je daar ook de 'fdisk' stappen doorlopen en hoe groot werd daar de vrije ruimte aangegeven na formatteren??

Geplaatst door maestro12
In dat stappenplan wat je gevolgt hebt heb je daar ook de 'fdisk' stappen doorlopen
En zo ja, heb je geformatteerd met format c: /u (spatie achter c:) en niet alleen met format c:?

Guus.

Allemaal gedaan. De procedure verliep perfect, tot ik bij de laatste stap aankwam.

Foert. :confused:

Geplaatst door Willilliam
Allemaal gedaan. De procedure verliep perfect, tot ik bij de laatste stap aankwam.
Maak de Windows cd-rom eens voorzichtig schoon (met een zacht, schoon doekje van binnen naar buiten wrijven - niet in cirkelbewegingen).

Guus.

Ja maar, kan je vertellen wat de vrije ruimte was, deze wordt vermeld bij zowel fdisk als na het formatteren.

Dit is namelijk wel interessant om te weten. Er bestaat namelijk een kans dat je bios de harddisk niet juist herkend, door b.v. foute bios instellingen (bios batterijtje leeg na een lange tijd uitstaan) of een te grote harddisk voor je bios, dan heb je b.v. een biosoverlay progje nodig van de harddisk fabrikant.

Kijk anders eens als je opgestart hebt met diskette met het commando dir c: wat daar het resultaat van is.

HD size is 8.200.192 bytes, en ik heb er meer nodig voor de installatie (hoeveel precies weet ik niet, maar het zijn er meer).

Vroeger had ik echter twee vaste schijven, waarvan C: de kleinste was. D: was veel groter.

Laatst bewerkt:
En hangt de huidige harddisk wel als master aan de primairy IDE poort en staan de jumperinstellingen goed, Win ME kan namelijk anders niet installeren, vindt dan geen schijfstation en geeft exact de foutmelding die je nu krijgt, nemaleijk dat er een harddisk nodig is met minimaal xxx vrije ruimte.

Geplaatst door maestro12
En hangt de huidige harddisk wel als master aan de primairy IDE poort en staan de jumperinstellingen goed

Mijn excuses, maar daar versta ik geen bal van :D
Ik weet het bijgevolg ook niet.
Hoe kan ik dat te weten komen/herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan