Windows of Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapgroot97

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
38
Hallo,
Ik werk al heel wat jaar met windows zonder problemen, maar ik ben wel eens aan iets nieuws toe.
Mijn computer heeft net zijn laatste adem uitgeblazen en ik ben nu heel erg aan het twijfelen of ik nou een Mac mini neem of een windows computer voor de zelfde prijs.

Ik game niet veel op de computer behalve soms minecraft.
Graag even laten weten waarom jullie wel of niet een mac zouden nemen.
Gr.
 
Windows/linux. Bij apple betaal je veel te veel voor heel weinig. Een computer die je zelf samenstelt met dezelfde componenten kost de maximaal de helft. Wat je altijd hoort van "het werkt gewoon" is bull****. Als je gewoon de drivers (en een virusscanner als AVG free) installeert, zal je nooit ergens last van hebben. Dan heb je in een keer meer aan Windows dan aan een Mac. Geen gezeur met dat letters in documenten niet goed worden weergegeven op een Windowscomputer, geen gezeur met spellen, geen gebrekkige garantie etc. Als je Windows zat bent, installeer dan Linux (ik raad Linux Mint Cinnamon aan)
 
bedankt voor het snelle antwoord.
ik had idd ook nog niet aan linux gedacht

maar als apple niet veel beter is dan windows/linux waarom zijn er dan zo veel mensen die heel erg blij zijn met apple en zeggen dat het veel beter is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was altijd een Windows en linux persoon, maar in verband met het heen en weer reizen van en naar school had ik een Macbook Air gekocht, omdat die zo lekker klein is .. en sindsdien ben ik helemaal weg van Mac.. Het werkt gewoon zo snel en makkelijk (en het ziet er natuurlijk ook allemaal prachtig uit ..), daarna heb ik mn laptop verkocht een een iMac gekocht... Ik zou voor mac gaan als ik u was.

Btw @AndreazZz, dat probleem over die letters hoor je vaak inderdaad, maar heb hier nergens last van. Heb gewoon Microsoft Office voor Mac geinstalleerd.. (ben ik inderdaad absoluut geen fan van iWork)
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb ook een iphone dus ik ben al wel wat aan apple gewend en ik vind de iphone ook heel smooth en goed werken dus als dat bij de mac hetzelfde is dan ga ik waarscheinlijk voor de mac.
 
Ja het werkt inderdaad erg smooth allemaal, u kunt natuurlijk altijd even naar de Mediamarkt of Apple store gaan en het daar uitproberen. De eerste paar dagen is het even wennen met toetsen combinaties en hoe alles in elkaar zit, maar toen ik daar eenmaal aan gewend was werkte het heerlijk
 
ja ik ben al naar de apple store geweest om een beetje met die dingen te spelen, daarom ben ik nu ook wat meer informatie aan het zoeken :)
 
Games

Is een mac dan ook een goede game computer? (high graphics en videokaart + processor)
 
nee mac is niet voor de spellen.
zelf heb ik een ipad en een macbook pro en mocht er 1 kapot gaan dan wordt deze zeker weer vervangen door hetzelfde merk.
het is even wennen als je overstapt maar daarna........heerlijk.
 
Oké, dus dat word er dan later één voor mijn werk, nu blijf ik maar bij windows met dualboot linux.
 
Dat lijkt mij ook de beste keus, ja. Mac is dan wel sneller, maar als je een kleine versie van Windows installeert (basic/starter), en af en toe eens alle opstartprogramma's uitzet die je niet nodig hebt (msconfig), en microsoft services uitzet die je niet nodig hebt, dan heb je een super snelle computer. Linux blijf je dat sowieso houden (OS X (betaald) is gebaseerd op linux (gratis) ) en dat werkt echt enorm fijn en start ook snel op. Ik heb sinds een aantal maanden Mint Cinnamon op mijn desktop en nu ook op mijn laptop, en het werkt enorm fijn. Ook geen gezeik met Windows programma's die niet werken (zoals bij mac).
 
@andreazzz: als je zaken uit wikt lichten, doe dat dan ook goed. OsX is niet gebaseerd op linux, maar op NextStep, wat een Unix systeem is. En dat met een BSD-kern.

Ik begrijp je stelling over een simpele basisinstallatie dan ook wel, en ook je uitspraak over het uitzetten van zaken die je niet nodig hebt, mar nu proberen we dat eens met een "gewone" gebruiker. Ik ben bang dat je dat niet gaat lukken, net zo min als het uitroeien van windowsvirussen gaat lukken. Misschien voor jezelf wel, maar je moet je dan verplaatsen in iemand die er geen kaas van gegeten heeft, en er geen knobbel voor kan ontwikkelen.

Bij een Apple hoef je geen simpele basisinstallatie te maken, of zaken uit te zetten om sneller te kunnen werken. Dat gaat allemaal vanzelf, en daar heb ik een computer voor. Ik wil niet bezig zijn met knoeien aan mijn systeem, of zaken uitzetten. Als het ding aangaat wil ik ontwerpen, foto's bewerken, teksten maken, internetten en mailen. Ik wil niet in mijn msconfig rommelen, of met regedit andere zaken regelen, ik wil dat het ding werkt.

En natuurlijk kun je ook spelletjes doen op een Mac. COD2 en 4 draaien hier prima op m'n Imac uit 2008.
 
Als je in de uitgeverij werkt, of een andere vorm van grafisch werk doet, dan is de Mac daar de standaard. Daar is ie zo ongeveer voor gemaakt.
Wilt u gamen en optimale mogelijkheden hebben en vrijheid van zelf componenten verwisselen, bijkopen, etc. dan kunt u maar beter iets anders kopen, waarbij Windows het meest voor de hand ligt, daar daarvoor de meeste software te koop is, maar ook de meeste gratis software voor is.
 
Ik heb een Macbook Air, en die werkt altijd. Als je een Windows computer koopt, moet je eerst nog door anderhalf uur Windows installeren heenbijten, alle updates downloaden en installeren, kortom een avond werk.
Bij mijn macbook Air is het uitpakken en aan de gang gaan.
De hardware is inderdaad veel duurder, daar staat tegenover dat de software vele malen goedkoper is. Een upgrade van het besturingssysteem kost bij Apple 15,99, bij Windows ettelijke honderden euro's. Office voor de Mac kost iets van 80 euro, voor Windows betaal je al gauw 300 euro. Enzovoorts.
En inderdaad bij Apple weinig of geen gedoe met het besturingssysteem wat opgeschoond moet worden, enz.
Bij het Icentre is de service vele malen beter dan bij de windows-computerwinkels. Krijg je daar bv ook gratis instructieavonden??

Kees
 
@keesbl: weet je wat niet klopt aan je statement? Alle desktops die mensen gewoon kopen (en niet zelf in elkaar zetten) en laptops werken out-of-the-box. Geen installatie. Dat is alleen voor mensen die nog meer geld willen besparen en hun pc in elkaar schroeven. Momenteel kan je ook een licentie voor W8 kopen (nadat je de Beta versie hebt geïnstalleerd, of voor als upgrade vanaf W7) voor max. 20 euro. Office is rond de 80 euro OOK voor Windows: alstublieft
Gratis instructie avonden zijn bij Windows niet nodig, "because it just works".
 
Toen ik mijn nagelnieuwe kant en klare Windows laptop kocht moest ik een hele avond de Windows installatie afmaken, dus geen laptop die speciaal voor mij gebouwd was.
Die upgrade van 20 euro is alleen als je onlangs een windows PC gekocht hebt, als 'overgangsregeling'. Heb je al langer een Windows 7 PC, dan moet je gewoon de volle mep betalen.
Voor of alleen Word, of alleen Excel, enz betaal je 79 euro, maar niet voor het hele pakket van Word, Excel, Powerpoint. Voor het hele pakket betaal je bij Apple rond de 80 euro.
Inderdaad voor Windows zijn geen introductieavonden. Je mag nl. boeken kopen van 50 euro of meer om de in en outs van Windows te achterhalen.

Kees
 
Ik weet niet wat voor laptops jij dan koopt, maar dat heb ik nog nooit gehad (en er liggen hier aardig wat laptops...).
Het klopt dat de 15 euro alleen geldt voor de pc's die tussen 2 juni 2012 en 31 januari worden gekocht/gekocht zijn. Er is ook een actie voor pc's die eerder zijn gekocht. Tevens krijg je een cadeaubon van 20 euro en 3 maanden gratis 24/7 ondersteuning.
Office pakket is inclusief Excel, Powerpoint en Onenote: klik
Windows heeft standaard dingen geïnstalleerd die je op weg helpen met het gebruik ervan. Daarbij gezegd: als geboren Linux-gebruiker moet ik zeggen dat Windows wel fijn werkt (Mac OS X zal net zo fijn zijn als Ubuntu, aangezien het letterlijk is gekopieerd (zoek de verschillen, als je het niet gelooft...) net als de app store, ook van Ubuntu).
 
@AndreazZz Zou je alstublieft willen stoppen met het verkopen van onzin. Ik zie graag onderbouwingen voor je stellingen. M.a.w. feiten wil ik zien, bewijzen voor de onzin die je hier schrijft. En stop alsjeblieft met het preken voor eigen parochie.
 
Jaapgroot, neem maar van mij aan dat de keuze Windows Apple, bijkans een religieuze strijd is. Kijk maar naar de discussies hierboven.
Beide systemen hebben hun sterke punten en hun zwakke punten.
U moet gewoon kiezen wat u het meest aanspreekt en waarmee u denk tevreden te zijn.
meningen van "experts" op dit gebeid vragen heeft eigenlijk weinig nut. Dat is bijna hetzelfde als vragen aan een priester en een rabbijn wat zij de beste religie vinden.
 
@srpchulp: je hebt 100% gelijk. Alleen vind ik dat Linux veel fijner is dan Windows, maar Windows is toch net iets gebruikersvriendelijk dan 90% van de Linux distributies. Ik heb geen Apple in huis, dus kan er niet over oordelen. Alleen vind ik op het internet wel overal dat het lijkt op Ubuntu (wat ik niet fijn vind :p). Maar een aantal statements van Keesbl klopt gewoon niet: bijvoorbeeld dat office 300 piek kost...
Ik stop nu maar met reageren op dit topic, er is nu waarschijnlijk wel genoeg informatie voor de TS...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan