Windows of Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt me ook heel verstandig om te stoppen. Want in een zin verklaar je je onzin die je hier schrijft. Je heb er een uitgesproken mening over en je vervolgt met het feit dat je er nooit mee heb gewerkt. Door jou heeft de TS helemaal niet voldoende informatie, de TS heeft een verkeerd beeld en dat komt mede door jouw.
 
Als je een apple koopt, koop je in principe twee computers. De apple, met het besturingssysteem OsX, en daarnaast ook nog een snelle (jawel) Windowsmachine, daar je op redelijk eenvoudige wijze via bootcamp, windows kunt draaien. Uiteraard heb je daar dan wel een licentie voor nodig, maar via Bootcamp draait windows als een tierelier, mocht je dat wensen.

En je moet voor jezelf de vraag stellen wat je wilt, als je net als sommigen hierboven, lekker je systeem naar je hand wilt zetten, zaken instellen, nieuwe hardware erin wilt zetten, en veel tijd in het vogelen met het systeem an sich wilt investeren, zou ik een windowsmachine kopen.

Als je, net als ik, alleen maar je foto's wilt beheren, af en toe een presentatietje wilt maken, je foto's wilt kunnen bewerken, een tekstdocumentje wilt kunnen tikken, muziek wilt kunnen luisteren en maken, filmpjes wilt bewerken, en zonder zorgen voor virussen lekker wilt mailen en surfen, een ontwerpje wilt kunnen maken, een website wilt kunnen bouwen op een simpele manier, dan zou ik een Apple kopen.

De mijne werkt al vanaf begin 2008, zonder enig probleem. En ja, natuurlijk is het niet goedkoop, maar over 4 maanden staat het ding hier 5 jaar te draaien, zonder 1 dag storing. Dan kost ie per jaar een kleine 250 euro, en dat valt best mee.

@andreazzz: ik nam je bijdrage al met een korreltje zout, en helemaal nu ik lees dat jouw indruk van OsX van plaatjes op het internet afkomt, en je dus eigenlijk een wal-stuurman bent. Je weet wel, de beste stuurlui staan aan de wal. Wat mij betreft houd je bijdragen over een besturingssysteem welke je niet kent, maar beter voor je.
 
en zonder zorgen voor virussen lekker wilt mailen en surfen
Niet helemaal waar. Dit is beslist geen uitzondering! Apple-gebruikers schermen hier graag mee, ten onrechte. Voor Windows worden nu eenmaal meer virussen geschreven omdat het een populair systeem is en relatief goedkoop in de aanschaf t.o.v. een Apple-machine. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een tijdje op een Apple gewerkt, het zijn fantastische apparaten en kwalitatief van hoog niveau. Op mijn Windows-machine ben ik al zeker 6 jaar virusvrij, het heeft meer te maken met surfgedrag en je gezonde verstand gebruiken.
Maar overkomen kan het iedereen!
Update: Klik.
 
Laatst bewerkt:
Ter info: je hebt het nu over malware en phising sites. Nogmaals: virussen voor de mac bestaan niet. Slechts een handvol voor Os 9, maar dat gebruikt bijna niemand meer.
 
Na mijn ervaring met veel PC's die op Microsoft Windows draaide, en een hele lange tijd PC's met Linux. Ben ik nu over naar Mac OS X, en ben vanaf Snow Leopard begonnen. Heb nu nog steeds een iMac uit Late 2009 die als een zonnetje op Mountain Lion draait op dit moment.

Voordelen van een Mac? Apple's eigen hardware en software die ze zelf in de hand houden, en nagenoeg foutloos werkt na iedere update en upgrade, en doet wat het doen moet zodat je een Mac gewoon kan gebruiken zonder je zorgen te maken over het falen van het besturingssyteem en hardware. Werkt allemaal naadloos samen. Je hoeft het nooit opnieuw te installeren mits je hardeschijf het begeeft. Na iedere update, upgrade van het besturingsysteem van Apple heb ik nog nooit problemen gehad dat iets niet werkte. OS X wordt nooit trager ook niet na de upgrade naar een nieuw OS X besturingssyteem. Werkt altijd snel ook met oudere hardware."Zie: Eigen Hardware en Software in de hand houden" Games voor de Mac zijn er tegenwoordig ook genoeg als je een spelletje wilt spelen en steeds meer game makers vinden de weg naar de Mac. Doet alles wat een PC met windows doen moet maar dan beter en zonder ergernissen. Duur? Ja, maar dan met hoge inruil waarde en een hogere plezier waarde, en geeft je echt een beter en goed gevoel als je erachter zit.

PC en Microsoft Windows heb ik ervaring mee! Neem dat van mij maar aan. Daarom ben ik nu ook over naar een Mac.:)

Voor vragen voor beginners, cursussen en weetjes over Mac OS X kijk eens bij Macmiep

http://macmiep.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat er in 2 jaar niet veel veranderd is?
Ik vraag me af of ook outlook werkt op een Mac?
En een Epson 400serie printer?
 
@willy-1 ,

Je reageert in een topic uit 2012, deze is niet actueel meer. Vanwege de leeftijd van het topic gaat er een slotje op. Je kan natuurlijk een nieuwe vraag openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan