Windows opent geen actieve progamma's meer en sluit niet af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latitude

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2012
beste Helpers,

Ik had nog een laptop op zolder, die ik vroeger had gebruikt liggen, dus ik dacht gister, misschien is die wel handig om op te browsen.
Het betreft een Dell latitude 120L met 120GB harde schijf, Windows XP proff.

Ik laad hem op en zet hem aan, eerste paar uren gingen oké maar toen wou ik iets intypen op chrome... ineens type ik niet meer maar open ik progamma's.
Ik druk op P en kom bij mijn documenten, en druk bijv op H en kom bij geschiedenis.
Dus ik dacht dat zal wel ctrl en shift zijn, ook niet, onderhand heb ik alles geprobeerd, alls sneltoetsen eraf gehaald om te kijken of ze plakken, en ook in het register gekloot.
Ook als ik een progamma selecteer in mn taakbalk dan gebeurt er niks, ik kan er ook 2 tegelijk doen gebeurt er nog steeds niks. , foto hier:

DSCN1283.jpg

Het probleem doet zich meestal voor als ik hem van stand-by zet.

Dit probleem gaat gecombineerd met het volgende probleem.

Ik probeer windows aftesluiten gewoon via start-afsluiten, alles verdwijnt taakbalk pictogramme behalve mn achtergrond die blijft namelijk staan.
zo heb ik hem ongeveer een uur aan laten staan maar er gebeurt niks, alleen blijft de achtergrond staan.
Er komt ook geen afsluitscherm etc, daarom verschilt het probleem van de andere ''afsluitproblemen''.

Ik dank u zeer als we dit samen zouden kunnen oplossen!

Met vriendelijke groet,

latitude

Hoeveel vrije schijfruimte is er nog? Windows vraagt in feite om 20% vrije ruimte, wil je safe staan. Anders maak wat ruimte door het prullenbak te legen. Is dat niet voldoende dan moet je nog meer verwijderen en ook uit het prullenbak verwijderen.

Dan zal ik eens de schijf controleren: rechter muisklik op schijf icoon, tweede tab, alle opties aanvinken, bevestigingsscherm afwachten, vervolgens computer uitzetten (7seconden op aan/uit knop drukken) en opnieuw opstarten.

Ik heb net een schijfcontrole gedaan en hij is nu al een uur bezig, hij is nu bijna klaar, is dit normaal?

Schijfcontrole kan heel lang duren. Ik denk dat hij binnen 24 uur klaar is. Niet afbreken, gewoon laten lopen.

Goed het is afgelopen en er is niks veranderd helaas, ik moet er wel bijzeggen, het probleem met de PC gebeurt pas na 20 min, de eerste 20 minuten doet die het gewoon perfect.

En ik had een klein probleempje met de Wlan dus die was uitgeschakeld toen ik de laptop uitschakelde, en het blijkt dat die dan wel gewoon afsluit.

Heb je misschien een heat probleem? Wordt er nog hetel lucht uitgeblazen, of is de fan verstopt of kapot? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.

Heb je misschien een heat probleem? Wordt er nog hetel lucht uitgeblazen, of is de fan verstopt of kapot? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.

Hij word inderdaad wel erg heet en de fans werken minimaal....
Hoe kan ik dit verhelpen, de laptop open maken en hem even schoonmaken, of er met de stofzuiger over heen gaan?

Nu zit er ook een illegale windows proffesional op die er niet op hoort, heb de code nog op de sticker staan van de orginele home edition, kan het daar ook aan liggen?

Laatst bewerkt:
Met de stofzuiger over heen gaan zal ik niet doen. Indien je pech hebt maakt de inductie van de fans je laptop kapot. Koop een busje perslucht, en maak de computer open. Dan fan(s) blokkeren (b.v. met potlood) en schoon blazen. Blokkeer je de fan(s) niet kan je ook weer inductie krijgen. Na het schoonblazen eerst de laptop op temperatuur laten komen (ca. 1 uur) en dan dichtschroeven en testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan