Windows PC vs Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er bestaan toch heel veel onduidelijkheden over virussen. Er bestaan GEEN virussen voor MacOsX. Als je mij niet gelooft, kijk dan maar eens in de databases op internet. WIndows 160.000 - Apple 0. Wat er wel zijn zijn zg. proof of concepts, maar die zijn niet uitgewerkt tot een virus.

Waarom kiezen voor een Apple?

Allereerst koop je met een Apple, twee computers in 1. Op een Apple kun je dmv Bootcamp, ook Windows installeren, en dus heb je tegelijk een Windows-computer, en een Apple. Maar nu de vraag over ontwerpen en DTP-en. Er bestaat wel degelijk verschil tussen Indesign voor de Apple, en Indesign voor de PC, en dan met name in de Fonts.
Ook het kleurbeheer is op een Windowsmachine matig te noemen, en dat is zelfs met de komst van Win7 niet veel verbeterd. Ook kun je jezelf afvragen welke van de twee investeringen het meest duurzaam is. Als bedrijf ga je natuurlijk afschrijven. Mijn iMac draait hier al 3 jaar probleemloos, en in dezelfde periode is de PC al een keer vervangen, omdat de update van CS3 naar CS4 teveel was voor het apparaat. Ook krijg je, als bedrijf veel te maken met SPAM, en bestanden van andere bedrijven. Als er een virus inzit, heb je als Windows based bedrijf een probleem als je virusdatabase niet up-to date is, of er een virus rondwaart waar nog geen oplossing voor is. Als Apple-based bedrijf, draai je dan gewoon door.

Je kunt op beide systemen best uit de voeten, maar ik weet uit ervaring, dat ik, op een Apple, vele malen productiever ben, dan op een PC.

Over het PDF verhaal: Op een Apple maak je makkelijker een goede PDF, dan op een PC.

Luister.. meer dan 80% in deze branche gebruikt een MAC.
Ik zweer je een mac kan meer.. bevat meer.. de support door apple is beter geregeld met licenties enzo.

Als je een windows koopt en die aandoet.. ben je 2 dagen bezig om alles in te stellen. de juiste software te krijgen.
Als je een mac koopt ben je in 10 min online.. geen virus scanners geen driver en all die zooi.

Ook nog een voordeel dat bij Mac de hardware & software support van apple is en bij Windows heb je te maken met Acer voor je hardware en met Windows met microsoft. Oftewel je ben afhankelijk van twee partijen

Quote van apple.com:

Doesn't get PC viruses.
Designed with security in mind, Mac OS X isn’t plagued by constant attacks from PC viruses and malware. Likewise, it won’t slow you down with constant security alerts and sweeps. Every Mac is secure right out of the box, so you can safely go about your work — or play — without interruption.

High performance.
With the latest Intel processors and other engineering leaps, a new Mac does all the things that only a Mac can do — at an astonishing speed.

Always up to date.
A Mac regularly checks for updates to Mac OS X and any included Apple software and automatically downloads them. So really, a Mac gets better with age.

Born ready.
Unlike other computers that require you to spend hours configuring devices, a Mac connects to your digital camera, wireless device, or external drive and just works. Really.

Instantly wireless.
A Mac makes wireless easy. Networks automatically appear, and you can get on the Internet with a few clicks.

A conversation piece.
Lots of computers come with built-in cameras these days. But only a Mac comes with iChat software that lets you have four-way video chats,1 give presentations, and even share your screen with people all over the world.

Yes. You can get on the Internet via wireless networks everywhere.

Yes. You can connect to networks (both Mac and PC).

Yes. You can run Microsoft Office.

Yes. You can run Windows.

Nog steeds een Mac gaat langer mee.. En met Windows zit je onder de Updates..
Neem een MAC! Ik heb zelf een iMac late 2009 .. nieuwste model. en ik ben meer tevreden dan ik ooit met een computer ben geweest ;)

Goedemiddag allen :)
Binnenkort ga ik voor mezelf beginnen in de grafische branche (grafische vormgeving en dtp). Nu wil ik onderzoek doen naar de beste keuze; een PC of een Mac. Handig om te weten is dat ik voornamelijk met Adobe producten werk. Denk aan Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver, Bridge en ACDSee Pro. [Edit: Op dit moment heb ik thuis een aardig Acer computertje (Athlon Dual Core 4450e, 2.30 GHz, 2 GB intern) met Windows 7 en dat bevalt -zoals er gezegd wordt- ook wel maar ik heb er ook veel werk mee -> draaiend houden.]

Altijd heb ik gewerkt op een pc en nog nooit op een Mac maar ik ben wel zeer onder de indruk van de Mac. In de grafische wereld 'zweren ze erbij'. Maar waarom nou precies? Kijk, ik weet dat mensen die met ontwerpen en design bezig zijn gewoon 'geilen' op een strak vormgegeven apparaat. Zo ook ik. Wat ik alleen nog niet zwart op wit heb kunnen vinden is het 'waarom'.

Waarom zweren de designers bij een Mac? Kan iemand mij praktijkvoorbeelden geven van de voordelen van een Mac? (En dan niet voor huis-tuin-en-keukengebruik maar voor de grafisch ontwerper.)

Ik zeg altijd is je hobby/werk met Windows pc ga voor een Windows pc.
Maar je moet wel weten dat Mac pc die zijn veeel beter zijn met foto video's muziek maken dan Windows.
Alleen is het geval bij jouw dat het overstappen beetje moeilijk zou vind denk ik.
Je zal er geen spijt krijgen, eenmaal als je alles onder de knie hebt ben je niet te stoppen,
Ik werkte vroeg op Windows muziek maken, maar toen ik overgestapt was naar Mac is mijn muziek maken veel beter geworden.

Ik noem maar even wat:
Alles bij een mac zit er standaard in: Fotobewerking, Video Bewerking.
Alles de basis, en ja windows heeft dat ook:

Movie Maker vs iMovie
Paint/Picture vs iPhoto

Ik zou het wel weten, en een mac gaat efficienter om met je geheugen dan Windows.

Gut wat een boel antwoorden al! En erg duidelijk :thumb: Nu eerst even wachten tot mijn geldboompje oud genoeg is om geld te laten groeien... Ik zal zeker in de toekomst overwegen een Mac te nemen. Blijf er verschrikkelijk gek van en zo te horen heeft 'ie ook veel meer voordelen :)

Thanx, maar blijf vooral lekker kletsen over de voor- en nadelen van een iMac vs PC! Blijft leuk om te lezen :love:

Ik zou voor een PC gaan. Ik heb ook een Mac, maar efficiënt en goedkoop is het al zeker niet! als je hetzelfde kan op Windows, waarom dan iets veel duurders? Je kunt tussendoor ook nog andere dingen met Windows, en dat kan niet op Mac. En als je toch zoiets moois ofzo wilt, kun je nog altijd iets duurders, maar goedkopers als Mac nemen zoals een Sony Vaio. Je kunt ook je eigen PC laten maken als je wilt, maar dan wel tegen een prijsje van een iMac ongeveer ;)

Dit is wat Apple zegt, waar ik toch nog wat commentaar wil bij toevoegen. Zo zie je de echte waarheid over hun reclames met kleine lettertjes.

Doesn't get PC viruses.
Designed with security in mind, Mac OS X isn’t plagued by constant attacks from PC viruses and malware. Likewise, it won’t slow you down with constant security alerts and sweeps. Every Mac is secure right out of the box, so you can safely go about your work — or play — without interruption. <== Oh nee? Er is al nieuws over een achterpoortje in Safari, waar je maar naar 1 link hoeft te gaan, en je Mac zit vol trojans, spyware, malware etc...

High performance.
With the latest Intel processors and other engineering leaps, a new Mac does all the things that only a Mac can do — at an astonishing speed. <== en dure nog ook, je kunt dezelfde processors krijgen in een PC voor de helft van de prijs

Always up to date.
A Mac regularly checks for updates to Mac OS X and any included Apple software and automatically downloads them. So really, a Mac gets better with age. Maar voor een upgrade extra betalen! En na een jaar, word je browser niet meer gesuporteerd, en werken de meeste programma's niet meer voor jouw Mac versie.

Born ready.
Unlike other computers that require you to spend hours configuring devices, a Mac connects to your digital camera, wireless device, or external drive and just works. Really. Ik herriner me hun reclame nog, waarin het nog simpeler werd getoond in Windows (dus gebruiksvriendelijker) en er op het einde komt: "windows is for kids"...

Instantly wireless.
A Mac makes wireless easy. Networks automatically appear, and you can get on the Internet with a few clicks. ik had ook een Mac... "steek de modem erin" "steek de modem er nog niet in" "steek de modem erin"... Zo flitste het op mijn beeldscherm LOL

A conversation piece.
Lots of computers come with built-in cameras these days. But only a Mac comes with iChat software that lets you have four-way video chats,1 give presentations, and even share your screen with people all over the world. Inderdaad, en Windows komt met Windows live messenger, aangezien maar weinig mensen ichat gebruiken. Je kunt ook gebruik maken van Windows desktop remote control.

Yes. You can get on the Internet via wireless networks everywhere. ook met Windows

Yes. You can connect to networks (both Mac and PC). ook met Windows

Yes. You can run Microsoft Office. ook met Windows

Yes. You can run Windows. ahja, want je kunt niet zonder Windows. En Windows kan Mac ook draaien

+ miljarden dingen op Windows wat op Mac niet kan

Dit is wat Apple zegt, waar ik toch nog wat commentaar wil bij toevoegen. Zo zie je de echte waarheid over hun reclames met kleine lettertjes.

Doesn't get PC viruses.
Designed with security in mind, Mac OS X isn’t plagued by constant attacks from PC viruses and malware. Likewise, it won’t slow you down with constant security alerts and sweeps. Every Mac is secure right out of the box, so you can safely go about your work — or play — without interruption. <== Oh nee? Er is al nieuws over een achterpoortje in Safari, waar je maar naar 1 link hoeft te gaan, en je Mac zit vol trojans, spyware, malware etc...

Dat noem je geen virus, maar een lek, die overigens ook op de Windows versie zit. En het is geen OS lek. En trojans, spyware en malware vind je ook op Windows.

High performance.
With the latest Intel processors and other engineering leaps, a new Mac does all the things that only a Mac can do — at an astonishing speed. <== en dure nog ook, je kunt dezelfde processors krijgen in een PC voor de helft van de prijsOk, maar je performance is daarentegen niet werkbaar. Ga maar eens in de grafische industrie kijken. Daarbij sta je jezelf tegen te praten.
Je kunt ook je eigen PC laten maken als je wilt, maar dan wel tegen een prijsje van een iMac ongeveer

Always up to date.
A Mac regularly checks for updates to Mac OS X and any included Apple software and automatically downloads them. So really, a Mac gets better with age. Maar voor een upgrade extra betalen! En na een jaar, word je browser niet meer gesuporteerd, en werken de meeste programma's niet meer voor jouw Mac versie.Net zo als je voor een Windows upgrade moet betalen. 10.5 was €129,- 10.6 is €29,-. Wel eens geprobeerd een upgrade van Windows te krijgen voor onder de €130,-. Nee, geen OEM. Retail!!! Wat betreft die browser die niet meer ondersteund wordt. Dat is natuurlijk l*lkoek. Safari staat nu versie 5. dat neemt niet weg dat versie 4 niet meer ondersteund wordt. En alle programma's in MacOSX worden nog steeds ondersteund. Ik denk dat je je beter moet verdiepen in deze materie.

Born ready.
Unlike other computers that require you to spend hours configuring devices, a Mac connects to your digital camera, wireless device, or external drive and just works. Really. Ik herriner me hun reclame nog, waarin het nog simpeler werd getoond in Windows (dus gebruiksvriendelijker) en er op het einde komt: "windows is for kids"...Hoe lang is dat geleden van die reclame. Bron?

Instantly wireless.
A Mac makes wireless easy. Networks automatically appear, and you can get on the Internet with a few clicks. ik had ook een Mac... "steek de modem erin" "steek de modem er nog niet in" "steek de modem erin"... Zo flitste het op mijn beeldscherm LOLIk heb hier zeggen en schrijven tien seconden aan mijn nieuwe iMac gezeten om hem te laten syncen met mijn draadloze verbinding. En met ethernet net zo makkelijk

A conversation piece.
Lots of computers come with built-in cameras these days. But only a Mac comes with iChat software that lets you have four-way video chats,1 give presentations, and even share your screen with people all over the world. Inderdaad, en Windows komt met Windows live messenger, aangezien maar weinig mensen ichat gebruiken. Je kunt ook gebruik maken van Windows desktop remote control.iChat wordt vooral gebruikt in door ons omringende landen. Maar ik heb Adium en Microsoft Messenger for Mac Overigens is MSN alleen in Nederland heel populair, maar wat de boer niet kent, vreet ie niet.

Yes. You can get on the Internet via wireless networks everywhere. ook met Windows

Yes. You can run Windows. ahja, want je kunt niet zonder Windows. En Windows kan Mac ook draaienWindows kan native GEEN OSX draaien. Andersom wel

+ miljarden dingen op Windows wat op Mac niet kanVoor elk Windowsprogramma is er een alternatief. En ander draai je toch Bootcamp. Of VMWare Fusion, Parallels of Virtualbox

Wat zit er eigenlijk op als je 'm besteld en je haalt 'm uit de doos? Ik bedoel, kun je dan ook al bijvoorbeeld tekstverwerken of moet je er nog programma's bijkopen?

Ik zou voor windows 7 gaan! het heeft alles en kan net zo veel doen als mac!
Niks mee met windows 7!:thumb:
en het bespaart je heel wat geld:)

Alleen zo sneu voor dat windows 7, dat de Mac in de grafische branche dé standaard is, dus goedkoop is duurkoop in deze ..

Als ik de topicstarter zou zijn, zou ik gewoon voor een Mac gaan :)

Suc6! :thumb:

@Elkana Je krijgt bij je nieuwe Mac het GRATIS iLife pakket. Daar zit in:
  • iPhoto
  • iMovie
  • iDVD
  • iTunes
  • iWeb
  • Garageband
Dan heb je ook nog iWork. Dat is een probeerversie van, dacht ik, 60 dagen. Daarna kost hij €79,- En daar zit in:
  • Pages - Het Macalternatief van Word
  • Numbers - Het Macalternatief van Excel
  • Keynote - Het Macalternatief van Powerpoint
Dan zit er op de installatiedvd nog programma's als iCal, Adresboek, Safari, Texteditor. iChat, Mail, Automator enz...

Groet, Peter

Doesn't get PC viruses.

Dat noem je geen virus, maar een lek, die overigens ook op de Windows versie zit. En het is geen OS lek. En trojans, spyware en malware vind je ook op Windows.

die lek zit NIET op Windows! Onder druk van Microsoft heeft Apple de Safari gereleased voor Windows zonder lek. Maar hun eigen lek wouden ze met plezier behouden :) en trojans en spyware zitten idd op Windows, alleen zijn er al meer anti-virussen als virussen zelf voor Windows. En aangezien Apple denkt dat er geen virussen zijn, maken ze ook geen anti-virussen. Want dat zou kopers afschrikken :)

High performance.
With the latest Intel processors and other engineering leaps, a new Mac does all the things that only a Mac can do — at an astonishing speed. <== en dure nog ook, je kunt dezelfde processors krijgen in een PC voor de helft van de prijsOk, maar je performance is daarentegen niet werkbaar. Ga maar eens in de grafische industrie kijken. Daarbij sta je jezelf tegen te praten.
Je kunt ook je eigen PC laten maken als je wilt, maar dan wel tegen een prijsje van een iMac ongeveer <== Tja, maar dan heb je wel je eigen PC mogen bouwen en hoef je niet de hele dag op die gigantische Appeltjes te kijken die overal op plakken.

Always up to date.
A Mac regularly checks for updates to Mac OS X and any included Apple software and automatically downloads them. So really, a Mac gets better with age. Maar voor een upgrade extra betalen! En na een jaar, word je browser niet meer gesuporteerd, en werken de meeste programma's niet meer voor jouw Mac versie.Net zo als je voor een Windows upgrade moet betalen. 10.5 was €129,- 10.6 is €29,-. Wel eens geprobeerd een upgrade van Windows te krijgen voor onder de €130,-. Nee, geen OEM. Retail!!! Wat betreft die browser die niet meer ondersteund wordt. Dat is natuurlijk l*lkoek. Safari staat nu versie 5. dat neemt niet weg dat versie 4 niet meer ondersteund wordt. En alle programma's in MacOSX worden nog steeds ondersteund. Ik denk dat je je beter moet verdiepen in deze materie. <== Ik heb nog een Mac, een 10.3, aangezien ik niet van plan ben om ieder jaar een nieuwe versie te betalen. En toen ik Safari opstartte, kon ik niet deftig zoeken op google, facebook werkte niet, youtube werkte niet etc. allemaal een witte pagina of "your browser is not longer supported". En die Windows upgrade naar 7 is juist nieuw, gewoon een half jaartje wachten en het kost niks meer.

Born ready.
Unlike other computers that require you to spend hours configuring devices, a Mac connects to your digital camera, wireless device, or external drive and just works. Really. Ik herriner me hun reclame nog, waarin het nog simpeler werd getoond in Windows (dus gebruiksvriendelijker) en er op het einde komt: "windows is for kids"...Hoe lang is dat geleden van die reclame. Bron? soms staat hij op youtube, soms niet. Ik regel het wel.

Instantly wireless.
A Mac makes wireless easy. Networks automatically appear, and you can get on the Internet with a few clicks. ik had ook een Mac... "steek de modem erin" "steek de modem er nog niet in" "steek de modem erin"... Zo flitste het op mijn beeldscherm LOLIk heb hier zeggen en schrijven tien seconden aan mijn nieuwe iMac gezeten om hem te laten syncen met mijn draadloze verbinding. En met ethernet net zo makkelijk <== dan heb jij geluk zeg!

A conversation piece.
Lots of computers come with built-in cameras these days. But only a Mac comes with iChat software that lets you have four-way video chats,1 give presentations, and even share your screen with people all over the world. Inderdaad, en Windows komt met Windows live messenger, aangezien maar weinig mensen ichat gebruiken. Je kunt ook gebruik maken van Windows desktop remote control.iChat wordt vooral gebruikt in door ons omringende landen. Maar ik heb Adium en Microsoft Messenger for Mac Overigens is MSN alleen in Nederland heel populair, maar wat de boer niet kent, vreet ie niet. Maar Ichat is echt wel zwak, het wordt door bijna niemand gebruikt.

Yes. You can run Windows. ahja, want je kunt niet zonder Windows. En Windows kan Mac ook draaienWindows kan native GEEN OSX draaien. Andersom wel <== Ehhh, VMWare workstation? nog nooit van gehoord? Misschien omdat het zou kunnen dat het niet op Mac werkt, ik weet het niet :). Maarja, waarom OS X draaien als je toch alles kan wat OS X kan met Windows, plus nog een heleboel extra dingen.

+ miljarden dingen op Windows wat op Mac niet kanVoor elk Windowsprogramma is er een alternatief. En ander draai je toch Bootcamp. Of VMWare Fusion, Parallels of Virtualbox. <== Ah, nu zijn we er. Als Mac beter is, waarom dan nog eens extra Windows erop zetten he?...

En zo heeft ieder zijn mening, Murdoch201. Jij voor Windows, ik voor Mac. Apple maakt ook geen anti-virusprogramma's,want dat doen andere wel. Net zoals ze bij de Windowsversies doen. Je kan heel negatief doen over Apple, maar ze zijn van bijna failliet naar een gerenomeerd groot, goed draaiend miljardenbedrijf gegaan. Mede dankzij de iPod, iPhone en iPad zal dat alleen maar groter worden. Mensen komen in aanraking met een die producten en zien dat dat wel erg mooi is en heel goed werkt. Het kietelt mensen. Dan gaan mensen een stapje maken richting MediaMarkt of een andere Apple reseller. Zien dat de Mac ook goed werkt. En wat verbaast mensen nog steeds. Er kan Windows op. Hè, maar dat zijn dingen die mensen wel kennen. En zo gaan mensen in aanraking komen met OSX. Ik hoop ook dat Microsoft nog heel lang mooie producten maakt. En dat we, net zoals nu, "The best of both worlds" hebben.

Groet, Peter

Interessante discussie; ik sta op hetzelfde punt als Elkana :). Puur financieel gezien is het oh zo verleidelijk om te kiezen voor een PC!

@Elkana: je kunt om de kosten iets te drukken zoeken naar een "refurbished" mac. Zou ik enkel voor kiezen als je echt op je centen zit maar toch kun je zo aan een mac komen met garantie en de hele mikmak.

Ik heb niet de hele topic tot de laatste letter gelezen maar volgens mij had je ook geschreven dat je voor jezelf begint. Als dat zo is dan zul je uiteraard op de hoogte zijn van bvb belastingteruggave (je hebt het immers nodig voor je inkomsten). Ook scheelt het weer iets als je als "bedrijf" zijnde een mac aanschaft (zie maar op apple.nl)

En zo heeft ieder zijn mening, Murdoch201. Jij voor Windows, ik voor Mac. Apple maakt ook geen anti-virusprogramma's,want dat doen andere wel. Net zoals ze bij de Windowsversies doen. Je kan heel negatief doen over Apple, maar ze zijn van bijna failliet naar een gerenomeerd groot, goed draaiend miljardenbedrijf gegaan. Mede dankzij de iPod, iPhone en iPad zal dat alleen maar groter worden. Mensen komen in aanraking met een die producten en zien dat dat wel erg mooi is en heel goed werkt. Het kietelt mensen. Dan gaan mensen een stapje maken richting MediaMarkt of een andere Apple reseller. Zien dat de Mac ook goed werkt. En wat verbaast mensen nog steeds. Er kan Windows op. Hè, maar dat zijn dingen die mensen wel kennen. En zo gaan mensen in aanraking komen met OSX. Ik hoop ook dat Microsoft nog heel lang mooie producten maakt. En dat we, net zoals nu, "The best of both worlds" hebben.

Groet, Peter

Microsoft heeft zijn eigen anti-virus programma ook hoor. Er kan inderdaad Windows op die Mac's, maar waarom jezelf dan kietelen met die witte glanzende dingen en je portomonee een stamp geven, als je je kunt kietelen met een PC en je portomonee ook nog eens kunt kietelen. Ze zullen niet heel tevreden zijn met OSX, want er werkt niets op. Dan hoor je van je vrienden "he, ik heb een leuk spelletje ontdekt!" jij dan "werkt het ook op Mac?" "uhhh.. nee, natuurlijk niet!". Er zijn ook heel mooie PC's hoor, je moet alleen goed kijken tussen die miljarden PC's en laptops met Windows in de winkels. Sony Vaio bv. super dun, wit, overal van die groene lichtjes, en je hebt er nog poorten op zitten! (dat kun je van een macbook air niet zeggen). Ik heb zelfs Star-Wars, WW2, houten en ga zo maar door - PC's gezien. Dat heb je niet bij Apple. En als je een Star-wars fan bent, zal zo'n PC echt pas kietelen!

Ik denk dat we hier weer het bekende WELLES/NIETES verhaaltje krijgen. Je zal zien dat de markt zich steeds meer beetje voor beetje gaat verplaatsen. Dat gaat al zo met de iPhone. Heel veel mensen zeggen dat het een hype is, maar een hype van 4 jaar? Mensen ontdekken de kracht van OSX. Dat gaat nu over naar de iPad. Je zal zien dat de NetBookmarkt zich steeds meer gaat verplaatsen naar dat van de iPad en iPhone. Het is een trend die niet meer te stoppen is. Er komen ook steeds meer spellen voor de Mac. Kijk maar naar Steam. Dat is er inmiddels ook voor de Mac. Het is zeker nog niet zo uitgebreid als Windows, maar ze hebben het beschikbaar gesteld, omdat de Mac nu zeker een significante markt gaat krijgen. OSX begint belangrijk te worden. Er zijn inmiddels ook al zo veel consoles voor spellen. Als ik kijk naar de XBox 360. Die heeft een behoorlijke markt gecreëerd. Neem eens een kijkje naar de Wii. Die bedient een hele andere groep spelers. Horen we mensen klagen dat je Mario niet kan spelen op de XBox of Playstation? Of desnoods op de PC? Het is het welbekende verhaaltje van Apple, Windows & Linux. Alledrie de besturingsystemen hebben hun charmes. De een kan overweg met Windows, de ander zweert bij Linux, en ik hou het gewoon bij Mac. Maar je ziet nu al dat de verschuiving aan het plaatsvinden is. Heb je trouwens zelf wel eens ERVAREN hoe OSX in elkaar zit?
Heb je jezelf nooit afgevraagd waarom mensen voor een Mac kiezen? Ben je wel eens een winkel binnen geweest waar een Mac stond? Was het de prijs die je afschrikte? Of was het de kast? Of was het ...... oef, "Dat is heel wat anders dan Windows?". Wil je het leren kennen? Of blijf je toch maar bij het vertrouwde? Dat zijn allemaal vragen die voorbij komen.

Groet, Peter;):D

Ik heb nog een Mac beneden staan, maar ik kan er niks mee. Filmpjes maken, muziekjes maken, en surfen. Dat was het. Want alle spelletjes etc die ik graag speel werken niet op Mac. Hun "veel snellere" Mac's, waar ik duizenden euro's aan he betaalt zijn zelfs trager als mijn PC van maar een paar honderd euro. Ik kan ook niet programmeren op een Mac, dus met een Mac kun je in ieder geval al geen geld verdienen. Ik heb ook de indruk dat ze het omgekeerde doen van Windows, Start balk boven in plaats van beneden. Sluiten, minimaliseren etc links in plaats van rechts. En zo kan ik nog heel veel redenen bedenken waarom ik meer voor Windows kies. Ik werkte vroeger trouwens met Mac, Windows kende ik niet. Ik dacht ook dat Mac beter was, maar ik hoorde pas van het bestaan van computer spelletjes toen ik Windows leerde kennen. Ik kon trouwens ook op internet, dat hadden we voordien geprobeerd met die Mac, wat een verschrikkelijk probleem was. Gebruiksvriendelijkheid? 1 op 10 zou ik zo zeggen... "steek de modem erin" "steek de modem er nog niet in" "steek de modem erin" "steek de modem er nog niet in" ja hallo, wat moest ik nu doen, er insteken of niet? Er was trouwens 1 spelletje van Jommeke ofzo dat ik dan later ook wou installeren zowel op die Windows als op die Mac. Op Windows verliep het vlot, "klik hier om te installeren" "bezig met installeren..." "druk op voltooien om het spel te starten". Op Mac was het een ander verhaal... Het venstertje opende met die intro van die setup, dan drukte ik op installeren, en dan opende er nog een venstertje met die intro van die setup.

Welles/nietes spelletjes doe ik niet aan, ben van windows en linux overgestapt naar een Imac met Mac OS X snow leopard.

Beperkingen onder Windows, Linux, Mac OS X, ieder systeem heeft wel zijn ups and downs ben ik nu achter na jaren het gebruikt te hebben en helemaal overgestapt te zijn naar Mac OS X.

Ik probeer hier dus mijn systeem met Mac OS X zo onvervuild mogelijk te laten met software van derde fabrikanten waar de naam er niet tot doet om verhitte discussies te vermijden.

Het gaat mij er dus om wat Mac OS X kan met de software die erbij geleverd is zonder software van derde te gebruiken met het meest geavanceerde besturingssysteem ter wereld.

Hoe kan ik een simpel XML bestand lezen Onder Mac OS X met zijn eigen bijgeleverde software.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/541555-Hoe-xml-bestanden-lezen-onder-snow-leopard

Dit is niet bedoelt om mijn Topic met vraag over het openen van XML bestanden te bumpen. Maar ik bedoel maar!

En ja, gebruik nu twee dagen Imac met Mac OS X Snow Leopard. Dus, ben nog een leek.

Laatst bewerkt:
Dan heb je gewoon een slechte ervaring met een Mac! Dat wil niet zeggen dat het slecht is.
Met een Mac kan je zeker geld verdienen. Doe het dagelijks. Progammeren op een Mac doe je ook vrij makkelijk
met XCode. Ik heb ook wel eens lopen vloeken op mijn iMac G3. Ik heb hem zelfs wel een paar rake klappen gegeven.;)
Nu met deze iMac heb ik tot nu toe geen problemen. Maar problemen zijn om opgelost te worden. Wat betreft de taakbalk van Windows. Die is praktisch hetzelfde. Alleen zit de een boven en de ander onder. Damned, ik had je graag willen helpen met je Mac.
Het is jammer dat je daar niets meer mee doet.

Groet, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan