Windows PC vs Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mac 100,1%
Windows 7 -0,1%

HAHAHA!

MAC OS X 1000000000000000000000000000000000000000%
Windows - 99999999999999999999999999999999999999999

HAHAHA!:o:D:D:D:P:P:rolleyes::thumb:

Computers op de hele wereld: 100%
Windows 7: 95%
Mac: 3%
Andere: 2%

HAHAHAHHAHA!! lol

Pffh, wat een slaapverwekkende discussie, is dit zeg.

@murdoch201; De één houdt van banaan; de ander van tomaat. Smaken verschillen. Windows, mac of linux; Hebben alle drie hun voors en tegens. Afhankelijk van wat we belangrijk vinden, kiezen we voor het best bij onze behoefte past.

Laatst bewerkt:
Daar ben ik het mee eens.
Maar er zijn nog altijd mensen die hun tomaat of banaan hebben gekozen. Aangezien er blijkbaar dus mensen zijn die denken dat virussen voor Windows je PC kan doen ontploffen, wil ik graag even duidelijk maken dat dat allemaal onzin is en dat je zeker niet die reclames van Apple moet geloven. Al vanaf het ontstaan van hun bedrijfje hielden ze zich bezig met het kleineren van hun concurrentie, die strategie maakt alleen je eigen bedrijf kapot.

Toch blijf ik het wel frappant vinden dat er meer Windows discussies en forums zijn als Mac, beide Machines zijn NIET perfect, das ook aardig onmogelijk. In beide gevallen doet de soft/hardware waar het voor gemaakt is, het gaat pas "fout" als een gebruiker er iets mee doet wat eigenlijk niet de bedoeling is/was. Het grote voordeel van een Mac wat hardware betreft, wat in de machine zit is door Apple ontwikkelt of in samen werking met een derde bedrijf gemaakt en zal dus altijd werken, bij een PC is dit nog wel eens een probleem omdat de hardware en software niet op mekaar is afgestemd. Beide leveranciers proberen zo ver mogelijk te gaan in de laatste ontwikkelingen wat betreft hard/software. Een Mac is nooit bedoeld geweest voor spelletjes, een pc wel daar de consument nou eenmaal meer pc's heeft als Mac machines. Ik zeg altijd maar zo, als je spelletjes wilt spelen koop je een mooie spel computer, er zijn er zat op de markt tegenwoordig. Een Mac is altijd al een krachtige machine geweest simpel omdat de software Unix is, er bestaat bijna alles voor wat software betreft het zei gemaakt door Apple het zei door derden. Een pc is krachtig omdat er veel soft/hardware fabrikanten zijn die applicaties maken voor Windows.
Er kleven bij beide machines voor en nadelen aan. De nieuwe Macbook Air is ontworpen voor de zakelijke markt, een markt waarin je geen cd/dvd's nodig hebt.
De discussie over het moeten betalen voor een Upgrade is bij beide machines gelijk. Een besturingssysteem kost geld, de bij behorende updates en verbeteringen niet. Ieder zijn persoonlijke mening over beide fabrikanten. Ik zelf gebruik toch liever een Mac simpel omdat mijn ervaring is dat ik tot nu toe nog geen fout hebt ontdekt, geen probleem heb gehad met hard/software en omdat in mijn ervaring tot nu toe velen malen sneller en krachtiger werkt als een PC. Een Mac kost meer geld als een PC, of het nou een desktop of laptop betreft maar je krijgt bij Mac behoorlijk wat voor je geld. Wat betreft de keuze die iemand maakt, das helemaal aan hem/haar zelf.

grtjs jjw

De Macbook pro bv. Kost bv. voor 13-inch al bijna 2000€.
Ik heb beeldscherm (zoiets tussen 20 en 35 inch), muis, toetsenbord, afstandsbediening, Gaming PC (intel core 2 duo, 2 Nvidia Gefore 8800 GTX, 4GB Ram, 2 DVD, etc) voor 900€.

Een Netbook, van 13 inch (oke, kleinere processor, lagere videokaart) voor 250€. Dat betekent 8 Netbooks voor de prijs van een macbook.

4 Deftige laptops (goede videokaart, intel core i3) voor de prijs van zo'n macbookje.

Een hele zware gaming PC (met set en al, dus 4 beeldschermen muis en toetsenbord), of een Macbookje.

Ik heb al gekozen hoor! ;)

Dan toch nog zou ik kiezen voor de Mac :p
Maar ieder het zijne.

Elkana .. je gaf het zelf al aan in je startpost; Mac werkt gewoon, en in Windows blijf je maar pielen met virusscanners, spamware, etc. Daarbij "once you go mac ... you never go back". Windows 7 is nu eindelijk wat ze bij Windows 95 al beloofd hebben. Mac OSX versie 10 heeft die kinder ziektes niet.

Voor de incidentele .NET en andere Microsoft meuk (mocht je het ECHT nodig hebben) zou ik Parallels willen adviseren.

update: wanneer je een gamer bent heb je gewoon niets aan een Mac. Een Mac is een turnkey oplossing i.t.t. Wintel of WAMD machines. Puur en alleen afgaan op hardware is dus niet hoe je moet vergelijken. En wil je toch veel hardware met OSX? Hackintosh is the way to go.

Laatst bewerkt:
Mac zit ook vol lekken. En er bestaan even goed virussen voor. Maar welk antivirus houd die tegen?...

In de tijd van Windows 95 bestonden nog geen 64-bit en 128-bit processors. Dus daar is niks van waar. En daarbij, zijn er dan veel wijzigingen gebeurd sinds Mac OS X 10.0 en 10.6? Zoals ik het hoorde enkel de wallpapers.

Parallels trekt op niks. Het draait Windows maar half. Zo ken ik mensen die Windows op hun Mac zetten, en nog niet eens hun Aero effect werkend krijgen. Geen glas effecten, geen WIN+TAB, enzovoort. Bij bv. Battlefield Heroes worden ze telkens uit het spel gegooid omdat hun video drivers niet in orde zijn. En wie heeft die gemaakt? Apple.

Hackintosh is verschrikkelijk. Veel problemen, het werkt maar half, drivers niet goed etc.

Windows dient niet alleen voor gamen, maar voor alles. Kantoor, presentaties, documenten, e-mails en agenda, spelletjes (natuurlijk), videobewerking, fotobewerking, multimedia... Geen wonder dat Microsoft 95% van de markt beheert.

[video=youtube;FxOIebkmrqs]http://www.youtube.com/watch?v=FxOIebkmrqs[/video]

Toch blijft het leuk om te zien.

grtjs jjw

Die filmpjes zijn idd grappig. Het feit alleen al dat het vol leugens zit vind ik hilarisch...

screenie.mac.password.png

En dan zeggen ze wat van Vista... Daar moet je gewoon op ja klikken. Als je al een mapnaam wilt wijzingen in Mac moet je logins en wachtwoorden ingeven.

Vooral ook dit vind ik lachen:

[video=youtube;igSlM3tl2zE]http://www.youtube.com/watch?v=igSlM3tl2zE[/video]

Vista is dus helemaal niet slecht. Persoonlijk heb ik wel hier en daar een paar nadeeltjes gevonden, maar dat was op programmeer en DLL gebied, dan vraag je er een beetje om.

Laatst bewerkt:
Of het vol leugens zit, tja, ik denk dat elke manieren van promoten nooit helemaal de waarheid verteld.
Wat betreft je stelling dat je je legitimeren moet bij het bewerken van een map naam ben ik het niet helemaal mee eens. Das maar net afhankelijk van hoe je de beveiliging binnen MacOS hebt ingesteld. Dit geld voor Windows ook, je kunt het besturingspakket aan alle kanten dicht timmeren.
MacOS X bied net als Windows een compleet pakket aan waar je veel mee kunt doen. Ik ben het met 1 ding met iedereen eens, een Mac is NIET om te gamen, is het nooit geweest en zal het ook nooit worden. Das dus een keuze die je maakt als een Apple machine koopt. Ik zelf game nagenoeg niet, en de games die gespeeld worden draaien op de Xbox. Ook een keuze, Xbox bied weer andere dingen aan als de PS3. Zo maakt ieder zijn keuze wat je wilt gebruiken. De filmpjes die we mekaar laten zien zijn gewoon leuk om naar te kijken. Zelf geloof ik er weinig van. Ik hou van een Apple machine, jij houd van een Windows machine.

grtjs jjw

@ murdoch:
Het is en blijft een eeuwigdurende discussie. De voor en tegens van welk besturingssysteem dan ook. Windows is niet perfect, Apple is niet perfect, Unix is niet perfect, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Het eerste de beste besturingssysteem welke perfect is, wordt namelijk nog maar 1 keer verkocht. Daarna wil je nooit meer iets anders, want immers het is perfect? Voor de bedrijven zelf is er ook wat aan gelegen, die willen software verkopen.

En je beheerderswachtwoord opgeven als je iets met mappen doet? Dan werk je waarschijnlijk met een gebruikersaccount zonder beheerdersmogelijkheden, en daar zal wel een reden voor zijn.

Nogmaals, virussen voor de Apple bestaan niet. Al ga je hier 100 keer vertellen dat het wel zo is, het is niet zo. Wel is er malware, en diverse andere bedreigingen voor de Apple, maar dat is vaak Javascript based, en dus platform-onafhankelijk. Dat is geen probleem van Apple.

En virusscanners van Apple? Tja, Microsoft is er alleen maar ingestapt omdat er een markt voor is. En vele mensen vertrouwen nu eenmaal de naam Microsoft, en zijn dan bereid er een flinke smak geld voor neer te tellen.

Je verhaal over het betalen voor updates raakt trouwens kant noch wal. Iedere Update van Microsoft van Win98 naar XP, van XP naar Vista, van Vista naar Win7, heeft een behoorlijke smak geld gekost iedere keer. Dat is met de Apple niet anders. Alleen kosten deze updates iets minder. Dus wat dat betreft doen zowel Apple als Microsoft hetzelfde, en geef ze eens ongelijk: Ieder bedrijf vraagt geld voor de zaken die ze maken.

Over de drivers voor Bootcamp: die zijn best goed. Alleen gaat het in de Game-industrie zo snel met ontwikkelingen dat er iedere maand wel een nieuwe videokaart uitkomt. Als je een echte gamer bent zul je dan toch ieder half jaar een andere kaart moeten kopen, en zit je binnen twee jaar ook op het bedrag wat je voor een iMac uitgeeft.

Dus ja, er is voor beide systemen wat te zeggen. Ik werk op allebei, en heb met beide wel eens wat. Alleen is het bij m'n Appeltje meestal weer snel opgelost, dit in tegenstelling tot m'n windowsbak.

Nog nooit gehoord van Xcode? Die onnozele programmeertaal van Apple die op niks trekt? C++ gebaseerd? Je gaat me nu toch echt niet wijsmaken dat er nog nooit een virus is gemaakt voor Mac... Dat maak je niemand meer wijs. Ik heb bewijzen en alles genoeg geleverd, Youtube staat er vol van, maar blijkbaar blijf jij het ontlopen.

Microsoft heeft een gratis antivirus, net zoals firewall. Net hetzelfde bij AVG, Avast, Antivir....

Die upgrades die smakken geld kosten, zijn trouwens heel simpelweg gratis of enorm goedkoop te verkrijgen:
-Studenten krijgen Windows gratis (Dreamspark)
-In software-winkels krijgen studenten Windows 7 voor maar 50€
-Er worden weg geef acties gedaan
-Je krijgt een gratis upgrade als je Vista hebt
en zo zijn er nog veel meer...

Die upgrades, komen om de zoveel jaar uit. Die upgrades van Mac, komen om de zoveel maand uit. Bij een Windows upgrade word enorm veel veranderd, maar bij een Mac zie ik enkel verschil in de wallpaper. Windows XP, het besturingssysteem van 2000 (net in 2001 officiëel vrijgegeven), is nog een enorm populair besturingssysteem. Ondanks dat het 11 jaar oud is, werkt het nog altijd perfect.
Mac OS X 10.3 (€ 199), werkt helemaal niet meer nu. Het is uitgegeven in 2003, en ligt al sinds een paar jaar in de prullenbak. Je webpagina's staan ondersteboven gekeerd (HTML versie te oud, net als de browser), Virus lekken en andere beveiligingsproblemen, Upgrade van browser gaat niet want 10.3 word niet meer ondersteund, andere programma's installeren gaat niet meer want 10.3 word niet meer ondersteund... Probeer het zelf maar eens! Je zult zien! Ik heb het ook gezien!

Die drivers van bootcamp trekken op niks. Windows heeft Apple helemaal niet ingelicht, en Apple is ze dus gaan maken op goed geluk. Ik heb een oude videokaart van Nvidia, 2006... die nu nog steeds een van de populairste en meest verkochte is. Dat zegt wel iets... Maar waarschijnlijk zul je bij Mac inderdaad er telkens opnieuw een nieuwe installeren. En omdat er nieuwe videokaarten uitkomen wilt het niet zeggen dat alles ineens niet meer werkt. Het ene spel na de andere, vliegt de prullenbak in, dankzij bootcamp met hun valse beloftes. Iets wat heel bekend is bij Apple, valse beloftes.

Langzamerhand begint Apple overal ruzie mee te krijgen. Ze zonderen zich erg af, ze jagen de pers op (die trouwens veel geld krijgen voor hun naam eens te laten vallen). Ze dagen Windows en Linux uit... en nog veel meer. Straks staan ze daar al voor de rechter. (Zonder Steve Jobs waarschijnlijk, die in het ziekenhuis ligt door zijn kankerverwekkende iPhones)

Jouw Appeltje gaat blijkbaar volgens vele mensen rap kapot. Rapper dan zo'n Windowsbak. Het scherm van de Macbook air breekt gemiddeld na 3 maanden al af. 3 maanden !!!
Problemen op een Appeltje oplossen gaat naar het schijnt heel moeilijk. Je krijgt nooit een foutenrapport, je krijgt nooit een code, je krijgt nooit een live chat support optie, en al zeker niet in je eigen taal! Maar noem dan eens een van je problemen. Dan kunnen we misschien nog helpen. Daar dient dit forum ook voor.

Laatst bewerkt:
Je praat wel heel hard, maar in Mac OsX zit gewoon een foutconsole. Die kun je raadplegen als er wat is, en kun je achterhalen waar het probleem zit. Vaak is het dan een kwestie van een .plist bestand naar je bureaublad verplaatsen, en het programma weer opstarten. Maar goed, als je al bij een map je wachtwoord moet ingeven, heb je daar vast geen toegang toe.

Studenten krijgen bij Apple ook kortingen, maar dat gaat het in dit geval niet over. Je noemt een nadeel van een Apple en relateert dat aan iedereen, maar een studentenkorting gaat alleen voor studenten op. En dat is niet het gros van de gebruikers. En Win7 krijg je alleen gratis bij de aanscahf van een nieuw systeem, das niet anders dan bij Apple. Ow, er zit wel een verschil in. De meeste versies van Windows 7 die je er "Gratis" bijkrijgt, zijn OEM-versies. De Snow Leopard DVD is Retail en kost 29 euro.
Natuurlijk draait een windowsbak uit 2005 nog. Bij m'n schoonouders draait de G4 uit 2000 ook nog prima met 10.4.

Malware en dergelijke zijn geen virussen. En je moet een verschil maken tussen MacOs, dus tot 9.2.2, en Mac Os X. Voor 9 zijn geloof ik iets van 60 virussen geschreven, en voor Mac Os X zijn alleen proof of concepts geschreven, waar ik als gebruiker 3 keer een wachtwoord moet invoeren. Een van de definities van virussen is dat het ongemerkt je systeem binnendringt.

Maar het is verworden tot een welles nietes discussie tussen jou en mij, en daar heb ik geen zin in. Verkoop je iMac aan de topicstarter voor weinig, en ga lekker verder met je Windows. Iedereen blij.

En je opmerkingen betreffende Steve Jobs vind ik al helemaal niet kunnen. Is gewoon een mens hoor, net als jij en ik. Het kan jou morgen ook overkomen.

Bedoel je met 'foutconsole' niet de Terminal? Wat vinden mensen dat toch zo leuk aan die Unix systemen, telkens die Terminal, telkens geen knopjes maar codes... De kans dat je een CMD moet gebruiken op Windows is extreem klein. Tegenwoordig bestaat er voor alles al een GUI. Maar wat hanig dat Windows 'Probleemoplossing' heeft, vind je niet?

Wij hadden ook een G4, met 10.3 dan, die we niet konden upgraden, door de lage specificaties...

Malware word volgens mij toch omschreven als een soort van virus... Het is nep software die je dwingt het te kopen en je krijgt het er niet meer af. Het geeft vaak valse meldingen over virussen die op je computer staan, en neemt normaal ook nog een trojan mee en haalt andere virussen binnen. Eventjes van een paar websites:

What is Leap-A? (Mac Virus)

Leap-A—or Oompa Loompa, as it’s also known—is a potentially malicious program that’s disguised as a simple image file. This method of delivery is known as a Trojan horse, because it’s one thing pretending to actually be something else. In its present form, the code is hiding in a file named latestpics.tgz , which purports to be a picture of something interesting (OS X 10.5 spy shots, in this case).

Toename van virussen op Mac

Vr 30 januari 2009 09:15, Henk de Hooge, 13310

Het lijkt er serieus op dat ook Apple meer en meer te maken gaat krijgen met een toename van virussen. Nadat eerder deze week al een virus werd ondekt in iWork'09 (a nasty Trojan) is er nu ook een virus aan getroffen in een illegale versie van Adobe Photoshop CS4.

De malware virussen komen nu nog met illegale software. Het afdoen onder de noemer van “eigen schuld…” is echter iets te eenvoudig. Volgens experts van Kapersky Lab moeten Mac-gebruikers beveiliging voortaan op dezelfde manier benaderen als gebruikers van Windows. Cyber-criminals follow the money, and Mac users are now seen as worth putting in their sight.

Het werken met legale software blijft daarom van groot belang en voorkomt veel schade.

Wel wel wel, zo te zien OS X, niet? 10.5, voorlaatste en meest populaire versie... Trojans... Verklaar dat dan eens?

Gebruikers die met gezond verstand bestanden downloaden en openen lopen dus geen risico. Leap-A is ook niet het bewijs dat de Mac opeens kwetsbaarder voor virussen is geworden. Social engineering malware is altijd mogelijk geweest en zal altijd mogelijk blijven. Geen enkele Mac gebruiker zou zich dan ook zorgen moeten maken over Oompa Loompa, aldus Macworld.

Bron: Security.nl

Het werken met legale software blijft daarom van groot belang en voorkomt veel schade.

Iets van klok en klepel. :p

bron: macworld.com bedoel je, want deze woorden komen allemaal van die Mac-fan site.
Was dat trouwens niet die website die zei dat Mac 80% van de markt beheerd? Of ik dit nu ook moet geloven weet ik nog zo net niet. En Leap-A is vast en zeker niet de enigste.

Ik denk dat het wel in meer dingen zal zitten dan alleen in illegale software...

bron: macworld.com bedoel je, want deze woorden komen allemaal van die Mac-fan site.
Was dat trouwens niet die website die zei dat Mac 80% van de markt beheerd? Of ik dit nu ook moet geloven weet ik nog zo net niet. En Leap-A is vast en zeker niet de enigste.

Ik denk dat het wel in meer dingen zal zitten dan alleen in illegale software...

Maar dan nog hebben we het over een Trojan. En die raken niet zo zeer het besturingssysteem als wel onderdelen daarvan. Je hebt het over virussen die besturingssystemen platleggen. Maar goed, nogmaals, uit een van je vorige berichtjes blijkt dat je liever op ja klikt, zonder verdere weet van wat er draait, dan dat je even leest wat er staat, dan is het vragen om moeilijkheden.

Over je G4, die kun je upgraden tot 10.4.11, daar draait m'n schoonvader ook mee, met veel plezier.

En 80% van de markt beheersen? Ik denk het wel. De meeste Smartphones hebben tegenwoordig eenzelfde uiterlijk als de iPhone, of een variant erop, beginnen ook allemaal met app stores, de (nog steeds) meest verkochte MP3-spelers zijn die van Apple, de iPad, is eigenlijk nog maar net begonnen, en daarnaast nog de computers. Als dan windows ook steeds meer onderdelen van het besturingssysteem van Apple gaat kopiëren, tja, dan kom je wel aan die 80%.

En even over je upgrades: vanaf 2001 is Apple bezig met OsX. Daar zijn er nu 6 versies van geweest, dus eigenlijk maar 5 upgrades. Dat is gemiddeld 1 per 2 jaar. De laatste is bijna 1 1/2 jaar oud. En er is meer onder de motorkap vervangen dan een desktopafbeelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan