Windows PC vs Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus omdat MacWorld honderden stiefbroertjes en stiefzusjes heeft, waaronder 1 een zogezegd sceptisch doet over apple (wat ik trouwens daar nergens terugvind) wil dat zeggen dat er maar 1 persoon is die artikels schrijft? Onderdelen van bedrijven kunnen erg verschillen hoor.

tumbtack: Een trojan is een virusje dat de poort open doet voor andere virussen. Als er alleen maar trojans bestaan voor mac zou het geen zin hebben, dus dat slaat nergens op.

En als je mijn berichtjes eens leest, dan zie je dat ik mac zei, en niet apple zelf. Als Microsoft 91% van de markt beheerd (Windows 95% van computermarkt) en Apple 80%, hoeveel procent bedraagt de hele markt dan?

Microsoft steelt geen onderdelen van apple. Objectdock alleen al, gestolen van Nextstep (ofzoiets) voor Windows NT. En de processors... vroeger hadden ze hun G-processors, nu hebben ze net als de meeste PC bedrijven Intel genomen. En intel staat trouwens bekend om problemen te hebben met multimedia. Wat een geluk dat PC's nog AMD processors hebben hé ;-)
En de iPad is ook al gepikt van de Tablet Personal Computer, geintroduceerd door HP in 2001. En die draaide dan nog eens een volledige Windows, terwijl de iPad in principe gewoon een iets grotere iPhone is en de prijs x 3

Van wat er onder die motorkap gebeurt hebben we uiteindelijk niet veel van gezien. Ik hoor er ook niet veel van, dus leg eens uit dan

Laatst bewerkt:
Om het upgrade verhaal nog maar eens aan te kaarten, als ik mijn oude P1 uit de kast trek en probeer daar Win7 op te zetten, zal dit toch echt niet lekker gaan werken. Of te wel, je word dan ook al verplicht behoorlijk te upgraden wat al niet echt gaat in een oude P1 machine, de onderdelen die huidig verkocht worden zijn totaal niet meer geschikt voor dit soort mobo's. Het zelfde geld voor Apple, een oudere machine heeft zijn limiet, in beide gevallen bij een zwaarder besturingssysteem zul je dus ook de specs van de machine moeten mee rekenen en eventueel moeten upgraden of nieuw kopen.
Wat betreft virussen, inderdaad er word van alles bedacht en geschreven om het MacOS X platform toch te voorzien van "ellende", gelukkig geld hierbij net als bij Windows dat die gene die er achter zit toch nog steeds de hand schud met de machine om die ellende toe te laten. Wat jij aan kaart wat betreft een artikel wat spreekt over een trojan in een en ja ja daar gaan we illegale download van Adobe. Tuurlijk, iets illegaals daar kan van alles in zitten, dit zelfde geld toch ook voor Windows of ben ik nu achterlijk. Ik heb werkelijk nog nooit ellende gehad met Apple, ten op zichten van mijn oude Windows machine waarbij constant wel iets niet klopte. Ik dacht goh laat ik eens een Bleutooth dongle kopen. Wat kan er mis zijn met een usb stick waar Bleutooth in zit, geloof me, dat ding ging na een week heel hard door het raam. Alle drivers die te vinden waren, waren niet compatible met Windows, zowel XP als Vista als 7. Om gek van te worden. Ik kaart maar 1 ding aan. We kennen het allemaal wel, iets kopen wat niet wil werken. Wat betreft graphics, Apple is erg in trek als het gaat om Graphics en dan heb ik het niet over games, nogmaals en daar zal iedere Apple gebruiker het me mij eens zijn, een Apple is niet geschikt gemaakt voor games, dat is het nooit geweest en zal het nooit worden. Al moet ik toch wel toe geven dat via Parallels ik toch aardig Black Hawk down kan spelen, Halo draait vrij vlot en ach zo zijn er meerdere die gewoon willen draaien. Maar zoals ik ook al zei, een Apple koper koopt zijn machine niet om spelletjes te spelen.
Microsoft bedacht inderdaad, goh er bestaat een MacOS X platform, laten we daar eens een virus scanner voor schrijven, ik begreep meteen al niet waarom ze dat deden behalve dat het eventueel geld in het laatje brengt, ze zijn vel tegen Apple en toch "bemoeien" ze zich met software voor die markt. Laat dit over aan Apple of derden die zich alleen bezig houden met MacOS X.
Een nieuw MacOS X systeem KLIK en zie de prijs van een MacOS X besturingssysteem. Vergelijk dit nu eens met DIT behoorlijk prijs verschil. Je koopt MacOS X en mag volledig gratis upgraden naar de laatste versie. Ook hier geld het zelfde voor Windows alleen betaal je bij de aanschaf een stuk meer geld.
Ik vind ook dat er behoorlijk veel verschil zit tussen een VIRUS en een TROJAN, voor beide geld inderdaad, je bent er zelf bij als je iets download wat niet zuiver is. Nu moet ik toe geven en dan download ik net als de meeste mensen ook niet alles legaal, ik heb nog NOOIT een probleem gehad met een download. En zo wel, het is vrij makkelijk je systeem terug te zetten naar een uur terug waarbij alles nog wel goed werkte. dat heb ik bij windows nog nooit gezien. Hoe vaak ik wel niet systeemherstel heb proberen aan te spreken en hoe vaak ik wel niet de melding heb gehad dat systeemherstel was mislukt wat er toe leiden dat ik de boel niet meer kon redden en dus een totaal herstel moest doen.....

Pff laten we stoppen met strijden. Aan alles hangt een voor en nadeel. Het is alleen wel grappig dat er zoveel gadgets en apparaten lijken op een op Apple gebaseerd uiterlijk. Het verkoopt, iedereen is er wild van, mensen zijn bereid er geld voor neer te leggen, geef Apple eens gelijk dat ze daar op in spelen. Als jij een eigen zaak zou hebben zul je ook alles doen om je verkoop zo hoog mogelijk te houden, dit is immers wat je brood op tafel zet.

grtjs jjw

Nou, ik weet wel een paar mooie plaatsen op internet voor illegale downloads die door tientallen mensen eerst worden gecontroleerd, gescand, en uitgeprobeerd in een virtual machine.

Die bluetooth was toch niet speciaal voor Mac ofzo?

Ik heb nog nooit gehoord van een antivirus voor Mac gemaakt door Microsoft. Hoe noemt het?

Microsoft is helemaal niet fel tegen Apple. Het is juist andersom. Dat zie je al direct als je beide hun commercials bekijkt.

Dat je gratis mag upgraden als je al Mac OS X hebt is naar mijn weten niet waar. Voor tiger zouden we moeten betalen.

Om je systeem terug te zetten naar een moment met Windows, gaat gemakkelijk met "Time machine for Windows" ;-)
Erg handig als je je bestanden wilt verwijderen... Of je hebt dingetjes gekeken die niet mogen... Kunnen je ouders zo achter komen

Als ik inderdaad een zaak zou hebben, zou ik de verkoop hoog proberen te houden. Maar zoals de meeste zaken, zie je bijna overal PC's en Laptops ;-)

Joh, het maakt allemaal niet uit. Jij blij met je PC, ik en met mij nog een paar anderen met een Appletje. En of Microsoft en Apple zogenaamd ruzie met elkaar maken, is alleen marketingtechnisch interessant. Of jij gelooft niet dat Steve Jobs en Steve Ballmer, of zelfs Bill Gates, achter de schermen gewoon met elkaar kletsen? Uiteindelijk hebben ze elkaar allemaal nodig.

En niet van elkaar stelen? natuurlijk wel.

Want van wie was uiteindelijk Next? Dat was het bedrijf wat Steve Jobs oprichtte toen hij bij Apple gewipt werd door de ex-directeur van Pepsi. Dat bedrijf heeft Nextstep ontwikkeld, en daar is (toen Steve weer terug kwam bij Apple) uiteindelijk MacOsX op gebaseerd. Dus is het wel gejat van Apple uiteindelijk.

Uiteraard, ieder het zijne. Maar er word rond gezegd dat Mac beter is dan Windows, wat totale onzin is. De populariteit moet je aanzien als democratie, dan weet je wel wat je het beste kan kiezen :p

En wat ook opvallend is, is dat Apple in 1997 uiteraard failliet ging, maar nog net gered werd door Microsoft. Hun dank daarvoor is ook erg opvallend, te zien in hun commercials. Als PC Mac al moet redden... Dat zegt wel iets.

Ik heb het ook niet over "goede" plekken om te downloaden, die zijn er zat, als je er een beetje in thuis bent kun je veel vinden. Dit geld voor zowel Apple als Microsoft.
Ik noemde het voorbeeld van de bleutooth in een Windows omgeving, wat een verschrikking, Apple heeft dit standaard aan boord en het werk grandioos. Probeer jij maar eens standaard met Windows HD video te streamen over bleutooth, ik heb het nog niet gezien.
Beide partijen zijn fel tegen mekaar, zo oogt het inderdaad, wat al gezegd werd zal het me niets verbazen als net als zo velen doen ze gezellig bij mekaar over de vloer komen. Tenslotte moeten ze toch samen werken nu inderdaad de meeste Apple's voor zien zijn van een Intel processor iets waar de meeste erg tegen waren. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit welk merk processor er in zit, als hij het maar goed doet. Dit was niet meer dan een geld kwestie waarbij beide partijen veel winst konden maken. Apple heeft veel inspraak in het maken van de Intel processor.
Het gratis updaten is wel waar, waar jij (naar mijn mening) een denk fout maakt is dat je niet gratis van MacOS 9 naar MacOS 10 of te wel MacOS X mag upgraden. Dit moet je maar zien als van XP naar Vista gaan, dit kost ook geld want deze is ook niet gratis. Binnen in je MacOS X platform worden alle systeemverbeteringen dus updates, gratis aangeboden. Dus je koopt MacOS X 10.6 Snow Leopard en inmiddels zitten we op 10.6.6 verdeeld over een aantal jaren. Dat je inderdaad moet betalen voor de Tiger of Snow versie is logisch. Net als dat bij Microsoft gebeurd. Je koopt Win 7 of wathever en de systeemverbeteringen dus updates zijn gratis. Mits je maar een legale versie hebt. En natuurlijk hier zijn allerlei foefjes voor om ook dit weer te omzeilen. Dit geld voor beide platforms. Er zullen altijd mensen zijn die hier tijd en energie in steken en dat publiceren zodat andere er ook van kunnen genieten.
Systeem herstel bij Windows, maakt niet om het uur een backup, nog nooit gezien. Bij Mac is dit standaard om het uur als je Time machine hebt mee draaien, de gedachten dat dit veel ruimte in beslag neemt is ook totaal niet waar. De backup is net zo groot als de gevulde ruimte op je HD door het systeem en software.
Nou dus geef je zelf al het antwoord waarom dus alle producten zo vreselijk mooi en prachtig humoristisch worden gepromoot, en dat dan inhoud dat wie dan ook wie afzeikt in jouw woorden, ik moet er alleen maar lachen. Reclame is reclame, meer is het niet.
Dat Microsoft samen werkt met Symantec is al een tijd bekend LEESVOER en wat maakt Symantec in samen werking met Microsoft, jawel....ANTIVIRUS voor Mac platform.
En natuurlijk doen ze dit omdat er Microsoft producten zijn voor MacOS.
Ook weer een gat in de markt voor mensen die erg graag met een Mac werken maar toch Microsoft producten gebruiken.

Het is en blijft een eeuwige strijd, het gaat er bij mij niet om wat beter is. Het gaat er bij mij om wat goed blijft werken zonder dat ik velen malen foutmeldingen of andere rare schermen te zien krijg.

grtjs jjw

Redden? Microsoft heeft aandelen gekocht toentertijd. Ze hebben dus nu ook nog zeggenschap bij Apple, omdat ze aandeelhouder zijn. Ze hebben daar een eigenlijk klein bedrag voor betaald, en de waarde van deze aandelen zijn heden ten dage vele malen hoger dan de investering die ze toen gedaan hebben.

Ik denk persoonlijk dat Apple het zonder Microsoft ook wel gered zou hebben, al was het wat makkelijker na de wanprestatie door de toenmalige directeur.

En met democratie heeft het allemaal niet zozeer te maken. Meer met briljante marketing, en slimme overnames. Het besturingssysteem Windows was technisch niet zo heel goed in die dagen, maar werd al snel "gratis"meegeleverd. En dan gaat het snel. Op een gegeven ogenblik moet je dan wel mee, anders loop je achter.

Kijk naar de Zune, het MP3 speeltje van Microsoft. Daar zie je in Europa bijna niemand mee lopen, de meesten hebben toch echt een iPod, in welke vorm dan ook. En dat is briljant te noemen.

Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik, voor welke iPod ook, geen gebruiksaanwijzing nodig heb, en dat is het briljante eraan. Iedereen kan 'm bedienen.

Zo ook met de iPhone. Jobs heeft, zo gaan de geruchten, 4 versies de hoek in gegooid omdat ie ze niet gelijk snapte. En dat is waar Jobs goed in is. Eenvoud.

Maar ik weet zeker, dat microsoft over een versie of twee drie, ook een perfect systeem kan bouwen, als ze dat backwards compatible maar eens loslaten, net als Apple heeft durven doen.

Als ik eens weer even mag inbreken op mijn topic...
Het topic is gestart omdat ik wil wil weten waarom de designers zweren bij een Mac. Ik vroeg of iemand mij praktijkvoorbeelden kan geven van de voordelen van een iMac tegenover een pc. Met nadruk op: niet voor huis-tuin-en-keukengebruik maar voor de grafisch ontwerper.

Ik heb de pagina's zo eens even weer doorgelezen maar volgens mij zien veel mensen dit gewoon als een topic om maar nutteloos te drammen en bakkeleien of de iMac wel of niet bestand is tegen virussen en of je er op kunt gamen of niet. Ofwel, de eeuwige pc/mac discussie waarbij iedereen elkaar in de haren vliegt en ze zich -bij wijze van- doodvechten om hun eigen mening op te dringen.

Het ging mij dus totaal NIET over of ik er spelletjes op kan spelen (ik speel nooit spelletjes en je hoeft het dus ook niet te verwachten van een Mac omdat het grote gros de Mac voornamelijk gebruikt vanwege de goede kwaliteit voor onder andere beeldbewerking) maar wat het voordeel is voor de grafisch ontwerper op de Mac tegenover de pc. Of men tegen bepaalde problemen aanloopt die je op de pc niet hebt bijvoorbeeld.

Kom op, laat ieder z'n eigen ding doen en wees objectief. Vertel me de voordelen van een Mac! Overtuig me! :thumb:

Laatst bewerkt:
Apple

In 1997 stond het bedrijf aan het randje van de afgrond, maar met een investering van 150 miljoen Amerikaanse dollars (van Microsoft) is het bedrijf weer op de been geholpen.

Bron: wikipedia.org

Dat noem ik dus redden. Of zijn er mensen die het een hele andere benaming willen geven?

Elkana: Waarom koop je dan niet gewoon een Mac, als je enkel de voordelen wilt horen. Zo overtuigt iedere verkoper elke klant.

Elkana: Waarom koop je dan niet gewoon een Mac, als je enkel de voordelen wilt horen. Zo overtuigt iedere verkoper elke klant.

Omdat ik niet het geneuzel over virussen en games wil horen. Vind het niet vreemd dat ook Mac's wel problemen zouden kunnen hebben met virussen dus daar hoeft men wat mij betreft niet over te bakkeleien.

Ik wil gewoon weten waarom ik -als grafische vormgever- zou kiezen voor een Mac en wat voor reële nadelen er aan zitten.

Er bestaat bijna geen software die beschikbaar is voor Mac alleen.
Al die bekende grafische programma's, klein of groot, gratis of duur, bestaan voor Windows. Het is dus niet de moeite om een Mac aan te schaffen, als je al een Windows hebt. Het is wel een aanrader als je van je geld af wilt, want goedkoop zijn die Mac's al zeker niet, en de specificaties die je ervoor krijgt trekken ook op niets voor die prijs...

@Elkana Omdat je beeldscherm iets beter van kwaliteit is?:p Nee, alle gekheid op een stokje. Een Mac "moet" je ervaren. Je handelingen zijn korter, maar daarentegen hoor ik vaak ook het tegenovergestelde. Mensen die met Windows werken, hebben vaak de neiging om diezelfde handelingen ook in de Mac omgeving te doen. De grafische kaarten zinj daarentegen dan weer beter op de hardware ingesteld. Met grafisch werk is het vaak belangrijk dat je datgene wat je levert, goed is. Natuurlijk kan dat ook met Windows, maar zijn vaak meer handelingen voor nodig. Over het algemeen genomen zijn mensen die op een Apple werken, heel coulant. Uitzonderingen daar gelaten. Maar, zoals je leest, heb je dat ook met mensen die met Windows werken. de community is vaak heel serieus behulpzaam. Maar een "Mac" moet je ervaren. En de TCOOis vaak veel hoger. Wat dus inhoudt dat je voor je bedrijf meer terug krijgt als je hem na 3 jaar afschrijft! Murdoch201 heeft gelijk dat het duur is, maar daar staat tegenover dat je Mac na drie jaar nog best veel waard is. Iets wat je van een Windows PC niet zo gauw kan zeggen! Daarbij is het besturingssysteem ook nog goedkoper. En mijn iMac G3 kan na 8 jaar trouwe dienst een redelijk modern besturingssysteem aan. Draaide de laatste keer 10.4. Dat is dus een besturingssysteem dat 7 jaar later uit kwam. Ooh, ja. En wat betreft de nadelen: "Die zijn er niet". Als je graag een uitdaging wil om iets nieuws te leren kleeft er aan geen enkel besturingssysteem een nadeel. Ook aan Windows niet!

Laatst bewerkt:
Elkana:

Ik denk dat 90% van de Grafische wereld op Apple werkt. En dat doen ze echt niet omdat de aftrek van een duurdere investering hoger is, dan van een windowsmachine. Dat doen ze omdat de afschrijving van zo een machine over een langere periode kan, en omdat men er productiever op is.

Ik heb het meegemaakt. Mocht bij een vorige werkgever van me een DTP-studio opzetten, vroeg om een MacPro, maar dat mocht niet. Toen is er een investering gedaan van 7500 euro. 1PC, 2 21" schermen, een goede 2D grafische kaart, twee grote HD's, een externe HD, en de nodige software. Een jaar later kwamen ze erachter dat alle aangeleverde bestanden in Apple-formaat waren, en we altijd zaten te pielen en te doen om de foutmeldingen over fonts, kleurverschillen, extensies, openen van bestanden, en ga zo maar door. Toen werd er alsnog een investering van 4000 euro gedaan voor een MacPro, met software. Mijn enige antwoord toen was, dat ze een jaar daarvoor niet naar me wilden luisteren, en dachten goedkoper uit te zijn, met de aanschaf van een PC.

Die dure PC heeft na dat eerste jaar, alleen nog maar Merge-bestanden staan te berekenen voor klanten. Lekkere goedkope investering was dat.

Maar, om terug te komen op je vraag:

Kijk niet alleen naar aanschafwaarde, kijk ook naar levensduur, kijk naar productiviteit, kijk naar werkbaarheid, kijk naar wat iedere andere graficus gebruikt, en waar je mee te maken krijgt.
Staat je zeker niet blind op aanschaf. Software voor de Apple is net zo duur als voor de PC, als je het over professionele pakketten hebt zoals CS5 en Quark. Fonts zijn voor Apple net zo duur als voor de PC, tenzij je OpenType Fonts neemt, die weer op beide systemen werken, maar af kunnen wijken.
Het kleurbeheer is standaard op een Apple beter dan welke windows-versie ook. Ik zou voor een Apple gaan, maar ik ben bevooroordeeld, maar ook een Graficus.

Een Mac is in principe veel simpeler. Maar dat levert ook wel eens problemen op... Bekend verhaal is dat je programma's gewoon verdwijnen, geen error of niks. En wat is de support desk daar nu mee?...
Ook is het gewoon klik en klaar, totdat je iets ingewikkelds wilt doen. Dan gaat het gewoon niet. Photoshop bv. is exact hetzelfde op Windows, als op Mac. Net evenveel handelingen. En dat heb je met alle programma's, uitgezonderd die door Apple zijn uitgegeven. Veel mensen zeggen bv. dat je veel betaald voor een Mac, maar ook super specificaties krijgt. Dat is dus niet waar, integendeel. Je hebt in een laptop van 600€ al een Intel Core I7 (krachtigste processor ooit), en onlangs zag ik nog een reclame op tv met een iMac van 1800€ met een intel core 2 duo... krachtig ding ook, maar i7 loopt ver voorop naar mijn weten. De TCOO is niet veel groter naar mijn weten. Het zou normaal gezien zelfs lager zijn, aangezien de specificaties aan jouw tien keer duurder zijn verkocht door Apple dan dat ze eigenlijk werkelijk kosten.

Te bedenken dat 11 jaar oude PC's gewoon eventjes terug worden gestuurd naar het computer bedrijf die dan de BIOS en alles upgraden en je hem terugkrijgt met Windows 7 erop.

tumbtack: Dan heeft jouw bedrijf volgens mij verkeerde software aangekocht. Mijn moeder zit ook in de grafische sector, die had op haar Mac een aantal logo's gemaakt voor een bedrijf, die dan later terugstuurden dat ze de bestanden niet konden openen.

Weet je trouwens waarom dat in de meeste bedrijven CompaQ, HP, en DELL voorkomen? Die bedrijven krijgen die computers voor bijna niks. Ik wist trouwens niet dat er computers bestonden van 7500€, enkel van die zware mainframe-servers van het leger van de USA hebben die. En als ze er pas een jaar later achter kwamen dat die dingen niet werkten, hoe lang heeft die computer dan wel niet onder het stof gelegen? Hebben jullie al die tijd maar gekeken naar "kan bestandstype niet openen"? Een jaar lang?

Laatst bewerkt:
ik heb nog nooit meegemaakt dat programma's op een Apple verdwijnen. Dan weet je gewoon niet wat je aan het doen bent, ben ik bang.

Ik heb laatst bij iemand een nieuwe 21.5" iMac geplaatst, en dat ding is echt retesnel. Die 1,5 " in schermgrootte merk je niet eens. En die iMac kostte welgeteld 1100 euro. een I3 of een I5 of een I7 zegt niet alles, al denkt Murdoch dat hoe hoger de specs zijn, hoe beter de machine. De meeste programma's gaan helemaal niet goed om met Multicores, oftewel meerdere processoren, dat zijn er maar een paar.

Je hoeft echt niet de duurste MacPro te kopen om een snelle machine te hebben. Of de duurste iMac.

Ik bedoel met programma's die verdwijnen, dat wanneer je aan het photoshoppen bent, ineens je photoshop afsluit. Zonder iets te melden.

Grafische 21" schermen kostten een jaar of 5 geleden al snel 800 euro per stuk. Een Snelle 2D kaart kostte 5 jaar geleden 900 euro. Een pakket CS3 kostte 5 jaar geleden ook 2300 euro, daarbij nog de computer, ook een HP werkpaard, die de nodige centen kosten, en dan zit je al snel aan de 7500 euro.
We hebben het hier niet over een consumentenPC. De BusinessPC's van Dell zijn ook hele zware jongens, maar die vind je niet op dell.nl

En nee, we hadden "alle" grafische software. Maar op een Apple is het gebruikelijk dat je zonder extensie opslaat. Als je dan een bestand krijgt waar je iedere keer naar moet gaan zoeken in welk pakket het gemaakt is, word het lastig. En die bestanden stonden op een externe HD. Maar het ergste was het verschil in lettertypes. Een document, geopend in dezelfde versie CS4, op zowel een Apple als een PC, was op de Apple goed, terwijl er verschil in te zien was op de PC. Vind ik niet erg hoor, maar de klant betaald 3000 euro voor zijn boekje, en die vind het niet goed.

Ik bedoel met programma's die verdwijnen, dat wanneer je aan het photoshoppen bent, ineens je photoshop afsluit. Zonder iets te melden.

nog nooit meegemaakt. Wel dat ie afsluit, maar daar krijg ik altijd netjes een melding van. Gebeurt me ook op de PC.

Gebeurt met Windows XP, maar dan kun je gewoon op uitstellen drukken.
Gek dat je die verdwijnende programma's nog nooit hebt meegemaakt, daar is Mac nochtans bekend om.
Het handige is dan weer aan Windows dat je programma nog de kans krijgt als er iets misloopt om backups te maken. En als hij dat niet doet, bestaat er een speciaal programmaatje dat om de zoveel tijd backups maakt van wat er op dat moment gebeurt met je programma. Maar bij de grote programma's zoals Photoshop, After effects, Sony Vegas, dan krijg je automatisch een opslaan dialoogje, om je project toch nog gewoon op te slaan.

Een Mac is in principe veel simpeler. Maar dat levert ook wel eens problemen op... Bekend verhaal is dat je programma's gewoon verdwijnen, geen error of niks.
Sommige programma.draaien op de achtergrond. En als hij zo maar afsluit is dat ter bescherming van je systeem! Misschien te weinig geheugen?
Ook is het gewoon klik en klaar, totdat je iets ingewikkelds wilt doen. Dan gaat het gewoon niet. Photoshop bv. is exact hetzelfde op Windows, als op Mac. Net evenveel handelingen.
Ware het niet dat Photoshop op de Mac zijn grafische kaart beter gebruikt.
Veel mensen zeggen bv. dat je veel betaald voor een Mac, maar ook super specificaties krijgt. Dat is dus niet waar, integendeel.
een Mac is geen spelletjescomputer. Die gebruikt de processor veel efficiënter.

De TCOO is niet veel groter naar mijn weten.

Wel een oud onderzoek

Dan heeft jouw bedrijf volgens mij verkeerde software aangekocht. Mijn moeder zit ook in de grafische sector, die had op haar Mac een aantal logo's gemaakt voor een bedrijf, die dan later terugstuurden dat ze de bestanden niet konden openen.

EPS, PDF, PSD, dan heeft het probleem toch echt aan hun gelegen!
Ik heb de afgelopen maand een wijkkrant laten drukken. Afgeleverd in PDF. Gemaakt met Pages. Even de bleed na laten kijken en het ziet er netjes uit. Dat is de kracht van OSX. Drukker werkte trouwens gewoon in een Windows omgeving!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan