Windows PC vs Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
2002... Dat is pas echt een oud rapport.
En pers + Apple is een bekend verhaal, die doen altijd alles om de grootste kapot te maken. Als Balkenende wint, dan gaan ze die afkraken, als Bart De Wever wint, gaan ze die afkraken...

PDF is een bestandstype van Adobe, niet van Apple of Microsoft. Beide systemen kunnen daar dus nog wel mee werken. Ik zie hier niet de kracht van OS X in, hun bestandstypen komen veel minder voor. Neem nu de filmpjes op youtube bv., 80% van wat er op youtube staat is Windows movie maker gepasseerd en het bestandstype is .wmv (Windows Media Video). Terwijl mov (ofzoiets?) nergens te vinden is. De kracht van OS X beheerst uiteindelijk niet meer dan een paar procent van de computermarkt, terwijl Windows al de rest beheerst.

Gebeurt met Windows XP, maar dan kun je gewoon op uitstellen drukken.
Gek dat je die verdwijnende programma's nog nooit hebt meegemaakt, daar is Mac nochtans bekend om.
Het handige is dan weer aan Windows dat je programma nog de kans krijgt als er iets misloopt om backups te maken. En als hij dat niet doet, bestaat er een speciaal programmaatje dat om de zoveel tijd backups maakt van wat er op dat moment gebeurt met je programma. Maar bij de grote programma's zoals Photoshop, After effects, Sony Vegas, dan krijg je automatisch een opslaan dialoogje, om je project toch nog gewoon op te slaan.
Ja natuurlijk. Het programma wil afsluiten vanwege een probleem, en dan ga je op uitstellen klikken, dan doorwerken, en later erachter komen dat je bestand corrupt is. In Quark kun je instellen dat er om de zoveel tijd een bestand wordt opgeslagen, daar heb je geen andere software voor nodig. En volgens mij kan dat in Indesign ook.

Ik weet niet met welke Apple's jij ervaring hebt, en met welk besturingssysteem daarop, maar met de komst van 10.5 is er Timemachine bijgekomen, die elk uur een backup maakt van de veranderingen in je systeem, naar een externe schijf van je keuze. Om een bestandje terug te zetten schakel je deze in, en bladert naar het bestandje welke je terug wilt hebben, en drukt op Zet Terug. Dan zet de Apple alleen dat bestandje terug, in plaats van een gehele Backup te moeten doorzoeken en terugzetten.

Maar goed, het word weer een welles nietes draadje, en daar heeft Elkana niets aan natuurlijk.
Sorry Elkana voor de onstane discussie, met Murdoch komen we er toch niet uit.

2002... Dat is pas echt een oud rapport.
En pers + Apple is een bekend verhaal, die doen altijd alles om de grootste kapot te maken. Als Balkenende wint, dan gaan ze die afkraken, als Bart De Wever wint, gaan ze die afkraken...

PDF is een bestandstype van Adobe, niet van Apple of Microsoft. Beide systemen kunnen daar dus nog wel mee werken. Ik zie hier niet de kracht van OS X in, hun bestandstypen komen veel minder voor. Neem nu de filmpjes op youtube bv., 80% van wat er op youtube staat is Windows movie maker gepasseerd en het bestandstype is .wmv (Windows Media Video). Terwijl mov (ofzoiets?) nergens te vinden is. De kracht van OS X beheerst uiteindelijk niet meer dan een paar procent van de computermarkt, terwijl Windows al de rest beheerst.

Even voor je informatie: Apple is groter dan Microsoft, als je het over waarde gaat hebben. En PDF's zijn Native te openen op een Apple, zonder tussenkomst van een programma van Adobe. Nogal logisch dat alles wat op Youtube staat .WMV is. Het gros van de mensen heeft een PC.
Maar Elkana heeft het ook niet over Videobewerken gehad, wat trouwens veel simpeler op een Apple kan dan op een PC. Ow, en voor ik het vergeet: Zo uit de doos kan dat! met iMovie

Dan zal ik het nog maar eens zeggen: Als Elkana dan enkel in voordelen van Mac geinteresseerd is, dan kan ze die nu toch al kopen. Dan zal ze de nadelen al wel rap ondervinden! :d

Je noemt nadelen van een Mac op, zonder dat je weet hoe het werkt. Je werkt met 10.3 zeg je zelf. Volgens mij heb je nog nooit met een hoger besturingssysteem van Apple gewerkt, maar heb je de nadelen van 10.1 tot 10.3 onthouden. 10.3 kan je niet eens meer kopen, we zitten op 10.6. Zo kan ik wel een aantal nadelen van Win95 en Win98 gaan opnoemen, maar dat doen we niet, die systemen zijn zowat uitgestorven, en je gaat geen PC kopen met die besturingssystemen erop.

Over de TCOO: Mijn Apple heeft een veel hogere restwaarde dan welke PC ook. Een 4 jaar oude PC met als aanschafwaarde toen 1000 euro, is na 4 jaar niet veel meer waard dan een kleine 300 euro, als je het er al voor krijgt. iMacs van een jaar of 4 oud staan regelmatig te koop van 600 tot 800 euro. En dan heeft mijn appletje per jaar maar een kleine 100 euro gekost, in tegenstelling tot de PC, die dan bijna het dubbele aan afschrijving gekost heeft.
En dit laatste is dan weer voor Elkana.

Wel, dat bedoel ik nu ook. 10.3 is toch van 2004? Windows XP is van 2001 en werkt nog perfect. Je mag gaan beginnen over Windows 98 en 95, maar dan zal ik beginnen over Mac OS Classic :rolleyes:

En ik heb al met 10.5 gewerkt, waar ik uiteindelijk nog altijd niet de verschillen heb gevonden, op de wallpaper en die dock na.

Het is leuk discussiëren met je, je draagt weer iets nieuws aan, als iets anders ontkracht is, en daar kom je dan vervolgens niet meer op terug.
Als je niet weet wat de verschillen verder zijn onder de motorkap, moet je er ook niet over beginnen lijkt me. Laat ik er 1 ding over zeggen: Iets met Intel?
En over 9.2.2.: Ik heb hier nog een G4 staan, waar het op draait. Is wel even zoeken naar software, maar het werkt gewoon.
Win XP van 2001 werkt niet meer perfect. Ondertussen is er servicepack 1, 2 en 3 op losgelaten. Een versie uit 2001 zonder die servicepacks werkt misschien nog wel, maar zowat geen enkele software meer. Dus laten we daar maar niet heengaan.

Maar goed, back on topic lijkt me.

Het gaat hier meestal om de .NET frameworks die de problemen maken, niet de service packs. Die .NET frameworks zitten bij je update center, en zijn ook nog eens te downloaden van de Microsoft website. Ondanks dat de meeste .NET Frameworks toch allemaal 2.0 zijn, wat standaard is mee geleverd in XP. 3.0 komt op, en 4.0 vind je zelfs nauwelijks.

En voor een 9.2.2 is dat inderdaad even zoeken ja. En de enigste software die je daarvoor vind is uit het 1990 tijdperk.

Nee hoor, en zijn nog genoeg Classic Os Freaks die daar hele programma's voor schrijven, en dan praten we over 2010/2011.
Er zijn genoeg (zo niet alle) virusscanners die op een PC met winXP zonder de Servicepacks gewoon niet draaien. Veel software kun je ook niet installeren als je de servicepacks niet hebt. En het maakt mij neit juit of dat nu wel of niet in de servicepacks zit. Met het systeem zoals jij zegt, uit 2001, kun je standaard niet werken.

Ow en we hebben er tussendoor, ook nog de versie windows ME (Meer Ellende) gehad. Is toch heel raar dat niemand die ooit nog noemt.

Laatst bewerkt:
Hou nou eens op met je gezeur murdoch! Je voegt echt niks toe aan dit topic door alleen maar dingen te zoeken die niet relevant zijn hoor!

OK.

Mac's zijn inderdaad het beste van het beste. Beter kun je niet krijgen!
Ik raad je zeker aan het te kopen.
(En waarom ik het je niet zou aanraden mag ik al blijkbaar niet zeggen...)

Slotje op dit topic ofzo?

Denk nou eens na! Je weet ook echt niet wat er bedoeld wordt hè... Je geeft alleen maar argumenten die er niet toe doen, dat beamen veel meer mensen hier in dit topic. Het gaat er niet om wat ik NIET of WEL wil horen hoor! Ik wil juist ook de nadelen weten maar de dingen waar jij mee komt zijn NIET relevant!

Sorry Elkana, dat er zo een discussie is ontstaan. Daarmee doen we je vraag geen recht. Ik kan er alleen heel slecht tegen dat er argumenten uit onwetendheid, of op basis van verkeerde informatie neergezet word. In het geval van Murdoch heeft ie waarschijnlijk ooit eens een blauwe maandag op een Apple gewerkt, snapte het niet, en is daarna fel tegenstander geworden. Vind ik op zich prima, maar niet op basis van Bashen. Daar ga ik dan tegen in.

Ik heb beide systemen hier draaien. Heb twee PC's en 2 Apple's. Op 1 van de PC's staat de CS4 suite, en de CS5 suite staat op de Apple. De andere Apple wordt gebruikt als servertje, om de muziek te streamen, en wat backupgedoe.
De nadelen van een Apple iMac:
- redelijk duur in aanschaf
- alleen extern uit te breiden
- Bij technische storingen de hele computer kwijt
- een nieuw besturingssysteem moeten leren
- korte garantie
- weinig spelletjes (alhoewel het er steeds meer worden)
- Niet alle Mobiele telefoons werken met een Apple

De voordelen van een Apple iMac
- Alles in 1, twee draden, dus een mooi opgeruimd buro
- de nieuwe iMacs zijn echt supersnel
- Meest gebruikt in de Grafische Industrie
- Blijft ook na 6 maanden snel werken
- Standaard geleverd met iPhoto, iMovie, Garageband, iWeb
- Goed (Alhoewel glanzend) beeldscherm
- Standaard backupsoftware aanwezig in de vorm van Timemachine
- standaard een goed kleurbeheer
- standaard goed fontbeheer
- Adobe Suite kost net zoveel als op de PC
- hoge restwaarde
- werkt ook goed in een windows omgeving
- systeembeheer doet de machine zelf
- gaat langer mee (over het algemeen dan)

De Nadelen van een PC met Windows:
- Windows (zonder systeembeheer wordt na verloop van tijd je systeem trager)
- Lage restwaarde (en dat wordt al snel bereikt)
- Vormgeving (ik heb nog nooit een mooie windowsbak gezien)
- standaard een slecht kleurbeheer
- standaard geen fontbeheer (En bij meer fonts in je fontsmap, wordt je systeem trager.)
- virusgevoelig
- Over het algemeen niet gebruikt in de Grafische Industrie voor Vormgeving en drukwerk
- snelle afschrijving
- Snel oud worden van onderdelen

De voordelen van een PC:
- redelijk goedkoop in aanschaf (ligt er maar net aan wat je wilt)
- iedereen heeft het;
- Met extra programma's ook een goed fontbeheer te krijgen
- Uitbreidbaar

Sorry, maar meer voordelen kan ik niet vinden van een PC. Als je alleen websites gaat maken, zou je voor een PC kunnen gaan, alhoewel er voor de Apple ook heel veel is om websites te bouwen. Voor simpele op basis van Templates kun je iWeb gebruiken, of Rapidweaver, en in de CS suites zitten ook veel gebruikte programma's.

Zo uit de doos is word een Apple completer geleverd. Je kunt je foto's goed beheren en bewerken, je kunt films monteren, websites maken, Je kunt muziek maken.
Een nieuwe PC uit de doos kun je niet heel veel mee. Daar moet je een hele zwik aan software opgooien om hetzelfde te kunnen als op een Apple. En hoe meer Software op een PC, hoe trager het geval word.
Maar verder kost zoals ik al gezegd heb Adobe software hetzelfde op de Apple als op de PC, en ook het Office pakket kost hetzelfde. Het is maar net wat je wilt.

Succes ermee!

Bedankt tumbtack voor je overzichtelijke antwoord! Hier kan men (ik) nog eens wat mee :)

Elkana, ik heb er nog 1 vergeten: En niet de minst belangrijke:

Als je een Apple koopt, koop je eigenlijk 2 computers in 1. Op de Apple kun je, geheel legaal en redelijk simpel, ook windows installeren. Hier heb ik vorige week Windows 7 naast m'n Apple besturingssysteem geïnstalleerd, en ik moet je zeggen, op die iMac van mij uit 2008, draait dat als een Tierelier. Dat werkt met Bootcamp (ook bijgeleverd), en werkt erg goed.

Dus voor de prijs van 1, koop je er eigenlijk 2 en kun je switchen (voor zover dat nodig mocht zijn dan he)

Apple heeft iets voor elkaar gekregen wat geen enkele Windows gebruiker lijkt te begrijpen. Mac OSX is hands down technisch het betere OS, waar de meeste mensen echter de mist mee ingaan ... en dat is volledig aangeleerd 'Microsoft cultuur' gedrag, is niet verder te kijken dan het OS. Ja je zult opnieuw moeten wennen aan OSX. Maar Apple heeft iets gerealiseerd waar Microsoft nogsteeds niet aan kan tippen (ook niet wanneer je een bak met extra software installeert). En dat is de totaalervaring. OSX is 'out of the box' compleet & gebruiksvriendelijk -- zoals al een voorganger omschreef. Windows is verre van dat. Windows 7 komt een klein beetje in de buurt wat Tiger 6(?) jaar geleden al was; stabiel.

Om dat "Microsoft Cultuur" gedrag verder te omschrijven zie je steeds vaker de HDD vs. SDD discussie. Welke is beter? SDD ... maar niet vanwege de snellere opstarttijd van Windows. Wat boeit die opstarttijd nu? Niets! Wat wel boeit is dat je 10 torrentz, 5 FTP sessies, video encoderen en je foto kan bewerken in Photoshop zonder dat je systeem vastloopt vanwege een ratelende HDD. De windows gebruiker wil het niet of begrijpt niet dat het gaat om de totaal ervaring, om productiviteit. Ergenis lijkt een zegen voor ze te zijn.

Mbt 2in1 ... Hackintosh doet het ook voor je. Wat niet illegaal is (wordt gedoogd), wel lastiger in opzet.

Laatst bewerkt:
Tumbtack, ik heb hier een hele uitleg gedaan, maar blijkbaar dringt het niet door.
Eventjes een lijst maken voor Elkana die WEL relevant zijn. Ik zal maar geen verdere uitleg geven, dat mag niet. Dit word dus gewoon een ja-nee gevecht.

- Milieu vernietigend. Apple, het bedrijf dat zo "Groen" is, blijkt volgens Wikileaks en Greenpeace kinderen en buurtbewoners in China te vergiftigen. Die mensen krijgen blijkbaar als antwoord op hun klachten samengevat "Oprotten dan". Apple staat op nr. 1 minst milieu vriendelijke bedrijf. Werknemers overlijden aan de lage en illegale veiligheidsmaatregelen, gezinnen en kinderen sterven aan de giftige gassen van de storten in het Oosten. Zelfs Steve Jobs, de oprichter en directeur van Apple heeft het zitten! En die noemen zichzelf dan milieuvriendelijk! Vandaar verwijderen en blokkeren ze de wikileaks apps en websites... En nog steeds. Dus ze hebben nog een heleboel te verbergen!
- korte garantie
- weinig spelletjes
- Veel minder software
- Word grafisch zwakker. Kijk maar naar nr.1 best beoordeelde video-editor, Sony Vegas (Windows Only)
- Terminal (soort DOS venstertje) is erg populair aan het worden, net zoals bij linux.
- Je krijgt slechte apparatuur voor de prijs (3000� voor 512 MB RAM)
- Software ontwikkelaars moeten in een speciale taal Xcode werken, waardoor programmeren dus niks word
- Wanneer je laptop valt, is hij GEGARANDEERD kapot! Die aluminium is maar heel dun maar de prijs word gerekend voor 1 m dik
- Heeft enorm veel achterpoorten voor hackers
- De aanmaak van virussen is stil aan populairder dan bij Windows (stond onlangs nog in de krant) wegens de slechte beveiligingen
- Safari kan je bestand automatisch downloaden en openen. Je hoeft dus nog maar een link aan te klikken en je hebt een virus
- Het maken van Windows Live Messenger voor Mac zal waarschijnlijk stoppen
- Je dock staat na een tijdje vol
- Je moet je "Programma's" map ver zoeken
- Je Mac is hoogstwaarschijnlijk gemaakt door kinderen en mensen die ondertussen overleden zijn aan de giftige gassen bij Apple
- Apple is nr. 1 Meest gevaarlijke bedrijf voor werknemers en overtreed de veiligheids wetten sterk
- Macbook air schermen breken gemiddeld al na 5 maanden af.
- Materiaal van zeer slechte kwaliteit
- Software is nauwelijks gratis. Behalve de scheet-geluid applicaties.
- Software is extreem duur. Vergelijkende software is er meestal nauwelijks waardoor je verplicht bent geld neer te tellen en geen gratis alternatief bestaat
- Servers zijn niet compatibel met Windows systemen. 1 Mac op kantoor is overal Mac op kantoor. Dit is voor een gemiddeld bedrijf onbetaalbaar.
- Gaat niet langer mee (Besturingssysteem moet onmiddelijk een upgrade krijgen als er een uitkomt. Het systeem zal anders webpagina's verkeerd in elkaar zetten, en weigeren om nog maar 1 programma te openen dat niet door Apple ontwikkeld is)
- Verplicht om opnieuw op te starten na bijna iedere update
- Virusgevoelig
- Onderdelen worden snel oud (Nieuwste versie werkt enkel nog met 64-bit processors, vandaar blijft Leopard het populairste, en ook al ouder)
- Vreet geheugen (Verplicht 1 GB RAM om deftig te kunnen minimaliseren zonder schokjes, Windows XP werkt al met maar 200 MB RAM)
- Apple weigert lekken te dichten en houd van hackers
- Is erg rap op het verbieden van bepaalde software
- Heeft een hekel aan programmeurs
- Draait geen Windows (althans, toch heel slecht. Probeer maar eens een spelletje van EA of Ubisoft te spelen, wedden dat hij iets zegt over drivers of een kick?!)
- nog eindeloos nadelen...

De voordelen van een Apple iMac (want de rest heeft geen voordelen)
- hoge restwaarde

- standaard geen fontbeheer (Fontmanager (free to download!))
- virusgevoelig (net zoveel als iedere bestaande computer)
- snelle afschrijving (maar word rap verkocht aangezien iedereen van Windows houd)

De voordelen van een PC met Windows:
- Veel milieuvriendelijker
- Vormgeving (Sony Vaio, Dell Adamo, Samsung Notebook 9 series, of gewoon "Gaming PC" zoeken...)
- Windows (aangezien tumbtack graag in herhaling valt om bepaalde lijsten langer te maken)
- iedereen heeft het;
- Uitbreidbaar
- Over het algemeen veel gebruikt in de Grafische Industrie voor Vormgeving en drukwerk (Hoe maken ze tekenfilms bij Nickelodeon en Cartoon Network: alleen maar Microsoft 3D Movie Maker)
- Onderdelen gaan lang mee (XP computers uit 2000 werken meestal perfect met Windows 7 aangezien alles 32-bits compatibel is en Windows niet veel geheugen vereist)
- Enorm veel programma's
- Enorm veel spelletjes
- Niet gemaakt door arme kindjes
- Niet gemaakt door mensen die worden vergiftigd door giftige producten van het bedrijf
- Heeft zeer krachtige specificaties
- Vreet extreem weinig geheugen
- Indien niet tevreden over Vista: Extreem goedkope upgrade naar Windows 7 of gratis downgrade naar XP
- Is extreem populair en beheert de markt met 92,85%
- Bied een gratis antivirus aan
- Heeft een zeer sterke Firewall
- In geval van lekje of virus: Onmiddelijke werking aan herstel bij Microsoft en word meestal binnen het uur beschikbaar gesteld in het update center
- Microsoft geeft geld voor het ontwikkelen van software
- Microsoft bied gratis producten (laptops/PC's/Xbox/Zune/Windows Phone) aan aan programmeurs
- Heeft extreem goede graphics
- Spelletjes maken in 3D is zeer gemakkelijk en van goede kwaliteit
- Spelletjes draaien niet hun eigen engine en een world2screen()
- Bied de kans aan om extreem veel geld te verdienen
- Werknemer bij Microsoft? Geen vergiftigingen, kinderarbeid, en een baas die op sterven ligt met kans op failissement van het bedrijf (opnieuw) zoals bij Apple! Tijd om een villa te kopen met verwarmd zwembad en een slee van een wagen!
- prachtige design (Aero glass, Win+TAB...)
- standaard backupsoftware aanwezig
- standaard webbrowser aanwezig
- standaard tablet uitbreidingen aanwezig
- standaard een rekenmachine aanwezig (o, wat kan ik toch eindeloos doorgaan hé tumbtack?)
- en binnenkort iets helemaal nieuws, wat Apple en Linux voorgoed moet plat trappen! (Maar nog geheim... héhéhé)
- en nog veeel veeeel veeeel meer...

Ik zag dit bij tumbtack staan:

Dit heeft elke computer sinds 1995. Voor Mac hoogstwaarschijnlijk dan nieuw. Als ik dit allemaal op de Windows lijst moet vermelden word het in een boek gezet van alle bladzijden van de Harry Potter serie lang.

Recente cijfers tonen dit aan, niet enkel marktaandeel maar ook welk besturingssysteem op een technologisch product geinstalleerd staat uit deze drie:
Windows: 92,85% (stijgende)
Mac: 5% (lichtjes dalende)
Linux: 0,77% (blijft ongeveer hetzelfde)

Als er nu verkiezingen zouden zijn "Welk besturingssysteem is het beste?" zou er dit moeten uitkomen.

Doe Groen, doe PC!

Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik van al je nadelen die je noemt tot nu toe geen last.
Mijn Mac draait als een zonnetje, of ik nu 1 ding doe of 100 dingen doe.
Windows draait hier ook als een zonnetje, of ik deze nu gebruik via het zo genoemde bootcamp systeem of via een emulator zoals Parallels. Windows staat er op omdat sommige applicaties van mijn werk niet onder Mac werken.
Mijn telefoon doet gewoon keurig zijn werk in de Mac omgeving, heb nu een aantal telefoons gehad en ook daar geen probleem.
Een technische storing, tja dan zal een windows machine ook weinig doen.
Ik barst van de software.
Slechte apparatuur, ik weet het niet maar de componenten gebruikt in mijn Mac wijken qua merk vaak niet af als de componenten gebruikt in een Windows machine.
Waneer mijn laptop valt dan word door een "speciale" g kracht sensor de HD meteen geparkeerd, geen schade aan HD dus. De buitenkant is altijd gevoelig voor vallen, welk merk dan ook.
Componenten zijn gewoon vervangbaar, er zit in mijn Imac gewoon een Nvidea Gforce kaart, het is dan niet een pc uitvoering maar het is gewoon een losse chipset die dus te vervangen is. Het dock kan vol raken maar volgens mij is dit bij Windows net zo het geval. Net als bij Windows zit de Mac keurig achter een router welke aardig dicht getimmerd is, dit zou bij een Windows machine ook zo moeten zijn. De gebruiker achter de machine bepaald zelf of er wel of geen ellende naar binnen komt.
Wat betreft servers, bij ons op het werk draait als server jawel een mac machine...toch vreemd als jij zegt dat dit niet compatible is dat ik elke dag gewoon met mijn werk pc keurig mijn werk kan doen. Windows Internet Explorer heeft de zelfde nare eigenschap dat je kunt aanvinken wat er moet gebeuren na het downloaden van een bestand. Dus ook hier geen verschil tussen Windows of Mac.
Software is net zo gratis als voor Windows. Veiligheidswetten worden overal overtreden, ik werk voor een bedrijf waarin we elke dag bedrijven bezoeken die zo afgekeurd als de **** zijn. Arme kindjes zullen altijd worden uitgebuit, of het nu om het maken van componenten gaat voor Mac of Windows machines, of het maken van schoenen die jij en ik elke dag dragen. Er is markt omdat die kindjes centjes moeten verdienen voor voedsel. Of ik en de rest van de mensheid het goedkeur is een heel ander verhaal. De nieuwste versie MacOS draait hier zowel 32 als 64 bit, de oudere versies draaide ook al 64 bit, alles werkt keurig en ben nog geen programma tegen gekomen wat het niet doet. Opstarten na update is alleen nodig bij een systeem update, he wat grappig das bij Windows ook zo, welke versie je ook pakt, als een systeem is geupdate moet het hij herstarten om het bijgewerkte systeem te laten werken. Dankzei de velen programmeurs die het leuk vinden om onder de Xcode te programmeren en onder unix te programmeren zijn er vele leuke software programma's te vinden die heel mooi een alternatief kunnen bieden voor bepaalde Windows programma's. Daarbij maakt ook Microsoft een hoop programma's geschikt voor Mac, er is markt dus waarom zouden ze dit niet doen. Of te wel een heel mooi office pakket wat net zo krachtig is voor Windows is ook te koop of op wat voor manier dan ook te downloaden voor Mac. Webpagina's worden bij altijd keurig weer gegeven mits de website bouwer ook maar ondersteuning bied voor Safari, maar das bij windows niet anders, velen gebruikten Firefox, deze kan ook niet alles, velen gebruiken Internet Explorer en ook deze heeft haken en ogen.

Ik denk dat de topic starter beter eens naar bijvoorbeeld een Saturn of andere media winkel kan gaan, zich zelf eens achter een Mac machine moet nestellen, de muis moet pakken en gewoon eens fijn moet spelen om te ondervinden wat er allemaal mee kan en of er voor en of nadelen aan kleven voor zijn of haar gebruik in het dagelijks leven. Wel een heel groot pluspunt, bij een mac in de winkel kun je alles doen, je mag alles zien, alle software aanspreken, alles wijzigen, overal mee spelen. Vele winkels waar ik Windows machines zie staan draait er een prachtige screensaver die vervolgens beveiligd is met een wachtwoord zodat je niet bij het systeem kunt komen.

grtjs jjw

Tumbtack, ik heb hier een hele uitleg gedaan, maar blijkbaar dringt het niet door.
Eventjes een lijst maken voor Elkana die WEL relevant zijn. Ik zal maar geen verdere uitleg geven, dat mag niet. Dit word dus gewoon een ja-nee gevecht.

- Milieu vernietigend. Apple, het bedrijf dat zo "Groen" is, blijkt volgens Wikileaks en Greenpeace kinderen en buurtbewoners in China te vergiftigen. Die mensen krijgen blijkbaar als antwoord op hun klachten samengevat "Oprotten dan". Apple staat op nr. 1 minst milieu vriendelijke bedrijf. Werknemers overlijden aan de lage en illegale veiligheidsmaatregelen, gezinnen en kinderen sterven aan de giftige gassen van de storten in het Oosten. Zelfs Steve Jobs, de oprichter en directeur van Apple heeft het zitten! En die noemen zichzelf dan milieuvriendelijk! Vandaar verwijderen en blokkeren ze de wikileaks apps en websites... En nog steeds. Dus ze hebben nog een heleboel te verbergen!
- korte garantie
- weinig spelletjes
- Veel minder software
- Word grafisch zwakker. Kijk maar naar nr.1 best beoordeelde video-editor, Sony Vegas (Windows Only)
- Terminal (soort DOS venstertje) is erg populair aan het worden, net zoals bij linux.
- Je krijgt slechte apparatuur voor de prijs (3000� voor 512 MB RAM)
- Software ontwikkelaars moeten in een speciale taal Xcode werken, waardoor programmeren dus niks word
- Wanneer je laptop valt, is hij GEGARANDEERD kapot! Die aluminium is maar heel dun maar de prijs word gerekend voor 1 m dik
- Heeft enorm veel achterpoorten voor hackers
- De aanmaak van virussen is stil aan populairder dan bij Windows (stond onlangs nog in de krant) wegens de slechte beveiligingen
- Safari kan je bestand automatisch downloaden en openen. Je hoeft dus nog maar een link aan te klikken en je hebt een virus
- Het maken van Windows Live Messenger voor Mac zal waarschijnlijk stoppen
- Je dock staat na een tijdje vol
- Je moet je "Programma's" map ver zoeken
- Je Mac is hoogstwaarschijnlijk gemaakt door kinderen en mensen die ondertussen overleden zijn aan de giftige gassen bij Apple
- Apple is nr. 1 Meest gevaarlijke bedrijf voor werknemers en overtreed de veiligheids wetten sterk
- Macbook air schermen breken gemiddeld al na 5 maanden af.
- Materiaal van zeer slechte kwaliteit
- Software is nauwelijks gratis. Behalve de scheet-geluid applicaties.
- Software is extreem duur. Vergelijkende software is er meestal nauwelijks waardoor je verplicht bent geld neer te tellen en geen gratis alternatief bestaat
- Servers zijn niet compatibel met Windows systemen. 1 Mac op kantoor is overal Mac op kantoor. Dit is voor een gemiddeld bedrijf onbetaalbaar.
- Gaat niet langer mee (Besturingssysteem moet onmiddelijk een upgrade krijgen als er een uitkomt. Het systeem zal anders webpagina's verkeerd in elkaar zetten, en weigeren om nog maar 1 programma te openen dat niet door Apple ontwikkeld is)
- Verplicht om opnieuw op te starten na bijna iedere update
- Virusgevoelig
- Onderdelen worden snel oud (Nieuwste versie werkt enkel nog met 64-bit processors, vandaar blijft Leopard het populairste, en ook al ouder)
- Vreet geheugen (Verplicht 1 GB RAM om deftig te kunnen minimaliseren zonder schokjes, Windows XP werkt al met maar 200 MB RAM)
- Apple weigert lekken te dichten en houd van hackers
- Is erg rap op het verbieden van bepaalde software
- Heeft een hekel aan programmeurs
- Draait geen Windows (althans, toch heel slecht. Probeer maar eens een spelletje van EA of Ubisoft te spelen, wedden dat hij iets zegt over drivers of een kick?!)
- nog eindeloos nadelen...

De voordelen van een Apple iMac (want de rest heeft geen voordelen)
- hoge restwaarde

- standaard geen fontbeheer (Fontmanager (free to download!))
- virusgevoelig (net zoveel als iedere bestaande computer)
- snelle afschrijving (maar word rap verkocht aangezien iedereen van Windows houd)

De voordelen van een PC met Windows:
- Veel milieuvriendelijker
- Vormgeving (Sony Vaio, Dell Adamo, Samsung Notebook 9 series, of gewoon "Gaming PC" zoeken...)
- Windows (aangezien tumbtack graag in herhaling valt om bepaalde lijsten langer te maken)
- iedereen heeft het;
- Uitbreidbaar
- Over het algemeen veel gebruikt in de Grafische Industrie voor Vormgeving en drukwerk (Hoe maken ze tekenfilms bij Nickelodeon en Cartoon Network: alleen maar Microsoft 3D Movie Maker)
- Onderdelen gaan lang mee (XP computers uit 2000 werken meestal perfect met Windows 7 aangezien alles 32-bits compatibel is en Windows niet veel geheugen vereist)
- Enorm veel programma's
- Enorm veel spelletjes
- Niet gemaakt door arme kindjes
- Niet gemaakt door mensen die worden vergiftigd door giftige producten van het bedrijf
- Heeft zeer krachtige specificaties
- Vreet extreem weinig geheugen
- Indien niet tevreden over Vista: Extreem goedkope upgrade naar Windows 7 of gratis downgrade naar XP
- Is extreem populair en beheert de markt met 92,85%
- Bied een gratis antivirus aan
- Heeft een zeer sterke Firewall
- In geval van lekje of virus: Onmiddelijke werking aan herstel bij Microsoft en word meestal binnen het uur beschikbaar gesteld in het update center
- Microsoft geeft geld voor het ontwikkelen van software
- Microsoft bied gratis producten (laptops/PC's/Xbox/Zune/Windows Phone) aan aan programmeurs
- Heeft extreem goede graphics
- Spelletjes maken in 3D is zeer gemakkelijk en van goede kwaliteit
- Spelletjes draaien niet hun eigen engine en een world2screen()
- Bied de kans aan om extreem veel geld te verdienen
- Werknemer bij Microsoft? Geen vergiftigingen, kinderarbeid, en een baas die op sterven ligt met kans op failissement van het bedrijf (opnieuw) zoals bij Apple! Tijd om een villa te kopen met verwarmd zwembad en een slee van een wagen!
- prachtige design (Aero glass, Win+TAB...)
- standaard webbrowser aanwezig
- standaard tablet uitbreidingen aanwezig
- standaard een rekenmachine aanwezig (o, wat kan ik toch eindeloos doorgaan h� tumbtack?)
- en binnenkort iets helemaal nieuws, wat Apple en Linux voorgoed moet plat trappen! (Maar nog geheim... h�h�h�)
- en nog veeel veeeel veeeel meer...

Ik zag dit bij tumbtack staan:

Dit heeft elke computer sinds 1995. Voor Mac hoogstwaarschijnlijk dan nieuw. Als ik dit allemaal op de Windows lijst moet vermelden word het in een boek gezet van alle bladzijden van de Harry Potter serie lang.

Recente cijfers tonen dit aan, niet enkel marktaandeel maar ook welk besturingssysteem op een technologisch product geinstalleerd staat uit deze drie:
Windows: 92,85% (stijgende)
Mac: 5% (lichtjes dalende)
Linux: 0,77% (blijft ongeveer hetzelfde)

Als er nu verkiezingen zouden zijn "Welk besturingssysteem is het beste?" zou er dit moeten uitkomen.

Doe Groen, doe PC!
Koop een iMac, of ga een keer langs de spychiater.

Je praat een hoop poep.:thumb:

Apple en Milieu en china gekwats, heb je wel eens iets in je poten gehad wat niet in china is gemaakt dan! Of denk je dat al die zo makkelijke vevangbare onderdelen in je windows PC allemaal uit Redmond komen.

Als je een wereld redder bent en je wilt dit voorkomen, moet je alle onderdelen die je in huis hebt die in China gemaakt zijn verwijderen. Dan dondert je hele huis in mekaar en ook jouw droom PC waar het ultieme Microsoft Windows op draait.

Bij deze worden er in de fabriek waar Apple hardware word gemaakt door meerdere bedrijven met grote namen geproduceert. Het lijkt wel weer publiciteits stunt uit redmond om Apple weer negatief in het nieuws te zetten omdat bij microsoft de cijfertjes weer een beetje tegenvallen.:)

Linux maakt niemand kapot ook jij niet of microsoft. Apple kun je wel schaden financieel door met betere producten te komen die Microsoft helaas niet heeft. Microsoft is afhankelijk van andere hardware fabrikanten door ze onder druk te zetten en bedrijven kapot te maken om dit te leveren op tijd wat hun nu op dit moment parten begint te spelen. Microsoft is niet meer de grote heerser op de markt en dat begin je nu te merken.

Microsoft komt met dingen die Linux en Apple verbaasd doen staan. Daar zijn ze al jaren mee bezig en als je denkt dat er iets interessants uitkomt met bepaalde hardware gooit het besturingssysteem wel weer roet in het eten om op deze hardware te draaien.

Ja, slechte kwaliteit van de hardware van Apple producten. Jij hoeft Microsoft ook toch niet te bellen als je DELL de fik ingaat. Nee bij Microsoft gaat niets kapot omdat deze hardware van derde hebben.:d

Oh jah! Weinig voor veel geld bij de Apple? Bij microsoft krijg je veel voor weinig omdat de hardware fabrikanten er wel veel moeten inbouwen om het besturingsyteem op een redelijke wijze draaiende te houden op hun hardware. Zei hebben namelijk ook hun naam hoog te houden bij hun klanten.;)

Slechte service bij Apple als er iets kapot gaat (Hardware) of je hebt problemen met je besturingssyteem? Bij Apple kun je bellen en het word telefonisch opgelost. Is het harwarematig word dit onder garantie thuis opgelost of word hij meegenomen en twee dagen later gerepareerd weer thuis afgeleverd. Microsoft hoef je niet te bellen als je met HUN! Hahaha! Hardware problemen hebt, want die hebben ze niet. Software is ook *** als je een OEM versie hebt en dat niet alleen als je denkt dat je met een Retail versie ondersteuning krijgt. Dus droom maar lekker verder over windows als je er blij mee bent.:thumb:

Oh jah! en wil je het ook nog hebben over de prijsverschil van het besturingsyteem van Apple of Microsoft.

Erg goede bruikbare gratis software is er voor de Apple genoeg en spellen op dit moment ook, daarom zie ik in je verhaal dat je onzin praat en je nog nooit er naar gezocht hebt omdat je net zo als de 92,85% van de rest van de wereld die Windows gebruikt op je eigen eilandje zit. Omdat JIJ! tegen een brakke G4 aangelopen ben van je stoffige zolderkamer of kelder en dit toch wel vond tegenvallen.

Net zo als in je vergelijking.

TimeMachine zit in SnowLeopard neus! Ga eerst eens wat proberen voor je een hoop onzin praat en kom eens met concrete dingen inplaats van je gefaalde Apple ervaring hier af te reageren.

Laatst bewerkt:
Murdoch heeft een aantal weken onzin lopen verzamelen, en kon het daarna in een lange post neerplempen. Ik ga er niet op in, op 1 ding maar:

De Dell Adamo 13" kost 1900 euro. Is niet echt een heel groot verschil met een Macbook Pro van 13", die 1149 euro kost.
Sony Vaio kost ook 1000 euro
Samsung series 9, vanaf maart dit jaar, prijzen nog niet bekend. Maar 1000 euro reken ik wel op.
Die wil de concurrentie aan met de Macbook Air, die ook 999 kost.

Dan valt het prijsverschil nogal mee vindt je ook niet?

En voor de rest weet je niet waar je over praat.

Alsof Microsoft, Logitech, AMD, Kingston, Dell, Acer, Sony, om maar een paar groten te noemen, hun spullen in Europa en de States laten maken? Dacht het niet. Die kopen ook bij Foxconn, en anderen.

En ik zie net bij Dell ook standaard 1 jaar garantie staan.....dus wat dat betreft......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan