Windows slaat vast, maar kan muis nog bewegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknowuser

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
63
Hallo mensen van het Helpmij forum.

Ik heb sinds 3 dagen Windows 7 Ultimate x64 op mijn pc geïnstalleerd, alleen ik kreeg eerst BSOD's, maar die zijn nu gelukkig verholpen. Ik krijg nu alleen een ander probleem, als ik op de pc bezig ben, kan me scherm ineens freezen en dan kan ik alleen nog maar me muis bewegen. Afsluiten lukt alleen nog maar op de hard-way (3 seconden aan-uit knop ingedrukt houden). Normaal gesproken worden die problemen bij mij verholpen na het installeren van een Service Pack, maar deze keer echter niet. De reden waarom ik 64-bits gebruik is vanwege de CS6-pakketten van Adobe.
Ik heb een MEDION Titanium MD8800, verdere specs, zie hieronder:
Overzicht
Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Pentium D 830
SmithField 90nm Technologie
RAM
2,00 GB Single-Kanaal DDR2 @ 357MHz (5-5-5-15)
Moederbord
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7204 (Socket 775)
Grafisch
Generic PnP Monitor (1024x768@60Hz)
1023MBGeForce GT 430 (ASUStek Computer Inc) 46 °C
Harde schijven
233GB Seagate ST3250823AS ATA Device (SATA) 35 °C
Optische schijven
SONY DVD-ROM DDU1615 ATA Device
SONY DVD RW DW-Q31A ATA Device
Geluid
Realtek High Definition Audio
Uitgebreid rapport:
Bekijk bijlage WIN7X64.txt

Hopelijk kunnen jullie me helpen, het is best vervelend, vooral als je veel video's etc. maakt.

Alvast bedankt allemaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, het kan komen doordat je pc op de minimale W7 eisen zit. Je zou er een reepje ram bij kunnen prikken... Heb je de drivers van je systeem ook geïnstalleerd? Dat kan een hoop problemen schelen.

Heb je CS6 gekocht of gratis verkregen op het illegale circuit? In het laatste geval zou je beter Linux kunnen installeren. Daar zit standaard GIMP bij, een goed, professioneel fotoprogramma. Als je dan nog Raws wil bewerken, moet je UFRaw installeren.
 
Tja, dat was ik ook aan het overwegen, heb gisteren ook memtes 86+ gedraait, die geeft geen errors, heb al zo'n driver-installeer-ding gebruikt, en me ram in ander slot gestoken, het kan idd wel aan ram liggen, nu ik het bekijk, omdat ik eerst x86 had waar maar 1GB ram voor benodigd was (toen had ik al 2GB zonder fouten), nu heb ik x64 en slaat ie steeds vast, kan dat komen omdat je ram vol zit ? En over het Adobe pakket, op dit moment werk ik vooral met trials enzo, totdat ik het bedrag kan ophoesten om het volledige pakket te kopen.
 
Je zou je harde schijf eens kunnen testen met HD Tune.
Los daarvan, 2 gb ram is niet superveel, maar daar mag een PC niet op bevriezen, ook kan RAM geheugen niet vol zitten als deze oud is bijvoorbeeld, want elke keer bij het opnieuw opstarten van de PC word het gehele RAM geheugen geleegd.
Wel kan hij tijdens het werken vol zitten, maar dan gaat hij over naar een wisselbestand welke op je harde schijf staat
Op DEZE site staat hoe je je wisselbestand kunt uitbreiden, mogelijk dat dit helpt
 
Hey, ik heb HD Tune gedraaid, hij geeft nu de volgende error aan: (C7) Ultra DMA CRC Error Count, had toen kabel vervangen, maar de melding blijft wel staan, wat er wel veranderde is dat bij het opstarten er een stuurprogramma voor S ATA werd geïnstalleerd, dus toen nog eens opnieuw gestart, ben benieuwd wat hij nu gaat doen.
 
Zou je daar eens een screenshot van willen maken?
Dit kan namelijk aan een aantal dingen liggen:
- Sata kabel (maar die heb je dus al vervangen)
- Harde schijf defect
- Sata poort of moederbord defect

Ik neem aan dat de garantie al van het systeem af is?
 
Ja, sowieso, is pc van eind 2005/begin 2006 (maar hij schijnt op de toekomst voorbereid te zijn), nu ik de kabel vervangen heb, moet ik wel toegeven dat hij sinds dat moment (is nu een dag geleden) niet is vast gelopen, dus i.i.g langer dan normaal als tie nu nog zou vastlopen. Hier is trouwens de screen waar je om vroeg: Knipsel.jpg

TOEVOEGING: Zojuist is me pc toch weer vastgelopen, het begon met het vastlopen van een YouTube-video, waarna alles steeds langzamer gaat lopen, tot ik weer alleen de muis kan gebruiken. :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan