Hallo,
Ik heb gister m'n computer gereset toen hij vast sloeg, ik heb toen het aan/uit knopje ingedrukt gehouden waardoor mijn computer (een Dell) afsloot.
Toen ik hem wilde opstarten wilde hij niet verder komen dan een blauw scherm waar op stond;
“STOP 0x00000024 (0x001902FE, 0xF897863C, 0xF8978338, 0xF83C87B6)
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet, dan moet u de computer opnieuw opstarten. Indien de fout nogmaals ontstaat, kunt u het beste het volgende uitvoeren.
Installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma’s voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan maken of schakel hulpprogramma’s uit. Controleer configuratie van vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma’s zijn. Voer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf beschadigd is en start de pc opnieuw op.”
en die CHKDSK/F kan ik niet uitvoeren omdat ik niet verder geraak dan dat blauwe scherm bij het opstarten.
Hoe kan ik dit oplossen? Naar mijn idee heb ik dus ook geen installatie CD van Windows & ik hem ook niet het gevoel dat mijn hardeschijf kapot is omdat hij gewoon nog heel erg goed functioneerde. Er staat dus dat ik CHKDSK.exe moet uitvoeren maar dat kan alleen als ik mijn computer weer krijg opgestart, maar ... dat is niet het geval! Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik een CD nodig moet hebben of mijn windows opnieuw zou moeten installeren?
Liefs, Lisanne
Ik heb gister m'n computer gereset toen hij vast sloeg, ik heb toen het aan/uit knopje ingedrukt gehouden waardoor mijn computer (een Dell) afsloot.
Toen ik hem wilde opstarten wilde hij niet verder komen dan een blauw scherm waar op stond;
“STOP 0x00000024 (0x001902FE, 0xF897863C, 0xF8978338, 0xF83C87B6)
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet, dan moet u de computer opnieuw opstarten. Indien de fout nogmaals ontstaat, kunt u het beste het volgende uitvoeren.
Installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma’s voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan maken of schakel hulpprogramma’s uit. Controleer configuratie van vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma’s zijn. Voer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf beschadigd is en start de pc opnieuw op.”
en die CHKDSK/F kan ik niet uitvoeren omdat ik niet verder geraak dan dat blauwe scherm bij het opstarten.
Hoe kan ik dit oplossen? Naar mijn idee heb ik dus ook geen installatie CD van Windows & ik hem ook niet het gevoel dat mijn hardeschijf kapot is omdat hij gewoon nog heel erg goed functioneerde. Er staat dus dat ik CHKDSK.exe moet uitvoeren maar dat kan alleen als ik mijn computer weer krijg opgestart, maar ... dat is niet het geval! Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik een CD nodig moet hebben of mijn windows opnieuw zou moeten installeren?
Liefs, Lisanne