Windows start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

losingyou

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Berichten
46
Hallo,

Ik heb gister m'n computer gereset toen hij vast sloeg, ik heb toen het aan/uit knopje ingedrukt gehouden waardoor mijn computer (een Dell) afsloot.

Toen ik hem wilde opstarten wilde hij niet verder komen dan een blauw scherm waar op stond;

“STOP 0x00000024 (0x001902FE, 0xF897863C, 0xF8978338, 0xF83C87B6)

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet, dan moet u de computer opnieuw opstarten. Indien de fout nogmaals ontstaat, kunt u het beste het volgende uitvoeren.

Installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma’s voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan maken of schakel hulpprogramma’s uit. Controleer configuratie van vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma’s zijn. Voer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf beschadigd is en start de pc opnieuw op.”


en die CHKDSK/F kan ik niet uitvoeren omdat ik niet verder geraak dan dat blauwe scherm bij het opstarten.

Hoe kan ik dit oplossen? Naar mijn idee heb ik dus ook geen installatie CD van Windows & ik hem ook niet het gevoel dat mijn hardeschijf kapot is omdat hij gewoon nog heel erg goed functioneerde. Er staat dus dat ik CHKDSK.exe moet uitvoeren maar dat kan alleen als ik mijn computer weer krijg opgestart, maar ... dat is niet het geval! Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik een CD nodig moet hebben of mijn windows opnieuw zou moeten installeren?

Liefs, Lisanne
 
Probeer eens of je in veilige modus kunt opstarten....herhaaldelijk op F8 slaan tijdens het opstarten
 
Er staat trouwens '' Press ESC to cancel loading SPTD.sys '' ik heb ook geen idee wat dit zou kunnen betekenen, als ik dan op ESC klik dan gaat hij zeg maar gewoon verder waar hij mee bezig was & daarna sluit hij weer af & start hij weer op enzovoort. iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
 
Laatst bewerkt:
heb je nog een diskettestation? Je zou kunnen proberen met een opstartdiskette. Indien je die niet hebt kan je die makkelijk aanmaken bij een vriend ofzo met hetzelfde OS
 
Nee die heb ik niet :( . Ik weet wel inmiddels dat het (die SPTD.sys) waarschijnlijk van Deamon Tools afkomt en dat ik die zou moeten verwijderen, maar om die te kunnen verwijderen moet ik natuurlijk eerst in mijn computer zien te komen zonder CD of wat dan ook, ik ben bang dat het wel is moeilijk zou kunnen worden :eek:
 
Nee, windows was namelijk al raar genoeg er helemaal op geïnstaleerd. Maar kan je niet iets downloaden ofzo waarmee ik mijn computer zou kunnen opstarten?
 
Wellicht is de ultimate boot cd een oplossing. Daarop staan verschillende tools op ook om je harde schijf te controleren op fouten.

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Downloaden, branden en opstarten met de cd. (ik ga ervan uit dat je nog een andere pc ergens hebt)

Succes.
 
Laatst bewerkt:
En welke moet ik dan hebben volgens U :eek:? Sorry maar ik heb er nog niet zo heel erg veel verstand van :eek:
 
Inmiddels al meer gevonden, als ik F4 volgens mij ingedrukt houdt dan staat er het volgende:

'' Phoenix ROM BIOS PLUS version 1.10 A03
Optiplex Gx240

Keyboard failure
Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup untility''

Als ik één van die 2 knoppen ingedrukt houd blijf dit scherm er gewoon staan.

Hopelijk dat dit het wat makkelijker maakt misschien?!
 
Ik ken niet precies alle tools.....maar als je opstart met de cd is er ongetwijfeld een sectie met harddisk tools. Daar staat vast wel een tool tussen die je harddisk checkt op fouten.

Keyboard failure
Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup untility''

Kijk even of je toetsenbord nog wel goed aangesloten zit (stekker) of wellicht je batterijen vervangen moeten worden (draadloos)
 
Laatst bewerkt:
Ik ken niet precies alle tools.....maar als je opstart met de cd is er ongetwijfeld een sectie met harddisk tools. Daar staat vast wel een tool tussen die je harddisk checkt op fouten.



Kijk even of je toetsenbord nog wel goed aangesloten zit (stekker) of wellicht je batterijen vervangen moeten worden (draadloos)


Ik heb al die tools geprobeerd, zowel op USB als op CD, geen van alle werken ze :(.
Mijn toetsenbord zit er ook goed in, ik heb namelijk geen draadloze ;)


Heeft iemand nog een ander ideetje?! Want ik wordt er echt moe van :(
Ik ben namelijk pas 14 en heb er wel redelijk wat verstand van (meer dan mijn moeder & mijn zus) maar dus niet genoeg om zoiets ingewikkelds op te lossen :eek:
 
Ik heb al die tools geprobeerd, zowel op USB als op CD, geen van alle werken ze

Hoe bedoel je dat precies ? Krijg je ze niet aan de gang of doen ze het wel maar geven uitieindelijk geen resultaat
 
Hoe bedoel je dat precies ? Krijg je ze niet aan de gang of doen ze het wel maar geven uitieindelijk geen resultaat

ze reageren helemaal niet, hij leest ze niet, hij doet net alsof er niks is :S. het grootste probleem is dat ik me niet kan aanmelden & daarom ook niet zélf in mijn computer kan om het nodige te veranderen. Heeft iemand daar een idee op? Zonder een CD nodig te hebben van Windows XP, ik heb al gekeken naar een file die me misschien zou kunnen helpen met opstarten, maar ook dat is nergens te vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en tot zover al bedankt voor alle hulp. :thumb:
 
Kun je wel in je bios komen ? Als je de pc aan zet dan vrij in het begin zegt ie F12 boot menu (of F2 setup). Bij Dell staat dat volgens mij vaak rechtsboven op je scherm.
 
Kun je wel in je bios komen ? Als je de pc aan zet dan vrij in het begin zegt ie F12 boot menu (of F2 setup). Bij Dell staat dat volgens mij vaak rechtsboven op je scherm.


Jaa daar kan ik wel inkomen, dan krijg je zeg maar weer bijna hetzelfde als je eerst hebt met

-) veilig modus enzovoort. & dan nog een paar andere mogelijkheden erbij, maar als ik daar op klik dan doen ze allemaal precies hetzelfde en dat is 2 seconde naar het windows laad scherm zeg maar met het windows logo en dan zo'n balkje eronder als hij aan het laden is nog vóór dat je naar het aanmeldscherm gaat, en dan start hij weer opnieuw op en dan moet je weer een keuze maken tussen veilig modus enzovoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan