Windows start niet meer, registry error

Status
Niet open voor verdere reacties.

erics2003

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Berichten
25
Hoi allemaal,

Mijn windows start niet meer op van mijn laptop. Ik was bezig met SQL Server en toen liep deze vast. Ik kon toen niets anders doen dan batterij eruit en op nieuw opstarten. Nu kwam hij op controle en herstelscherm uit. Is prima gelukt, maar nu wil hij windows starten en geeft hij foutmelding met oa.:

REGISTRY_ERROR
STOP: 0x00000051

Soms start hij dan nog door tot windows, maar knalt hij er toch uit. Als hij windows opstart zie je dan klein blauw schermpje met rare tekens, ergens zie ik SQL Server staan maar dan reboot hij alweer automatisch.

Als ik probeer met Safe Mode dan laadt hij dit wel, maar er komen nog steeds allemaal rare tekens in beeld. Als ik safe mode en command prompt doe werkt dat wel, maar weet ik niet wat ik moet doen. Heb al geprobeerd bij msconfig om zoveel mogelijk dingen van sql server uit te schakelen bij de opstart. Toen heb ik opnieuw opgestart maar knalde hij er nog steeds uit.

Weet iemand wat ik kan doen, probleem erbij is dat ik geen Windows CD heb, maar wel legale versie van windows. Als ik cd zou hebben, kon ik misschien daar iets mee doen, maar daar heb ik nu niets aan natuurlijk. Heb wel veel belangrijke dingen op de schijf staan, dus formatteren lijkt me ook geen goede optie.

Wie kan mij helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan