Windows start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spk0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spk0

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Als ik de computer opstart loopt alles goed, dan komt er een boot scherm(van linux redhat 9, maar ik gebruik geen linux) dan kies ik Windows Xp Proffesional.
dan krijg ik alleen een knipperend streepje en blijft hij hangen.

al geprobeerd:
alle opties van het opstart keuzemenu(met veilige modus etc.) dan krijg ik nog steeds het minnetje.

Het licht aan NTOSKRNL.EXE. ik dacht: ik kopieer de backup ntoskrnl.exe (het opstartscherm) naar c:\windows\system32 dan doetie het weer....maar....ik kan niet bij die map, want ik heb 2 partities, en hij start noujuist daar de "verkeerde" partitie op. Ik heb al partitie-tools geprobeerd, lukt niet.
Ik wil mijn bestanden behouden. andere OS eropzetten lukt niet, want er moet een grote dos partitie gemaakt worden, en de rest dus eraf..wat ik niet wil.

wie weet hoe ik dit kan oplossen? ik wil dus ntoskrnl.exe kunnen overschrijven. heb maar 1 harde schijf.

Alvast bedankt

Als je boot via de CD-rom van XP kun je een herstel uitvoeren, kies op het juiste ogenblik (wordt aangegeven) op de juiste toets.

Bij mij start de cd rom niet op! Wel van 98 kan ik de setup starten..maar krijg ik die errors. ik kan een opstartdiskette van 6(?) diskettes maken, dan kan ik de cd rom wel starten volgens microsoft...heb geen 6 diskettes... andere manier misschien? is er geen mogelijkheid om alle partities samen te voegen in DOS? dan kan ik het kopieren...

Laatst bewerkt:
Hmmm

en een NTOSKRNL.EXE van een andere machine, mag dat niet.
Of gaat het dan helemaal fout, ik neem aan dat die voor alle gelijke versies toch hetzelfde zijn???

Zijn beide partities in ntfs uitgevoerd ofzo dat je ze niet mag lezen.

grtjs jjw

Eentje is NTFS.

ik heb dus wel een ntoskrnl kopie, maar kan m neit kopieren omdat hij de verkeerde partitie opstart, waar de windows\system32 map niet in staat...

NTFSFORDOS

Er bestaat wel zoeits als ntfsfordos, dit zou een gelijkwaadig programma meoten zijn als dat windows uiteindelijk gebruitk om ntfs te kunnen lezen.

Ik zal eens kijken waar we dit kunnen downloaden....

http://www.ntfs.com/products.htm

Hier staat een download link op voor deze flop, ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar uiteindelijk zal er een de eerste moeten zijn, dat ben jij dan.

Succes.

grtjs jjw

die kan de schijf dus lezen...maar dan leest hij de fat32 schijf weer niet :|...damn...kan ik fat32 niet omzetten naar ntfs omzetten? het is EEN schijf, met partities.

Uiteraard

je kunt alles omzetten maar wat men ook zegt, tijdens een conversie ben je gewoon alles kwijt, dat zeg ik alleen maar uit ervarring.

nogmaals ik had de flop nog niet geprobeerd, je kunt dan dus nu weer niet fat32 lezen.

Vreemd.

Maar is het nu wel gelukt of niet.

grtjs jjw

Nope...

wat ik wel irritant vind...met opstarten zie ik wel codes van (0)partition2(0) en dan voert hij dignen uit op die partitie die ik wil...terwijl ik r in dos NIET kan in komen..

het is dus niet gelukt...ik heb een mandrake move op cd gezet, kan nu via de cd op mn computer...zie ik mn harde schijf niet...ik moet gewoon doorgaan ik wil dit oplossen en mijn bestanden moeten blijven!

nog tips?

Ik kan dus nu via mandrakeMove( cd rom OS...weetwel linux) op mijn harde schijf komen...

ik moet dus iets van ntoskrnl.exe kunnenn vervangen..gaat dus niet =| wat nu?! in dos gaat het wel denk ik...maar hoe..als die partitie niet zihtbaar wordt.

NTFSFORDOS

helaas is die bootcd dus niet bedoelt om om te booten onder dos en dan dus de ntfs partitie te lezen, dat is wat ik altijd dacht.

Hmmmmmmmmmmm shi.........!@#@$

Ja want we mogen niet vloeken.
Dus je start nu wel op met linux, via linux kan je dus niet op de harde schijf kijken?? vreemd wel eigenlijk.
Dat zijn toch wel opties van Linux dacht ik.

Je kunt het uiteraard proberen met mijn File???
Baat het niet dan schaad het niet toch???

heb ik dus gedaan..die file gebruikt, maar dan kan ik alleen op die ntfs partitie komen..de rest niet..heb ik dus nix aan =(

en met linux ka ik WEL op harde schijf komen...maar...ik kan het bestand niet verwijderen..of overschrijven...kan alleen via dos...mm...tog maar naar de winkel brengen? weten ze heel veel =)

ik heb al heel veel problemen opgelost...altijd gelukt...zelfs bij mensen die al eidereen ahdden gevraagd....maar dit..nee.

Toevallig had ik vannavond exact het zelfde probleem, mijn eigen schuld ik had in mijn boot screen zitten rommelen en de ntoskrnl.exe overschreven, resultaat pc start op bootscreen komt pc sluit af en start weer opnieuw op

De oplossing die ik heb gedaan was als volgt.
Opstarten met de cd-rom van xp, eerst de bootvolgorde veranderen in het bios zodat hij de cd-rom speler eerst pakt, dan met de cd naar herstellen gaan, dat is de enigste mannier om in ms-dos te komen, vervolgens uit een andere pc de ntoskrnl.exe op een cd gezet ( floppy is net te klein ) en van hier uit het bestand gekopierd naar C:\windows\system32.
Het maakt niet uit wat voor bestandssysteem het is, de pc waar ik het uithaalde is NTFS en gekopierd naar een FAT32 systeem.
Geef de volgende opdracht regel in dos:

C:\>copy G:\ntoskrnl.exe C:\windows\system32
G staat voor stations aanduiding, dus ff uitzoeken wat deze bij jou is.

groetjes speedtouch

Laatst bewerkt:
Thx...

ik zal het proberen..maar de XP cd rom starte laatst niet op wat ik ook deed...maar zal eens proberen..

Duss

Dat is wat ik bedoelde, je kunt het uiteraard met een file proberen van een andere computer.

Goed, hopelijk werkt dit voor je.

grtjs jjw

Het lukt niet! de bootvolgorde van de schijiven is aangepast...alle cd roms doen het behalve die van XP.

maar de cd rom doet t wel gewoon in windows op deze computer...

wat nuuu? die stomme partities ook:@ *** uitvinding

Als je problemen hebt met de dual-boot, kan je beter opstarten met een diskette.

Download Madboot, en start hiermee de pc op, van hier af kan je ook de cd-rom benaderen, zorg dat de ntoskrnl.exe op een cd staat en kopier deze vervolgens.

groetjes speedtouch

Het is te mooi om waar te zijn.... ntoskrnl.exe bestaat wel in \windows\system32 maar hij zegt "Acces Denied" ...ik dacht dat hij dat niet in DOS deed?

wat moet ik nu? Kan ik er misschien voor zorgen dat hij niet ntoskrnl.exe opstart, maar ntoskrnl2.exe ? dan kan ik hem ff renamen..enzo.

Kan je wel gewoon in de directory kijken van windows\system32

Ja...dat vond ik wel fijn....kan alleen die ntoskrnl niet verwijderen, veranderen.

de harde schijf is d:, en c:. de d: is nfts, waar ntoskrnl opstaat. , en de cd rom is X: (terwijl er eigk 2 zijn?, maar maakt niet uit), en de Madboot diskette is I:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan