Windows start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spk0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd is dat, normaal bij een copy opdracht vraagt hij of je het bestand wil overschrijven.

Probeer het eens via de reparatie optie van XP, start de Xp cd op met de madboot diskette, neem de optie reparatie tijdens de instal, en probeer het eens op de manier die bij mij ook lukte.
Eerst had een fixmbr gedaan en toen vanuit de msdos wat ik eerder schreef.
geef de opdracht X:\>copy X:\ntoskrnl.exe C:\windows\system32

ja sorry hij voeg of hij t wilde overshrijven....maar wat ook stom is..als ik de install cd van xp start, zegt hij na voorbereiding: onvoldoende geheugen, en dan meot ik setup afsluiten.

dus..kan niet eens naar herstellen toe. zal chdisk /r gewoon ook werken. ?

Laatst bewerkt:
Ik krijg niet eens meer de lijst van de OS-sen. Ik heb geen lege partitie, morgen probeer ik eens chkdsk /r

Ik hou ermee op, d8 ik, dus formatteerde ik hem.

DIE STOMME NTFS OOK:evil: , want daar kan hij weer neit bij, en formatteert hij niet.

(had op micorsoft site gekeken, daar sotnd dat het " acces denied " probleem vaak voorkomt bij nfts.)

ik wil dus mn hele schijf partitievrij maken, 1 groot deel gewoon. heb zoveel mogelijk verwijderd, maar ik kan er 2 niet verwijderen. hoe kan ik de nfts schijf omzetten naar fat32? De bestanden maken me niks meer uit.

Heb ik dus gedaan, eerst 1, daarnaa 2. als ik wil formatteren zegt hij: Schijf d: ondersteunt geen formatteren, formatteren afgebroken.

Als ik setup van 98 wil starten, zegt hij dat ik geen gelde fat32 partitie heb. En als ik een Nfsts partitie hebben(staat er), moet ik een opstartpartitie maken.

hij zegt dat hij geen ruimte kan maken voor de (denk tijdelijke) bestanden.

ik wordt hier echt ziek van.:( :confused: . Maarja.

als ik setup start zegt hij dat de schijf vol is.
ik heb een primaire partitie, en een secundaire, en er ging iets achteraan van een logical drive.

nu...wat:(

even alles vergeten...
nu alle partities verwijderd, en 1 primary drive(partitie) die 50 % gebruikt gemaakt. voor de rest geen(had ik eerst wel, deed hij t nog niet). Hij is ook actief. Maar als setup run van win98, dan zegt hij: setup heeft 893489327 bytes nodig(dat getal is natuurlijk anders:) )...dus die heftie niet zegtie.

hoe los ik dit op?

Wat je alleaal met die HDD hebt vind ik vreemd, normaal alles verwijderen met fdisk moet voldoende zijn.

Als dit allemaal niet lukt moet je naar de site van de fabrikant gaan en een tooltje downloaden.

Ik zal je wel doorlinken naar een site van alle HDD, download het tooltje zet het op een diskette en volg de aanwijzingen.
Het progamma kan je schijf controleren en repareren, als uiterste noodgreep neem je de optie low level format, dan komt het zeker goed.

Diagnostic Tools Download en test.

groetjes speedtouch

ik heb...

120GB Serial ATA [7200rpm met 8MB DataBurstTM cache]

ik kan de fabrikant niet vinden?

Laatst bewerkt:
Heeft die harde schijf ook een merk ? of is het een Dimension van Dell.

Het probleem is, de fabrikanten moeten nog een diagnostictool maken voor s-ata, het merk is dus heel belangrijk !! niet iedereen heeft deze tool al.

Heb ik dus gedaan, eerst 1, daarnaa 2. als ik wil formatteren zegt hij: Schijf d: ondersteunt geen formatteren, formatteren afgebroken

ik heb het idee dat je de fdisk niet volledig heb uitgevoerd.
Toch adviseer ik om de fdisk nog eens volledig uit te voeren, verwijder alle primaire partities, vergeet niet de nondos partities te verwijderen want hierop staat de NTFS bestandssyteem.
Verlaat het scherm met ESC.
Maak vervolgens een primaire actieve dos partitie aan.

groetjes speedtouch

met hoeveel procent? gewoon 100%? zal nog eens doen.

het is dimension van dell ja.

Nog een optie, ik weet niet of deze werkt bij een s-ata, maar je kan het proberen.

Download Madboot hiermee kan je een low level format geven volgens de site.

groetjes speedtouch

gedaan enzo..
fdisk ook.

low level format, staat nog steeds aan, de onderste streep gaat snel, de middelste streep gaat wat langzamer dan de gewone format, en de bovenste streep(die dan vol moet worden) beweegt totaal niet. :8-0: . dus dat gaat heel lang duren. wat anders? hij doet helemaal niks, die streep.(progress bar)

Heads

LEEG

Tracks

70%

Sectors

gaat zo snel...knippert helemaal.

hoelang gaat het nog duren...moet de "heads" balk ook helemaal vol?! hij staat al vanaf 3 uur aan ofzo =s.

Nou...de tracks is weer overnieuw,....en de heads balk..staat nu op 1 %. Dat gaat dus nog Frkin lang duren..he.

en..als ik dit gedaan heb..wat zou er dan anders moeten zijn?

Met een schijf van 120Gb, kan hij wel lang bezig zijn.
Hoe lang weet ik ook niet.

Probeer anders eens te annuleren, als hij al vanaf 3 uur bezig is moet deze wel klaar zijn.

Wat doet low level format : low level format zoekt de hdd af en zet de slechte sectoren buitenspel.
Je kan het zien als of er een nieuw asfalt laagje gelegd wordt op de schijf, zodat deze weer brand nieuw is.

Bron van de site van maxtor:
Note: High capacity drives take longer to complete. Allow sufficient time to complete the test. Several hours to overnight may be needed. A full Low Level Format remains the most effective test for a drive with intermittent problems.

Na de low level format, kan je windows installeren.

Laatst bewerkt:
Ik laat hem gewoon vannacht aanstaan...tot hij helemaal klaar is. =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan