Windows start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spk0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke...6 procent issie nu.

gaat nog lang duren?

edit: nu 10 procent...
edit2: nu 12 procent...ong 20.19 =)

Laatst bewerkt:
hij is al bij 21 procent...nou...al =s....:( afw8en ? =D als ik het zou stoppen wil ik zekerheid dat hij t doet..anders moet ik dadelijkw eer zo lang wachten..

Wat moet ik hier op zeggen :confused:

Als je dat hele proces laat afwerken ben je 5 dagen bezig, dat vind ik ook heeeeeel lang.

Als dit mij zou overkomen, dan zou ik stoppen en proberen om windows erop te zetten, en dan met partition magic nieuwe partities maken en formatteren, als dit dan niet lukt hang ik de hdd in een andere pc met een besturingsysteem, die ook s-ata ondersteunt en probeer ik hem op die manier te formatteren.
Maar goed dat zijn mijn gedachten, hierin kan ik je moeilijk adviseren.

Ik hoor het nog wel.

groetjes speedtouch

Ja..maar ik heb wel ervaring met computers..los wel veel op...maar met partities ben ik slecht..echt..niet goed...
ik moet echt zekerheid hebben als ik dit stop...als het niet lukt..ben ik nog een week kwijt om te wachten :8-0: :( ..niet leuk dit... stom ding.

als ik windows wil installeren zegt hij dat er geen ruimte op de schijf is..dat kan toch nu al niet opgelost zijn? =(...

ik heb geen andere harde schijf... alleen deze maar die is van mijn vader en die wil dat niet .. dus...wat moet ik nu =(...ik kan hem naar de winkel brengen...geoon om m te laten maken, maar dan ben ik ook weer geld kwijt ?

Partities maken met partition magic stelt niets voor, maar je moet het progje wel hebben of ergens weten te downloaden, met een trial gaat het niet.

Als je de schijf in een andere pc hangt dan duurt de format hoogstens 15 minuten.
ik kan hem naar de winkel brengen...geoon om m te laten maken, maar dan ben ik ook weer geld kwijt ?
Een s-ata 120Gb, volgens mij zit hier een jaar garantie op en deze lijkt mij nog niet zo oud, trouwens het is een dell, dus voor de garantie moet je toch bij dell zijn als je er problemen mee hebt.

Zoo even tussendoor...hij is bij 60%.

ik wacht dit eerst eens af.

Zo fijn =) was bang dat hij het niet zou doen... xp setup deed het ook neit meteen...maar na 98 setup een upgrade, issie nu mee bezig..thnx =) voor hulp. Waarom heeft het zo lang geduurt denk je? 120 GB.?

Dat is goed nieuws :)

Je kan het beste partition magic nemen om extra partities te maken, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Het heeft zeker lang geduurd, ik denk omdat het om een s-ata schijf gaat, niet alle fabrikanten hebben hier al een tooltje voor, waarmee je de HDD kan testen en evt repareren waaronder ook de low level format.
Het progje Madboot is hiervoor waarschijnlijk ook nog niet voor gemaakt.

groetjes speedtouch

NEEE ik had partities gemaakt voor Linux redhat 9. Ik denk er niet meer aan om met partities te werken =).

Op een schijf van 120Gb moet je toch echt wel partities maken, hier kan je alle data opzetten die bij een chrash anders verloren gaan.
Zolang je op die partities geen ander besturings systeem zet is er niets aan de hand.
Vertrouw me maar, je kan het rustig doen met partition magic.

groetjes speedtouch

internet doet het niet.
kan het nooit eens goedgaan?!.

heb nu een verbinding gemaakt: lan verbinding, met microsoft loopback adapter. Staat geen kruis door, zou het moeten doen.
heb chello, met kabelmodem verbonden met een router, computer verbonden met de router.
het setup scherm 192.168.1.1 krijg ik niet.
hoe krijg ik het aan de praat?
alle stekkers zijn goed, heb gecontroleerd.

Heb je wel de drivers van de ethernetkaart geinstalleerd

PartitionMagic

In jouw eerste bericht las ik "ik heb alle partitietools al geprobeerd, niets hielp". Ik kan daaruit niet afleiden of je het onderstaande ook gedaan hebt:
Ik weet niet hoe dat werkt bij Linux.
Maar als je wel in Linux (of een ander besturingssysteem) kunt komen en PartitionMagic ook in Linux (of in dat andere OS) werkt, dan kun je vandaaruit, zover ik me kan herinneren, van iedere partitie op de jouw harde schijf (dus ook in de afgesloten XP) de schijfindeling veranderen van b.v. NFTS naar FAT32, terwijl je aan de data niets verandert. En wanneer je in jouw Linux (of andere OS) met de cd-rom van PartitionMagic Bootmagic aanmaakt is het heel wel mogelijk dat Windows XP professional met het nieuwe (Bootmagic) opstartrecord wél normaal opstart.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan