Windows Start wel - Alleen systemen lopen vast of starten niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapshody

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
Berichten
5
Hallo, beste forumleden,

Sinds een paar dagen, heb ik problemen met mijn computer, Windows zelf start wel, hij geeft altijd (4 piepjes) bij het opstarten. Als Windows is opgestart en ik op het bureaublad ben aangekomen doen de systemen moeilijk, als ik dit in taakbeheer volg, geeft ie aan 4%cpu aan, en weinig intensiviteit. Het lijkt net of de helft van de systemen wel starten maar, de andere helft niet op gang komt, waardoor ik bijna niks kan uitvoeren zoals op internet gaan, software installeren/ dëinstalleren enz.

Dit probleem heb ik ook in veilige modus, het liefst wil ik formatteren niet aan bod brengen en het op een mogelijk andere manier oplossen,

Alvast Bedankt,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kijk eerst maar eens welke piepjes het zijn en wat daar bij hoort
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml


Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.

Hmmm, klinkt logisch, als je geheugenkaarten niet goed meer zijn dan, kunnen de systemen ook niet draaien.
Je hebt toch ook software om je geheugenkaarten te testen op beschadigingen maar, deze nemen best veel tijd in beslag.
Hoe kan ik uitvinden welke geheugenkaart de cpu als master heeft? en kan ik dat in de bios zien.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem lijkt opgelost alleen nog moeite met internet. Ik heb de settings in bios op restore default gezet. Het opstarten gaat goed, systemen draaien. Alleen internet geeft problemen terwijl de kabel is verbonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan