Windows update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Miss dat iemand anders je door het menu kan loodsen. Zoals ik al zei ben ik onvoldoende vertrouwd met de verschillende biossen (al zijn dat er niet zo veel) om je de weg te wijzen.

Kijk anders in je omgeving of iemand wat ervaring met de bios heeft. Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk meer en er zijn voldoende mensen die er mee om kunnen gaan.
Probeer eerst even de aandacht te trekken van een van de moderatoren voor wat hulp. Dan lukt het wel.

Of kijk even hier voor een Windows Vista systeem. Als je wat zoekt, bv ook op youtube, vind je legio pagina;s met uitleg of video's waarin het wordt voorgedaan.
http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/222-bios-opstartvolgorde-aanpassen.html
Grote kans dat het plaatje er bij jou ook zo uit ziet.

Eventueel morgen meer. Ik moet nu aan mijn schoonheidsslaapje beginnen.:D

Laatst bewerkt:
Vista of Win 7 dat maakt niet uit. Het gaat er om of je dezelfde bios hebt. De nieuwere biossen zien er wat anders uit, maar in principe is de methodiek van stappen wel vergelijkbaar. Je moet kunnen vinden waar je bootdevices staan, kijken of je drive er bij staat, anders moet je die toevoegen, vervolgens kijken of die boven aan staat anders moet je die selecteren en met bepaalde toetsen naar boven verplaatsen. Vervolgens moet je nog een keer bevestigen.
Je wilt dus de volgorde: 1 Drive, 2 HDD 3(eventuele andere devices).
Alle andere instellingen moet je natuurlijk van af blijven.
Bij twijfel krijg je altijd de gelegenheid om niet te saven en helemaal opnieuw te beginnen.

Als je niet zeker bent of het goed is gegaan, kun je natuurlijk ook een foto van het scherm met de instellingen maken die je gedaan hebt, niet saven en de bios gewoon verlaten. Dan weer gewoon opstarten en de foto posten. Als iemand dan bevestigd dat het juist is, voer je de handelingen opnieuw uit en saved dan wel.

Laatst bewerkt:
okay duidelijk
daarna kan je die volgorde bij opstart in de BIOS weer aanpassen naar de gewone HD

Dat hoeft niet. Hij kijkt even of er een bootable cd in zit en zo ja, vraagt hij jou of je daarvan wilt booten. Dat gaat vrij snel, dus je moet wel even opletten. Hij zet er wat puntjes neer en na het 5 puntje start hij automatisch door naar de 2e device, je HD. Dus bij normaal bedrijf hoor je hem even de drive aanspreken en omdat er meestal geen bootable cd in zit, start hij direct gewoon door.
Je kunt het wel terugzetten, maar laten staan is gewoon handiger (voor een volgende keer).

Of het idd. door de "betere" diskcheck komt weet ik nog niet zeker, maar de laatste serie updates van afgelopen week (13 okt) werden feilloos binnengehaald. Het zou dus echt de moeite kunnen lonen om dit bij jouw ook goed door te lopen. Het blijft natuurlijk een "long shot" om mijn situatie naar die van jouw te vertalen, maar ik vind op internet ook eigenlijk geen onoplosbare problemen met updates. Dat betekent voor mij dat het aan mijn systeem licht.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
tot nu toe nog niet gelukt met de laatste opties, helaas, tijdsgebrek
maar als ik kijk bij geschiedenis updates en welke wel en niet zijn gelukt
zie ik veel NIET gelukt

zie plaatjeKnipsel.jpg

en ik heb van Tweaking.com Windows repair gedaan
waar het volgende tekst LOGbestand uitkomt:
schijnt 1 file niet goed te zijn als ik het goed begrijp de KB3063858
geprobeerd deze te downloaden en te instaleren, maar zegt dan niet de juiste versie

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Tweaking.com - Windows Repair v3.6.4 - Pre-Scan
│ Computer: FILMPC (Windows 7 Home Premium 6.1.7601 Service Pack 1) (64-bit)
│ [Started Scan - 20-11-2015 21:37:41]
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Scanning Windows Packages Files.
│ Started at (20-11-2015 21:37:41)

│ These Files Are Possibly Corrupt (Bad Digital Signature): (Total: 1)
C:\Windows\servicing\Packages\Package_4_for_KB3063858~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.0.mum

1 Combined Problems were found with the packages files, these files need to be replaced (These mainly only effect installing Windows Updates.)
│ The SFC (System File Checker) doesn't scan and replace some of these files, so you may need to replace them manually.

│ THESE FILES DO NOT KEEP THE REPAIRS FROM WORKING; YOU MAY STILL RUN THE REPAIRS IN THE PROGRAM.

│ If you need help in replacing these files, post on the Forums at Tweaking.com for help.

│ Files Checked & Verified: 7.301

│ Done Scanning Windows Packages Files.(20-11-2015 21:40:00)
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
│ Scanning Reparse Points.
│ Started at (20-11-2015 21:40:00)

│ Reparse Points are OK!.

│ Files & Folders Searched: 836.961
│ Reparse Points Found: 133

│ Done Scanning Reparse Points.(20-11-2015 21:52:11)
│ Checking Environment Variables.
│ Started at (20-11-2015 21:52:11)

│ No problems were found with the Environment Variables.

│ Done Checking Environment Variables. (20-11-2015 21:52:11)
│ [Finished Scan - 20-11-2015 21:52:11]

│ [x] Scan Complete - Problems Found!
│ [x]
│ [x] You can use the Repair Reparse Points or Repair Environment Variables tools at the bottom of this Window if needed.
│ [x]
│ [x] While problems have been found, you can still run the repairs in the program.
│ [x] But for the best results it is recommended to fix the problems reported in this scan if possible.
│ [x] If you need help fixing any of the items in the log, just post in the forums at Tweaking.com for help.

ook apart
als ik naar Updates wil zoeken
blijf ik alleen maar W10 zien als update
wel kan ik belangrijke updates aanvinken maar niet meer instaleren, lijkt wel of ik gedwongen wordt W10 te instaleren
kom ik steeds weer op de update W10 terug...

Microsoft pusht wel steeds harder tegen Win10:
Doe dan eerst dit:

Deze niet installeren of anders verwijderen

KB 3035583 - According to Microsoft, this update enables "additional capabilities for Windows Update notifications when new updates are available".
KB 2952664 - Labeled a compatibility upgrade for upgrading Windows 7, its purpose is to "make improvements to the current operating system in order to ease the upgrade experience to the latest version of Windows".
KB 3021917 - A compatibility update for Windows 7 which "performs diagnostics on the Windows system [..] to determine whether compatibility issues may be encountered when the latest Windows operating system is installed.
KB2999226 - The Windows 10 Universal CRT is a Windows operating system component that enables CRT functionality on the Windows operating system. This update allows Windows desktop applications that depend on the Windows 10 Universal CRT release to run on earlier Windows operating systems
KB3075249 - Update that adds telemetry points to consent.exe in Windows 8.1 and Windows 7
KB3080149 - This update aligns down-level devices on the same UTC binary that's released in Windows 10. This update would enable all the down-level devices to receive the software updates, design updates, and additional power and performance tuning

Vervolgens rebooten, Windows opnieuw naar updates laten zoeken en vervolgens deze updates verbergen.

En vergeet niet de eventueel aanwezige (verborgen systeem)folder "$windows.~BT" op je c:-schijf te verwijderen. Die is immers zo'n 3 GB groot en heb je niet nodig als je geen Win10 wilt.

En probeer het dan nog een keer.

al deze updates komen bij mij niet voor
alle KB3080149 staat er als mislukt tussen

de map $Windows.~BT is er maar niet zo groot als je zegt

Laatst bewerkt:
Beide updates (KB3080149 en KB3063858) heb ik in 1 .zip geüpload voor je (Win 7, 64-bit)
KBs.zip
Deze upload is 7 dagen geldig, dus niet wachten met downloaden.

Downloaden, uitpakken en de .MSU bestanden in beide submappen uitvoeren. Hopelijk levert dit op dat ze wel goed geïnstalleerd zijn.

Tijs.

dankjewel
maar....
1.JPG

en dan:
2.JPG

bij beide updates

Laatst bewerkt:
a. Start cleanmgr.exe en kies (na scannen van de C: schijf) voor Systeembestanden opruimen. Vink dan in ieder geval aan: "Tijdelijke bestanden" en "Windows Update opschonen".
Klik op OK, en na het werk (= cleanmgr sloot zich af) de pc herstarten. Dat gaat langer duren dan normaal, want er worden dan (o.a.) die Windows Update bestanden opgeschoond.
b. Doe weer SURS
c. Doe weer SFC /SCANNOW
Kijk of je bij SFC nog integriteitsproblemen krijgt teruggemeld. Indien ja, nog een keer draaien, pc herstarten, weer SFC /SCANNOW
d. Zoek naar Windows Updates en kijk of het werkt met updaten etc.

Tijs.

Overigens weet ik (nu) hoe je dat ene bestand in de C:\Windows\Servicing\Packages kunt vervangen dat Windows Repair All in One aangaf. Zie deze instructie, mocht je dat (als de vorige posting niet hielp) zou willen doen en ja, daar heb je het .MSU bestand bij nodig dat je eerder al (voor dat KB nummer) had gedownload vanuit posting #91

Tijs.

okay gedaan: SURS, dat leek goed te gaan

daarna SFC /SCANNOW met als resultaat:
3.JPG

dus nog een keer draaien de SFC /SCANNOW

zoals VENG zei Post 89: En vergeet niet de eventueel aanwezige (verborgen systeem)folder "$windows.~BT" op je c:-schijf te verwijderen. Die is immers zo'n 3 GB groot en heb je niet nodig als je geen Win10 wilt.
heb ik nog niet gedaan
omdat ik alleen nu W10 als update te zien krijg...

het CBS logbestand kan ik dus niet openen
dus zoals in de instructie die dnties aangaf kan ik het log niet bekijken

ik vind het best wel ingewikkeld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan