Windows update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat bedoel je precies met: Paste deze regel in een command venster:
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt

systeemherstel heb ik nog niet gedaan
dan ga je toch terug naar het verleden zodat je weer alle updates opnieuw moet doen?

Open het cmd venster van post #17 en plak daar die regel in met kopieren -> plakken (via rechtermuisknop).

Wat betreft systeemherstel: ja, je moet dan een aantal updates weer opnieuw doen in de hoop dat hij ze nu wel allemaal pakt. Ergens is het namelijk mis gegaan waardoor de updates niet meer lukken. Je hoopt dan het punt te vinden, voordat het fout ging. Je kunt aan de datums van bepaalde updates (in geschiedenis van de updates) zien, wanneer hij welke updates wel nog heeft geïnstalleerd. je kiest dan het tijdstip voor die laatste goede updates. Dan weet je zeker dat het proces goed moet lopen. Wel allemaal in de hoop dat je die herstelpunten nog hebt.

Laatst bewerkt:
ik heb toevallig na wat googelen van de foutcodes nog een optie gedaan:
Clear Windows Update Cache
maar ook dat werkt niet.....

ik zal ze ooit moeten instaleren, ander loop ik veiligheidsrisicos toch...

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij wel ja. Daarom was ik zelf ook even in opwinding maar zoals ik eerder aangaf, kreeg ik bij mij het probleem via een andere route opgelost.
Als het echt niet gaat lukken zit je aan een herinstallatie vast.
Of.. Saved by the bell, je update binnenkort naar Windows 10. Die is immers gratis en dan zal je probleem ook wel hersteld worden.
Probleem is wel dat Microsoft een spoedupdate heeft uitgebracht. Dat doen ze niet voor niets.

Oh en je kunt nog wat proberen. Werkte bij mij ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het bij jouw niet werkt: Je kunt updates ook altijd handmatig zoeken en downloaden. Vervolgens installeer je die file in de hoop dat de update wel werkt.

okay
ik trouwens kan dat CBS.log niet openen
toegang geweigerd

handmatig zoeken dan via Google of bij MS?

Je moet het cmd venster wel openen "als administrator".
Ik verwacht toch niet dat het aan die files ligt. Zeker niet als het om de volgende gaat:
"iassdo.dll.mui"

Google: download KBxxxxxxxx microsoft

Laatst bewerkt:
doe ik ook als Adm

ik zal eens zoeken..

de eerste handmatig:

Knipsel.JPG

dus ook niet....

Helaas. Je zou het ook eens in protected mode kunnen proberen.
In elk geval kun je nog terug naar systeem herstel.
Dat lijkt me nu echt wel de laatste mogelijkheid.

Probeer ook dit:
Maak een snelkoppeling naar (kopieer de volgende regel er in)
cmd /c findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" && notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Als het goed is opent een CMD-venster én sfcdetails.txt (in Kladblok).
Kijk die sfcdetails.txt na op fouten die na de laatste sfc /scannow en SURS acties zijn overgebleven als niet opgelost.

Zodra je sfcdetails.txt sluit sluit ook het CMD-venster. Je kunt altijd sfcdetails.txt heropenen vanaf je bureaublad, mocht dat nodig/zinvol zijn.

Tijs.

gedaan, maar heel veel tekst en ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken....
en wat te doen dan

Upload dat bestand dan (ingepakt als .Zip bestand), misschien kunnen wel wat zien/vinden.

Tijs.

okay zal ik doen
nog even dit
als ik afsluit zie je dit:
1.jpg

om vervolgens weer de updates aan te bieden met de bekende foutmelding als resultaat

en ik heb ook systeemherstel gedaan:
2.jpg

ik kan niet verder trouwens terug dan 24 juli, ik weet ook niet waarom ik eerder herstelpunten niet heb....

en hierbij het gezipte bestand van het Log bestand

Bijlagen

Afhankelijk van hoeveel ruimte er voor je herstelpunten is gereserveerd, schuiven de ouder punten er uit om plaats te maken voor de nieuwere. 24 juli is echter wel heel recent. Helaas.

heb dit ook gevonden na wat gegoogel met foutcodes:
Knipsel.jpg

maar proberen...

Programma ken (en gebruik) ik ook. Ik vraag me wel ernstig af of (als alle Microsoft Fixits en andere Micrsoft instructies, zoals sfc /scannow en SURS,niet geholpen hebben) dit programma het dan beter zou doen dan Microsoft...
Voor andere problemen gebruik ik het wel, maar Windows Update heb ik er niet mee kunnen repareren.
Doe zeker ook step 2, en klik daar op het gevouwen plattegrond icoontje (die van Open reparse point repair), doe daarin 1. Scan reparse points en (zodra er evt. problemen gevonden zijn) 2. Repair Selected

Nog even over sfcdetails.txt: Ik zie niets wat Windows Update in de weg zou staan (alleen wat (inbel-)modem bestanden die ontbreken), maar er staat, aan het einde:
2015-07-25 21:08:02, Info CSI 00000577 [SR] Verify and Repair Transaction completed. All files and registry keys listed in this transaction have been successfully repaired
Dus bij sfc /scannow en/of SURF ligt het blijkbaar allemaal niet (meer).

Noem nog eens de KBxxxxxxxx nummers van de updates die nu niet lukken, want mogelijk heeft Microsoft zélf er een rommeltje van gemaakt (bijv. ondertussen teruggeroepen, vervangen door een andere update etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
inmiddels gedaan wat je zei, opnieuw maar niks....

de updates zijn
KB3057154
KB3063858
KB3067505
KB3068708

ik ga nu slapen....
dankjewel voor de hulp so far!

Ok, dus je hebt (na Step 2) ook de Repairs gedraaid van Windows Repair all in One, maar het probleem blijft?
Probeer dan (misschien had je het al geprobeerd, maar probeer het nu opnieuw) de updates handmatig te installeren.
KB3057154:
link voor Windows 7 32-bit NL
link voor Windows 7 64-bit NL
KB3063858:
KB3067505:
KB3068708:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen

ik heb alle vier gedownload en handmatig geïnstalleerd met dit als resultaat voor alle vier:
Knipsel.JPG

in eerste instantie lijkt het goed te gaan:
Knipsel2.JPG

ik weet het nu niet meer

Laatst bewerkt:
Het feit dat diverse Windowstools het probleem niet kunnen oplossen betekent voor mij dat er iets serieus is gebeurd waar Microsoft niet op ingesteld is.
Heb je al eens een volledige schijfcontrole gedaan? Zijn de S.M.A.R.T. data van je schijf nog goed.
Heb je de laatste 2 maanden nog opschoontools gebruikt. Bv. registry cleaners, "schijfopruimen" via de verkenner, anti malware tools?

Ik doe regelmatig
malwarebites
CCleaner register opschonen
Schijfopruiming via CCleaner
Wat bedoel jem met SMART DATA?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan