Windows update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je werkelijk je register hebt opgeschoond kan daar de oorzaak van je probleem liggen. Ik ken geen enkele registercleaner waarbij je niet vroeger of later merkt dat er iets niet goed werkt. Deze tools mag je alleen gebruiken als je per sleutel controleert of hij werkelijk weg mag. Dat is voor een leek vrijwel onbegonnen werk. Voor mij in elk geval wel. Ik heb ze allemaal in de ban gedaan.

Vrijwel alle hard disk registreren een aantal parameters waaraan je de toestand van de hd een beetje kunt aflezen.
Er zij diverse progjes om die uit te lezen. Ik doe dat meestal met speedfan of hd-tune
Vaak wordt ook CristalDiskInfo gebruikt : http://www.gratissoftware.nu/gratis-smart-harde-schijf-diagnose-software.php

Laatst bewerkt:
Als je werkelijk je register hebt opgeschoond kan daar de oorzaak van je probleem liggen. Ik ken geen enkele registercleaner waarbij je niet vroeger of later merkt dat er iets niet goed werkt. Deze tools mag je alleen gebruiken als je per sleutel controleert of hij werkelijk weg mag. Dat is voor een leek vrijwel onbegonnen werk. Voor mij in elk geval wel. Ik heb ze allemaal in de ban gedaan.

Alles is groen, dus dat geeft geen aanleiding tot ongerustheid.
Die cccleaner voor mij wel. Heb je toevallig handmatig of automatisch registerbackups met cccleaner gemaakt? Check dat eens. En zo ja, zet die dan eens terug. Je vorige updates hebben gewerkt, dus je kunt aan die datum zien welk register nog goed zou moeten zijn.

Ook Windows maakt back-ups van het register, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.:(

Ik heb nog even een basis-vraag: Ik heb die sfcdetails doorgenomen, en ik krijg de indruk dat het hier om een gejatte versie van Windows 7 gaat.
Klopt dat?

Tijs.

Gewoon legitiem
Heb wel een kleine 2 jaar geleden W7 opnieuw laten installeren vanwege een onoplosbaar probleem

Waar zie je dat in het sfc bestand?

Tweaking.com Windows Repair weer uitgevoerd in de safemode, alles laten doorlopen, herstart...
zie in eerste instantie geen updatemelding rechtsonder, ga ik vervolgens zoek naar updates, krijg ik weer die 4 te zien
probeer er 1 te installeren...
niet gelukt...

legitieme versie:
Knipsel.JPG

ii weet het niet meer...

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je nog gekeken of ccclaener reg. back-ups heeft waar je wat mee kunt doen?

ja en die heb ik via regedit proberen te importeren, zoals ik denk dat het moet, een bestand van januari

Ik zou verwachten dat je dat via cccleaner zou moeten doen, maar als het een *.reg bestand is kun je het idd gewoon via regedit importeren of dubbelklikken, dan installeert hij ook.
Jammer. Ik had er verwachtingen van.

kortom
na alles nog steeds een probleem....

oja waarom dacht je dat ik een illegale W7 had?

Laatst bewerkt:
Ik zag in het bestand een paar systeembestanden staan met errors, van bestanden die niet in alle versies van Windows voorkomen. Vandaar (maar wel (en blijkbaar terecht) met enige voorzichtigheid geponeerd) mijn gedachte. [Er staan ook een aantal fouten in m.b.t. (inbel-)modemdrivers, maar die gebruikt toch niemand meer.]
GPEdit is namelijk alleen beschikbaar in Pro en hogere versies, niet in Starter en Home / Home Premium.

Overigens blijkt dat die bestanden wel vaker ontbreken/corrupt raken, zoals hier, hier en hier, waarbij de laatste link zelf geprobeerd heeft om GPEdit 'na te installeren' op een Home versie.
Ik kan niet beoordelen of de fixes die daar worden gegeven wel werken voor jou (staat duidelijk in dat de fixes specifiek zijn voor de vragenstellers alleen), dus mogelijk zou je je kunnen abonneren op dat forum en jouw eigen sfcdetails.txt mee uploaden om je probleem opgelost te krijgen. Daarmee is bepaald NIET gezegd dat ook je Windows Update probleem ermee verholpen is, want dat wordt (in ieder geval in de eerste link) niet genoemd als een probleem, alleen als probleem dat zichtbaar werd vanuit sfc en/of SURS.

Tijs.

Laatst bewerkt:
okay, ik zal daar eens kijken en uitproberen,
ik vroeg mij af is het een idee om Service Pack 1 te verwijderen en opnieuw te installeren, misschien dat er daar de ontbrekende zaken weer op zijn plaats komen
misschien te simpel gedacht, maar kwam iets tegen over service packs enzo
en anders had jij het misschien wel aangedragen

ja en die heb ik via regedit proberen te importeren, zoals ik denk dat het moet, een bestand van januari
Het is me achteraf nog niet duidelijk of dit goed is afgehandeld. Even voor de goede orde:
Als er een back-up van het complete register is gemaakt, moet deze volledig worden teruggezet, niet geïmporteerd, want in dat laatste geval weet je niet of er na het maken van de back-up nieuwe sleutels zijn aangemaakt die dan dus in je register blijven staan.
Als je alleen kopieën van de sleutels hebt die cccleaner heeft verwijderd moet je al de kopieën van na januari importeren. Als dat er slechts 1 is houdt het natuurlijk alsnog op. Dan kan de fout echter nog steeds in je register zitten.

Schijfopruimen vind ik sinds kort ook een linke. Met name dan als je ook de herstelbestanden hebt verwijderd. Ik vraag me af of dat nl. bij mij de oorzaak van mijn eigen update probleem was. Ik heb tegenwoordig ook de gewoonte om alles op te ruimen. Ik heb echter het gevoel dat dit soms fout kan gaan. Die herstelbestanden staan immers ook in relatie tot het updaten, dan wel verwijderen van updates. Zou zo maar een foutje van Microsoft kunnen zijn.

Die servicepack verwijderen en opnieuw installeren lijkt me ook een goed idee.

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal
ik had dit probleem ook voorgelegd op een MS forum
daar adviseren ze ook SURS
en de optie W& herstellen adv de W& installatie-cd, dat nog maar proberen....

Geprobeerd:
SURS gedaan, dacht dat het nu wel ging hij voltooide die,
vervolgens opnieuw opgestart de bewuste updates weer willen instaleren... NOPE

De optie Windows herstellen via de W7 Cd.....

resultaat:
De upgrade kan niet worden uitgevoerd vanwege de volgende problemen. Annuleer de upgrade, voltooi alle taken en start de upgrade vervolgens opnieuw.

• De huidige versie van Windows is nieuwer dan de versie die u als upgrade wilt installeren. De upgrade kan niet worden voltooid.

nu weet ik het even niet meer....

Bij Microsoft een Windows CD met de laatste versie proberen te verkrijgen misschien. Die kunnen ze beslist online klaar zetten.
Al zullen ze miss argumenteren dat morgen Windows 10 klaar staat.

Laatst bewerkt:
Okay

ben benieuwd wat het antwoord op het MS forum hier op is

@carel63
Als je direct op je voorganger reageert is quoten niet nodig.
;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan