anton44
Verenigingslid
- Lid geworden
- 20 mei 2005
Met de update 2026-08 Preview-update (KB5120998) (26200.9278) verdween bij mij de interne opdracht WMCI
Dit commando gebruik ik in een batch bestand op de huidige datum te generen.
Hieronder het relevante deel van de instructie.
Ik lees dat WMCI toe te voegen is aan het besturingssysteem als een optionele toepassing maar zowel een poging via systeem-addiotionele toepassingen als middels instructie in Powershell (als adm) lukt het in mijn systeem niet.
Ook lees ik dat wegens de gevoelingheid voor allerlei ongewenste inbreuken WMCI helemaal zal verdwijnen.
Nu mijn vraag:
Is de instructie met WMCI in mijn batch bestand om te zetten naar een andere zonder WMCI om DayOfWeek te genereren?
Dit commando gebruik ik in een batch bestand op de huidige datum te generen.
Hieronder het relevante deel van de instructie.
Ik lees dat WMCI toe te voegen is aan het besturingssysteem als een optionele toepassing maar zowel een poging via systeem-addiotionele toepassingen als middels instructie in Powershell (als adm) lukt het in mijn systeem niet.
Ook lees ik dat wegens de gevoelingheid voor allerlei ongewenste inbreuken WMCI helemaal zal verdwijnen.
Nu mijn vraag:
Is de instructie met WMCI in mijn batch bestand om te zetten naar een andere zonder WMCI om DayOfWeek te genereren?
Code:
echo:
FOR /F %%I IN ('WMIC path win32_localtime get DayOfWeek /format:list^|FINDSTR "="') DO SET _%%I
FOR /F "tokens=1 delims==" %%I IN ('set _^|FINDSTR /R "^_[DHMS][aoie][^k]*$"') DO SET %%I=0!%%I!&SET %%I=!%%I:~-3!
:: Display the day of week DayOfWeek (0=zondag, 1=maandag etc)
ECHO Weekdag = %_DayOfWeek%
if %_DayOfWeek% == 0 goto 2
if %_DayOfWeek% == 1 goto 1
if %_DayOfWeek% == 2 goto 2
if %_DayOfWeek% == 3 goto 1
if %_DayOfWeek% == 4 goto 2
if %_DayOfWeek% == 5 goto 1
if %_DayOfWeek% == 6 goto 1
echo: