windows update lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meerdere oorzaken mogelijk... probeer even de volgende dingen:

1. Klik op Start, selecteer Uitvoeren en typ in: services.msc
2. Dubbelklik op de service Automatische updates.
3. Klik op het tabblad Aanmelden.
4. Check Meld u aan als Local System-account.
5. Klik op Toepassen en op OK.
6. Klik met de rechtermuisknop op de service Automatische updates en klik op Start.

Optie 2
Check of de firewall instellingen windows-update niet blokkeren (schakel desnoods firewall even uit)

Optie 3

Tik cmd in het venster "uitvoeren". Type na de > ipconfig /flushdns
Probeer vervolgens opnieuw om Windows update te bereiken...

Ok, even de nieuwste Windows Update Agent ophalen & handmatig installeren, Stap 2, de FixIt kan je ook proberen:

http://support.microsoft.com/kb/949104/nl

N.B: Ik heb de foutcode niet nagekeken nog,uit ervaring weet ik dat dit het tegenwoordig meest voorkomende probleem is.

ik probeer een virus scanner te installeren, maar deze scanner zegt dat ik winxp service pack 3 nodig heb om hem te kunnen installeren.
is er niet ergens een download link te vinden om een update te kunnen installeren?

Ok, even de nieuwste Windows Update Agent ophalen & handmatig installeren, Stap 2, de FixIt kan je ook proberen:

http://support.microsoft.com/kb/949104/nl

N.B: Ik heb de foutcode niet nagekeken nog,uit ervaring weet ik dat dit het tegenwoordig meest voorkomende probleem is.

zucht

sshot_1.png

ik moet trouwens wel vertellen dat ik de harde schijf volledig heb geformateerd en windows xp er opnieuw heb opgezet
het is de zelfde windows xp versie als dat erop stond, hoe wel ik zelf weet dat dat niks uit mag maken.

ik heb gezien dat hij ook geen .net framework 2.0 heeft geinstalleerd.
mogelijk dat daar het probleem ligt

Maakt niet uit, ,NET Framework komt later wel vanzelf via Automatische Updates.

Maakt niet uit, ,NET Framework komt later wel vanzelf via Automatische Updates.

nou blijkbaar maakt dat dus wel uit,
wanneer ik de framework installeerde bogon hij gelijk te zeuren of hij de computer mocht updaten

Bedankt voor je hulp the knight
ik gooi deze topic op opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan