Windows Update wellicht niet langer vrij toegankelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
Windows Update wellicht niet langer vrij toegankelijk
Ballmer wil einde maken aan updates voor iedereen

Microsoft overweegt updates voor het Windows-besturingssysteem alleen beschikbaar te stellen aan gebruikers van legale versies. Het softwarebedrijf zou daartoe binnen afzienbare tijd Windows Update willen beperken. Zo is te lezen op zdnet.nl

De suggestie komt van Microsoft-topman Steve Ballmer. In het Duitse tijdschrift Wirtschaftswoche zegt Ballmer: "Als ik zie hoe groot het aandeel illegale kopieën in sommige markten is, dan vraag ik me wel af hoe lang we nog alle updates zonder voorbehoud en zonder enige controle aan alle Windows-gebruikers moeten blijven aanbieden."

Microsoft zou gebruikers van illegale kopieën mogelijk alsnog willen laten betalen, voor ze de benodigde updates mogen downloaden. Een definitieve beslissing over het beperken van toegang tot kritieke updates is nog niet gevallen, aldus Wirtschaftswoche.

Het probleem is dat ook het beveiligen van illegale versies van Windows soms noodzakelijk is om erger te voorkomen, bij grote virusuitbraken of gevaarlijke lekken.

Ballmer schat dat in een aantal Aziatische landen 98 procent van de Microsoft-software illegaal wordt gebruikt.
 
Goh, dit komt niet bepaald als een verassing moet ik zeggen.

Ik vraag me af of hiermee ook de prijzen van Windows omlaag gaan ;).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat veel mensen denken "Dan maar geen updates"..

Ikzelf hecht wel waarde aan updates, maar mijn 2K is dan ook een kopie van een legale cd :)
 
Niets of niemand hoeft windows de kop in te drukken, dat doen ze volgens mij zelf wel op deze manier! Krijgen we nu dan een illegale handel in windows-updates?? Misschien is het voor windows(microsoft) een optie op eens een product op de markt te brengen die niet zo belachelijk veel updates nodig heeft :p
 
Geplaatst door BrEeZeR
Ikzelf hecht wel waarde aan updates, maar mijn 2K is dan ook een kopie van een legale cd :)

Doe mij ook een kopie van jou legale cd..... :p

ALs ik elke versie windows zou moeten kopen, moet ik toch aardig schatrijk zijn.
De legale cd in de winkel is simpelweg te duur voor de partikulier.
Als die prijzen eens worden verlaagd, zuleln meer mensen overgaan tot kopen van windows ipv kopieren.

Enne, helemaal eens met Tarabass !:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hmm, dan wordt het maar eens tijd om de reeds uitgebrachte updates te downloaden bij de windows update catalogus.:D
 
Ben het er mee eens dat het veel te duur is maar heb het wel zelf betaald. Ik spaar er gewoon voor. Toch een kwestie van prioriteiten stellen. Tegenwoordig worden er trouwens steeds meer voorgebakken pc's verkocht en dan valt de prijs wel mee. Het duurst is eigenlijk de bijkomende software zoals Office-versies, beveiliging en grafische software. Overigens is het niet meer kunnen updaten van een illegale os ook linke soep en dan met name voor de rest van de internetters. Ben daar heel dubbel over maar als ik moest kiezen dan ga ik toch voor legaal. Overigens vermoed ik dat er toch slimmerikken zijn die ook dit weten te omzeilen. :cool:
 
Dat hopen we maar! :D

Anders moet ik m'n spaarvarken weer raadplegen, die al niet echt vol zit... (Tenminste heb veel nodig voor een nieuwe pjoeter)

En misschien is Linux tegen die tijd wel gevorderd dat je er alle windows applicaties op kunt draaien (incl. spellen enzo), maar daar reken ik maar niet op... :rolleyes:
 
Van de gedownloade updates wordt er toch nog een setup in de windows-map gezet.
Iedereen met een illegale windowsversie kent vast wel iemand met een legale versie en een cd-writer.
 
Lijkt me ook niet handig... Steeds "Oooow weer nieuwe update, weer cd branden, naar kennis brengen, dag, totziens" Lijkt me niet opschieten.
 
Ik weet zeker dat de krakers in minder dan geen tijd erin slagen windows dusdanig te bewerken dat deze niet meer als illegaal kan worden gekenmerkt. Daarna een fixje via de bekende kanalen en er wordt weer in het stof gebeten. Misschien dat ze een dongle als optie gaan zien?

tis maar een gedachte...
 
En binnen no-time onstaat er een levendige handel in illegale dongles:D

Ik snap die gasten van MS niet eerlijk gezegd. We weten met z'n allen dat MS-producten hét mikpunt zijn voor lieden die lekken zoeken. Als het illegale gebruikers onmogelijk wordt gemaakt om te updaten is meer dan de halve wereld niet meer beveiligd. Hoe meer PC's onbeveiligd zijn hoe meer virussen en andere rotzooi kans ziet en de middelen aangeboden krijgen om zich te vermenigvuldigen. Het overgrote deel van computers met MS-producten zal 'besmet' raken. Dit heeft maar één consequentie: de populariteit van MS zal drastisch afnemen en meer en meer mensen gaan overstappen naar Linux. Zo graaft Microsoft haar eigen graf, tenzij ze nu eindelijk 'ns een fatsoenlijke prijs bedenken voor hun producten.
 
Laatst bewerkt:
Hardware blokje dat op de parallelle of de seriële poort wordt geplaatst en dient ter beveiliging van software. Een programma mag hierna vrij gekopieerd worden, want het werkt toch alleen maar als het de Key op de desbetreffende poort ziet zitten. Ideale dingen om illegaal kopiëren van software tegen te gaan, maar ondingen als ze kapot gaan, want dan werkt je legale software niet meer.

Wel van gehoord alleen die naam niet :8-0: .


Het zou me trouwens niets verbazen hoor, ik hoop het alleen niet.
 
@Ikself

Dan wordt Linux de grootste.
Lui die lekken zoeken doen dat om zoveel mogelijk mensen te pakken.
Dan strorten ze zich wel op linux.
En het komt niet zover, omdat Microsoft er al vanaf 1985 ingebakken zit.
 
Doen al die lui het om zoveel mogelijk mensen te pesten, of zou de onmetelijke arrogantie van Microsoft de reden zijn dat ze die producten kiezen? Ik denk dat het laatste de voornaamste reden is dat Microsoft zo onnoemlijk populair is bij virusbedenkers. Maar ja, da's mijn persoonlijke mening.....
 
Geplaatst door mark83
@Ikself

Dan wordt Linux de grootste.
Lui die lekken zoeken doen dat om zoveel mogelijk mensen te pakken.
Dan strorten ze zich wel op linux.
En het komt niet zover, omdat Microsoft er al vanaf 1985 ingebakken zit.

Da's ook weer relatief hoor...
Mac OS X het veiligste, Linux meest gehackte OS

Gewoon de prijs aantrekkelijker maken lijkt mij de enige methode.
 
Kijk, Windows heeft een hoop fouten, dat geef ik toe. Linux weet ik niet.

Alleen het fortuintje wat je ervoor neer moet tellen dat is voor een gewone scholier te niet te betalen.

Als je dan nog bedenkt dat je nog het Office pakket wilt en Website's zou willen maken (Marcomedia Pakket) mag je al een aardig spaarvarkentje hebben..

Bijna alles op mijn PC is zo goed als legaal. Ik heb er geen problemen mee om software te kopen, maar ik moet wel het geld ervoor hebben..
 
OpenOffice is gratis, dacht ik
En er is Office XP studenten versie (heb ik)
25 euro
 
Okok, dat zijn goede alternatieven. Maar over het geheel genomen...
 
Over het geheel genomen heb je gelijk, ja.
Het is allemaal veel te duur!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan