Windows Update wellicht niet langer vrij toegankelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet dat ik me zorgen hoef te maken (heb ook kopie van een Corporatie-editie van WinXP Pro NL :p), maar het is natuurlijk wel l u l l i g.

Maar aan de andere kant: de software (Windows) moet ook ontwikkeld en gedrukt worden en dit kost ook enorm veel.

Zelf vind ik een Windows-cd voor €45 wel een mooie prijs. Zeg maar net zo duur als de meeste pc-games kosten. Et is nu voor de meesten toch te duur blijkbaar. :D
 
Zolang Billy genoeg geld heeft, (afgelopen jaar weer minimaal 2 miljard aan zijn rekening toegevoegd),
Kan de software goedkoper.
De prijs van muziek-cd's zijn ook omlaag gegaan om het illegaal downloaden tegen te gaan.
 
Nouja, fullversion Windows voor €45 prima.

Kijk, al mijn beveiliging (antivirus, firewall) is 100% legaal. Dat staat nog los van het feit dat ik hier op wil kunnen vertrouwen.
Verder is dit niet extreem duur.

Windows, Office en ander spul krijg ik de corporated van school.

Windows XP Home SP2 oem NL 99,00
Windows XP Home Upgrade NL 119,00
Windows XP Home Full NL 249,00
Win XP Professional SP2 oem NL 149,00
Windows XP Prof. Upgrade NL 239,00
Windows XP Prof. Full NL 375,00

Nu heb ik XP Pro. XP Home is voor mij in principe voldoende. Maar ik heb een Windows 95 licentie. Daar wordt een upgrade niet van ondersteund. Dan moet ik
óf illegaal aan 98/2000 zien te komen
óf €249 neerleggen. het spijt me dan toch zeer.

Ik gun die mensen echt wel hun centen maar dit is mij te..
 
Laatst bewerkt:
€250 wil ik best betalen hoor, maar dan alleen als er een rappe, ruime hd bijzit. :D
 
Weet iemand een leuke duidelijke linux-cursus online?:p
 
Geplaatst door mark83
Zolang Billy genoeg geld heeft, (afgelopen jaar weer minimaal 2 miljard aan zijn rekening toegevoegd),
Billy heeft inderdaad wel genoeg jah! Kan leven van zn rente en dan houtie nog weet-ik-hoe-veel over... Maaruhh die Steve Ballmer heeft vast nog wat geld nodig dusja..;)
De grote fout is dat ze het probleem bij de consument zoeken en niet bij zichzelf..Maak gewoon die prijzen lager en het lost zich vanzelf op:cool:
 
Als MS eens programma's zou maken vanuit kwalitatief oogpunt in plaats van alleen maar commercieel oogpunt, zouden veel mensen mischien bereid zijn om er wel voor te betalen. Het feit dat zelfs de geroemde SP2 tjokvol bugs zit, geeft wel aan hoe bar slecht het met de kwaliteit van MS gesteld is.

Natuurlijk zeggen fanatieke windows gebruikers nu dat als Linux het populairste systeem was, dat daarvoor de meeste virussen geschreven zouden zijn enz. Maar ik vind het de plicht van de marktleider (of hij dat nu is geworden door illegale kopieen doet niet terzake) om ervoor te zorgen dat hun systeem veilig is, en blijft.

Moeten mensen die een illegale kopie hebben dan maar doelwit zijn van hackers en virussen? Moeten mensen die hun bankzaken doen met hun pc dan maar het risico lopen dat hun gegevens gestolen worden? En wat is dan precies illegaal, waar trek je die grens? Denk ook eens aan een bedrijf dat wellicht niet alle licenties heeft. Moeten die dan ook maar bedrijfsrisico's lopen? Illegaal of niet, als producent van het meest gebruikte besturingsysteem heb je een verantwoordelijkheid.

Sorry dat ik het zeg, maar dit is weer een staaltje marketing in plaats van dat er gezocht wordt naar een structurele oplossing voor de onuitputtelijke beveiligingslekken in windows.

Daarnaast zijn de prijzen voor MS producten bijna belachelijk te noemen. Schaf bv maar eens een office product aan. En vergelijk dat dan maar eens met openoffice of staroffice.

MS heeft zijn dominante marktpositie voornamelijk te danken aan de illegale kopieen. Eerst zorgen ze dat windows voor een breed publiek toegankelijk wordt, met name door in eerste instantie niet zoveel tegen de illegale kopieen te ondernemen, en als iedereen dan op windows draait gaan ze hun policy wijzigen zodat mensen wel moeten betalen. Dat ze daar maar eens over nadenken in plaats van over hoe maar steeds meer geld binnen te halen voor hun bagger.
 
Laatst bewerkt:
M$ gaat dit niet doen... Het is slechts een waarschuwingsmiddeltje om mensen hun product legaal te laten kopen :rolleyes: En als ze het doen, komen de updates gewoon illegaal op p2pnetwerken zoals bittorrent :D
 
Hmmm waarom zou microsoft dat niet doen ze gaan er financieel niet op achteruit misschien gaan er minder mensen windows gebruiken.
Maar bij aanschaf van een nieuwe PC zit ook windows en die is wel betaald dus houd windows genoeg klanten over.

Als de illigale versies niet meer zouden kunnen downloaden gaat de performance van de site er wel op vooruit.

Niet dat ik zelf zoveel waardes hecht aan de updates en aan windows zelf. En ja ik vind windows ook te duur om aan te schaffen. Maar denk toch dat er hier en daar mensen gaan overwegen om windows te kopen.

Overgens zullen er nog genoeg illigale versies zijn en zal er heus wel op een illigale manier aan de updates te komen zijn.

Maar ik kan me er aan de ene kant wel vinden aan het idee van MS. Als het dan gaat om de illigale kopieen
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door joram
M$ gaat dit niet doen... Het is slechts een waarschuwingsmiddeltje om mensen hun product legaal te laten kopen :rolleyes: En als ze het doen, komen de updates gewoon illegaal op p2pnetwerken zoals bittorrent :D

Inderdaad, dan krijg je gewoon 1 keer in de week ongeveer een mailtje, dat de nieuwste updates te downloaden zijn! Perfect! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan