windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonnyheger

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
10
mijn windows update werkt niet meer.....het icoontje van update automatisch staat er ook niet meer?? en als ik handmatig wil updaten lukt dat ook niet....dan krijg ik de melding:
De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De onderstaande bronnen kunnen u wellicht helpen het probleem op te lossen....kan iemand mij helpen???
 
Dit kan komen omdat je een niet legale versie van Windows gebruikt.

Zo niet probeer dit eens:
Dynamic Link Libaries bevatten allerlei routines voor applicaties. Wanneer een benodigde DLL niet geladen is kan de routine niet worden uitgevoerd. Windows Update maakt gebruik van de volgende DLL´s die we opnieuw zullen registreren.
1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren
3. Klik op CMD en klik op OK
4. In het DOS scherm wat nu staat geven we achtereenvolgens de volgende commando´s:
regsvr32 MSXML.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML2.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML3.DLL [Enter]
regsvr32 Wuaueng.DLL [Enter]
Bij elke [Enter] komt er een melding van RegSvr32 "DllRegisterServer van [naam].dll geslaagd.". De DLL is dan geladen. Wanneer een bestand niet bestaat krijgt u de melding "Het in het geheugen laden van de bibliotheek ([naam.dll]) is mislukt. -Kan opgegeven module niet vinden.". Dit is niet erg en u kunt dan gewoon de volgende DLL laden.

Herstellen van de Windows Update database
1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren
3. Klik op CMD en klik op OK
4. Type: net stop wuauserv en geef [Enter]
Dit stopt de Automatische Windows Update Service die op dit moment de database in gebruik heeft.
5. In hetzelfde venster gaan we nu naar de Windows directory: Type CD \Windows [Enter]
Indien Windows in een andere map geinstalleerd is (Dit kunt u controleren door het commando SET [Enter] in het dos venster uit te voeren en naar de optie "windir" te kijken) dient u naar die map te gaan.
6. Type: Rename SoftwareDistribution SoftwareDistribution_OLD
Dit hernoemt de map met de database.
7. Type: net start wuauserv en geef [Enter]
8. Probeer nogmaals Windows Update uit te voeren. Dit kan enige tijd duren omdat de database opnieuw moet worden aangemaakt.
 
een niet legaale windows kan je wel updaten maar alleen de de hooft beveilging updates.
all het extra dus niet denk aan IE7 en WMP11
 
Gelukt

:thumb: Het is inderdaad gelukt.......ik heb wel een legale winXP......dus alles is weer goed......kan weer gewoon updaten:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan