Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjvanderwerf

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Berichten
39
Rechtsonder in de balk staat een wit vlaggetje.
Soms staat er op dat vlaggetje een rode markering.
Als ik dat nader onderzoek blijkt de Windows Update niet op automatisch te staan.
Ik zet dan de update op automatisch en de rode markering is weg
Enige tijd later (kan ook een dag zijn) staat die markering er weer en moet ik weer aanpassen naar automatisch.
Het is maar een klein karweitje maar erg irritant keer op keer.
Wat is hiert toch aan de hand ?
Bedankt alvast voor uw reactie.
MJ
 
Al de PC een volledige scan laten doen met malwarebytes?
 
I.v.m. windows updates een vlaggetje ?? ken ik helemaal niet en nooit ook gezien, kan jij Screenshot maken en met muis er op wijzen zodat hij ook text mee pakt kan je dat?? :
Is het niet zo dat jij bedoel dan vlaggetje van onderhoudscentrum ?? en bovendien jij kan updates wel instellen ook dat ze gedownload wel dagelijks mogen worden, maar dat ze niet geïnstalleerd mogen worden, zodat je eerst kan zien wat je allemaal binnen hebt gekregen ..

P.S. Laat maar even ( a.u.b. ? ) hier zien hoe ziet die vlaggetje uit ? :(

wk5y7m.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in de windows services of de de service "windows Update" als opstarttype op "automatisch" staat.
 
In de bijlage een screenshot van het (nu) witte vlaggetje. (5e van rechts dus)
MJ.OH centrum JPG.JPG
 
Net zoals gedacht, dat is onderhoudscentrum vlaggetje :D en jij weet zeker dat die vlaggetje ook rood kan worden ?? :( ik heb dat nog nooit gezien :confused: is het zoiets wel mogelijk ?

Firewal is bij jou op dit moment wel groen ?? :( en niet toevallig rood ?

equzh4.jpg
 
Laatst bewerkt:
1. Hoe kom ik bij de windows services ?
2. Zodra het weer eens een rode markering heeft, stuur ik je een plaatje daarvan.
Even geduld svp
MJ.
 
:D Start / uitvoeren / typ in services.msc

P.S. als je updates toch op automatisch wil hebben, doe maar dan liever op automatisch-vertraagd ( ! ) ..
 
Laatst bewerkt:
:confused: Uch jej jij hebt geen uitvoeren ingeschakeld :(

Klik rechte muis kant op TaakBalk / eigenschappen / menu start / Aanpassen / bij de opdracht uitvoeren vink maar vierkantje aan en bevestig je alles dan zal je wel die functie hebben ..

53c19eaca861d-Uitvoeren.gif
 
Laatst bewerkt:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set FiSyOb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = FiSyOb.createTextFile("result.txt",true)
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set Service_Info_1 = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_SystemDriver")
Set Service_Info_2 = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_Service")
objLog.writeline "-- SERVICES --"
objLog.writeline ""
For Each objService_Info_2 in Service_Info_2
Select Case objService_Info_2.StartMode
Case "Boot" SM = "0"
Case "System" SM = "1"
Case "Auto" SM = "2"
Case "Manual" SM = "3"
Case "Disabled" SM = "4"
Case Else SM = "Unknown"
End Select
Select Case objService_Info_2.State
Case "Paused" ST = "P"
Case "Running" ST = "R"
Case "Stopped" ST = "S"
Case Else ST = "Unknown"
End Select
objLog.writeline( ST & SM & " - " & objService_Info_2.Name & " - " & objService_Info_2.DisplayName & " - " & objService_Info_2.PathName )
Next
objLogFile.Close

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:serviceslist.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → serviceslist.vbsOpenen

In dezelfde map als waarin je dit script uitvoert, zal een log genaamd result.txt verschijnen.
Post dit log
 
Laatst bewerkt:
:( **** :( na jah ..:(

et tractant consilium pessimum finem conscientia !
 
Laatst bewerkt:
@ROYONIX
Uch jej jij hebt geen uitvoeren ingeschakeld
Met de toetsencombinatie Windowstoets + r roep je ook de uitvoeren functie op, trouwens in het zoekvak services invoeren levert hetzelfde resultaat op.
 
Mjah dat weet ik, maar misschien is toch makkelijker ook als hij standaard verwijzing naar uitvoeren heeft ? en toetsencombinatie zal ook misschien vergeten ? :(

* antwoord op andere kant ! :( *
 
Laatst bewerkt:
Het vlaggetje is van het beveiligingscentrum. Ik heb Vista maar daar moeten de firewall ingeschakeld zijn, de virusscanner up-to-date wezen en automatische updates van Windows ingeschakeld staan.

Is één van deze drie niet veilig oftewel die heeft een verkeerde status, dan komt er een melding van een rood pictogram in de systemtray. Het beveiligingscentrum biedt de mogelijkheid om meldingen aan te passen. Dan wordt de afwijkende status van de drie zaken afzonderlijk niet meer getoond.
 
:D okey dan natuurlijk dat ik weet dat die van onderhouds centrum is,
en dat je via die meldingen krijgt maar ik herriner me niet dat ik i.v.m. firewall rooie vlaggetje had daardoor vroeg ik of firewall daar groen of rood is enz.. enz..

Maar even op andere kant zie ik dat helemaal niemand reageert op die script code boven ik wil en zal graag willen horen ( ik heb zelf wel gedaan ! ) of iemand werkelijk heeft hier die code uitgetest ( beetje uitgebreider uitgetest ! ) ?? en na deze test of heeft iemand wat opmerkelijk opgemerkt ?? :d ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan