Windows verkenner reageert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ridvan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Beste leden,

Eerst had ik altijd wanneer ik een map in mijn documenten opende de melding windows verkenner werkt niet, ik vond dit niet erg want kon via een ander manier in deze map. En wanneer er stond windows verkenner opnieuw opstarten werkte die gewoon weer. Maar nu ik vanochtend mijn pc opstartte kreeg ik gelijk deze melding zonder iets te doen. En vervolgens verdween mijn taakbalk en kon ik niks meer doen. Ik heb firefox kunnen openen via taakbeheer>nieuwe taak. Ik heb deze stappen gevolgd http://vistabits.nl/probleemoplossing/windows_verkenner_explorer.exe_crash.htm en toen had ik alle niet-microsoft shells disabled en toen nieuwetaak> explorer.exe maar toen kreeg ik weer de melding windows verkenner werkt niet. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan nergens komen ik heb geen bureaublad en niks. kan geen bestanden openen. Wie kan mij verder helpen?

Gr. Ridvan

windows opnieuw erop zetten,met zoveel problemen ,is de enige oplossing

MAar hoe kan ik bij mijn bestanden komen om het even op mijn hardeschijf te zetten ofzo want ik neem aan dat alles verloren gaat als ik dit doe. Moet het echt helemaal opnieuw :S

Backups maken moet je altijd doen voordat je tegen problemen aanloopt...

ja dat heb ikgedaan en zo ga ik de bestanden op mijn harde schijf zetten.. ik ga zo windows 7 opniew instaleren denk ik... als dat moet

Dit is de snelste & veiligste methode waarbij je je data niet verliest.

Reparatie-installatie Windows 7 Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info.
Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij zoals gezegd, je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Dankje wel, maar ik was toch van plan om 64 bit te installeren heb nu 32. Dus zet ik gewoon alles via vielige modus over en dan 64 bit installeren. ( ik wil 64bit omdati k meer dan 4GB geheugen heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan