Windows Vista loopt vast tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
254
Goedenmiddag,

Tijdens de installatie van Vista Ultimate loopt de installatie vast tijdens het uitpakken van de bestanden op ca 87%. Ik kan dan niets meer met pc, geen ctrl--alt-delete en de muis beweegt ook niet meer.
Kan dit aan de grafische kaart van het mobo liggen?

Intel Pentium 4 3 Ghz
MoBo: Microstar Ms 7003
Chipset: Radeon 9100 IGP
Memory: 2x 512 Mb DDR SDram pc 3200
Bios Mobo: 03-11-2004

Mijn dank is groot.
 
Hoi !

Heb je voor de installatie Vista Upgrade Advisor gedraaid ?

Gaf die meldingen over niet-compatible hard/software ?

Anders is het moeilijk raden met zo weinig informatie.

Greetz,

Harry.
 
Voor het systeem: CPU en Ram Geheugen hoeven geen acties te worden ondernomen

De Radeon 9100IGP en verschillende bluetooth apparaten zijn geen compatibiliteits gegevens beschikbaar.

Geen problemen met: Realtek AC 97 Audio, HP Deskjet 5151, ATI SMBus, Logitech Webcam,

Let wel dit is het advies voor Vista Home Basic, maar ik heb hier V.Ultimate.


Software is niet zo belangrijk tijdens installatie, toch?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

In elk geval externe hardware, zoals printer, afkoppelen !

Idem met bluetoothsticks et. etc.

Daarna nogmaals proberen.

Mag dan geen problemen opleveren.

Greetz,

Harry.
 
Beste Harry,

Heb er alles vanaf gekoppeld alleen toetsenbord, muis en videoaansluiting zaten er nog op. Nu deed zich het volgende voor; Toen ik alles afgekoppeld had wilde ik de pc opnieuw opstarten maar hij reageerde helemaal niet op Startbutton, op videoscherm zweefde een klein schermpje dat video niet was aangesloten terwijl de videokabel er wel degelijk inzat. Een paar keer geprobeerd opnieuw op te starten maar pc reageerde niet. Na een tijdje zitten wachten startte hij wel weer op en was schermpje verdwenen. Vista eropnieuw proberen op te zetten maar tot twee maal toe bleef hij steeds weer op een andere plek vasthangen. Mijns inziens moet ik toch gaan denken dat er iets niet in orde is met video on board, ik neem van de week even een andere videokaart mee en probeer dan via deze vista er opnieuw op te zetten.

By the way; onder welke noemer staat de shared memory in de naar ik meen Phoenix Bios, maar weet het niet meer heel zeker. Deze staat misschien te laag?
 
Hoi !

Waar dat exact onder staat in je bios kun je vast wel in de manual vinden.

Maar: welke Vista-versie wil je installeren op een PC met shared VGA ?

Je rating zal gegarandeerd niet boven de 1.0 komen, ergo: de Vista grafische toeters en bellen zullen niet gaan werken !

Wat was het advies van de Vista Upgrade Advisor ?
Die maakt de mensen vaak lekker, maar Vista loopt echt niet goed zonder een redelijke videokaart en TENMINSTE 1 Gig geheugen ! (Behalve de Basic-versie, maar dan werkt XP veel prettiger !)

Verder: werk je met een originele DVD of met een download ?
Tussen de laatste zit veel troep.

Succes,

Harry.
 
Tijdens de installatie van Vista Ultimate loopt de installatie vast tijdens het uitpakken van de bestanden op ca 87%. Ik kan dan niets meer met pc, geen ctrl--alt-delete en de muis beweegt ook niet meer.

Ik heb hetzelfde probleem maar dan bij 34%
De advisor geeft aan dat mijn systeem geschikt is voor vista
p4 3Ghz en 2 Gb geheugen nvidia gforce fx 5500

bearbone met msi mobo (scaleo c van fujitsu siemens)

de isnstallatie is nog niet eens bezig met configureren wan een en ander .. louter het uitpakken van eigen bestanden
Ik denk eerder dat de gebruikte installer al bugs heeft daar het zo instabiel is
Ik heb de probeer versie van meneer m soft... maar als het maar op een selekt aantal machienes kan draaien .. zie ik er maar van af om het aan te schaffen
Ook ik heb alles helemaal kaal gemaakt.... enkel videokaart en muis- toetsenbord..... maar het mocht niet baten


m vr gr soscastoa
 
Hoi !

Onzin dus !

Ik doe hier gem. 4 Vista-installatie's per week en ben een dergelijk probleem nog niet tegengekomen.

Goede raad:

Draai eerst de VistaUpgrade Advisor en verwijder evt. hard/software die conflicten kunnen opleveren.
Wil je een dual-boot systeem maken of updaten, evt. virusscanner en firewall verwijderen of tenminste uitschakelen.
Zorg bij een update dat je schijfopruiming en defragmentatie gedaan hebt, ook je temp. map leegmeken.
Als je systeem onder XP al niet zonder problemen loopt, moet je er zeker geen Vista opzetten maar eerst het probleem oplossen (bijv. geheugen en HDD testen).


Greetz,

Harry.
 
hoi harry

Wie zegt dat xp al problemen geeft? ik lees dat nergens.
En we gaan hier uit van een schone instal zonder rand apperatuur.
voldoende cpu kracht veel werkgeheugen en meer dan voldoende schijfruimte'..
de advisor geeft meer dan groen voor vista.
Ik bedoel te zeggen als het uitpakken van een paar cab filetjes al problemen geeft
Zet ik vraagtekens bij de gebruikte installer... miljoenen programma's kunnen draaien op deze pc behalve die suffe installer van msoft ...
Dan lijkt mij het duidelijk dat er was loos is met die installer

Ik heb vista wel op een pentium 1 systeem kunnen zetten op deze hd en toen de hd overgezet in dit systeem.... draait zonder problemen..
Dus ik blijf er bij dat de installer niet deugt
Xp updaten werkt ook gewoon alleen een schone instal dus met moeite..

m vr gr soscastoa
 
Hoi !

Gelukkig zijn er velen met andere ervaringen, anders zou ik ander wek gaan zoeken.


Enne....legale Vista-versie ?

Greetz,

Harry
 
Hoi !

Gelukkig zijn er velen met andere ervaringen, anders zou ik ander wek gaan zoeken.


Enne....legale Vista-versie ?

Greetz,

Harry

Ik meen te weten dat we hier alleen legale dingen worden besproken?
Bij gedownloade rommel mag je geen rede tot klagen hebben

m vr gr soscastoa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan