Windows Vista opstartproblemen: af en toe BSOD's en vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds gisterenochtend geen vastlopers gehad. Vanochtend ook niet. Terwijl er toch niets is veranderd? Welke moet ik eerst installeren. De chipset of de videokaart? Of maakt het niet veel uit?
 
Je zou eerst die van je videokaart kunnen updaten en vervolgens even aankijken hoe het verder gaat met je pc.
Als de problemen wegblijven lekker zo laten.
Als de problemen terugkomen ook de chipsetdrivers updaten.

Groeten Marcel
 
Ok. Maar wat hield dat ntkrnlpa.exe nu in en wat heeft dit met mijn videocard drivers te maken? Daar is toch niets aan aangepast of wel? Want volgens de .dmp file was dit o.a. de oorzaak van de blauwe schermen en vastlopers?
 
Ik heb geen oorzaak kunnen achterhalen, vaak zijn dit soort problemen driver gerelateerd.
Als je meer .dmp files hebt kun je ze posten maar als ze allemaal dezelfde foutcodes hebben hoeft het niet.

Groeten Marcel
 
Ok, dit zijn de vorige 2. De rest heb ik niet meer:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q6D43BAWIHH6.dmp
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XEOETBXEV43V.dmp

Nieuwe videocard driver draait nu b.t.w.

Het programma Kies van Samsung is er nu ook vanaf. Het lijkt er op dat het nu goed gaat. Gebruik inmiddels ook weer een virusscanner want sommige foutmeldingen van in een BSOD hadden hier ook mee te maken. Ik gebruik nu Microsoft Security Essentials en is een stuk lichter dan AVG dus dat is prima. Bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd of je nu van de BSOD af bent.
Succes verder.

Groeten Marcel
 
Ik heb ze niet meer gehad sinds afgelopen maandag dus vooralsnog gaat het weer goed.
 
Na een aantal dagen geen BSOD's en vastlopers gehad te hebben. Vanochtend weer wel. PC bevroor weer totaal toen ik aan het internetten was en het tikken op een invulveld zoals op dit forum. Ik kan niets anders doen dan de PC weer handmatig uit en aan te zetten. Dit gebeurde allemaal weer binnen 15 minuten na opstart.
Ik heb trouwens nog even zitten kijken in MSCONFIG bij het tabblad opstarten. Er staan een aantal dingen dubbel in. En ook programma's die ik toch niet meer gebruik zoals iets van Microsoft Windows Mobile. Ik denk een driver van mijn oude Windows mobile toestel, zou dat kunnen? En dingen van Acer die verwijderd zijn maar nog steeds in MSCONFIG/opstarten te zien zijn. En 2x HD control panel, waarvan 1 actief en 1 niet actief. Misschien dat dit mijn probleem verklaard. Mijn PC is enkele minuten na opstarten nog aan het ratelen, net of er op de achtergrond nog allerlei dingen worden opgestart.
Screenshots mee gezonden.

Bovenkant msconfig/opstarten
Naamloos1.jpg

Onderkant msconfig/opstarten
Naamloos2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan