Windows vista traag en loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

llego

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
27
Hallo allemaal, zoals de titel al zegt is mijn pc traag en loopt die regelmatig vast. Als ik hem net opstart is ie de eerste 10 min redelijk snel, maar daarna begint mijn pc steeds slomer te worden en loopt die al heel snel vast. Bijvoorbeeld als ik een map wil openen of als ik een internetpagina laad. Ook het typen van bijvoorbeeld letters waar dan ook gebeurt erg traag. Ik kan mijn pc eigenlijk nauwelijks gebruiken. Ook is ie traag in de veilige modus. Windows update installeren lukt ook al niet meer. Het is al maanden geleden dat een windows update geinstalleerd werd. Misschien ligt het hieraan?
Ik heb hier veel last van en weten jullie misschien iets om te doen??
 
Dat is een slechte zaak als je geen windows updates meer kan installeren. Heb je wel een virusscanner draaiende (m.a.w. is je computer virusvrij)?
 
ik heb avg als virusscanner. Ik had hem laatst nog gedraaid, hij had wel een paar trojans en dergelijke gevonden. Dus ik denk wel dat ie nu virusvrij is??
 
ok dank je wel. Ik zal ff die 2 dan draaien. Dan post ik wel wat de resultaten zijn
 
Ok, laat het resultaat maar weten ;) Ik ben erg benieuwd of je daarna wel windows updates kunt downloaden.

Deze programma's vervangen overigens niet je virusscanner! Het zijn extra programma's om te scannen, die dus niet beschermen.
 
Je kan ook eens de harde schijf testen. Ga naar deze computer, dan naar de eigenschappen van je harde schijf, en vink alle twee opties voor schijfcontrole aan. Vervolgens computer opnieuw opstarten.
 
Het klinkt inderdaad als een virus, vooral omdat de computer na een minuut of 10 opeens trager wordt. Het kan ook aan AVG zelf liggen. Als je met Malwarebytes en Superantispyware niets vindt kun je AVG zelf eens verwijderen. Op http://www.avg.com/nl-nl/36 kun je een verwijderprogramma downloaden. Wel even opletten of je 32 bits of 64 bits hebt. Verder kan het zijn dat je te weinig werkgeheugen hebt. Vista heeft minimaal 2 GB werkgeheugen nodig om soepel te werken.

Pieter
 
Hallo mensen, sorry voor de late reactie het duurde wat langer dan verwacht. Ik heb dus malwarebytes en superantispyware laten lopen. Malwarebytes heeft niks kunnen vinden, Superantisypware juist wel. Op dit plaatje zie je wat ie heeft gevonden.
Naamloos.jpg
Behoorlijk wat dus. Ik heb nog mijn harde schijf gecontroleerd, hij bleek onbeschadigd te zijn. Ik heb systeemeigenschappen nog ff gekeken en ik zag dat ik 1 GB geheugen (Ram) had en 32-bits.
Toen ik mijn pc afsloot na het virusscannen wist mijn pc nog een stuk of 5 updates te installeren. Maar meer lukt nog niet.
Mijn pc in nog steeds even traag als daarvoor.
Iemand ideeen??
 
Laat Ccleaner eens je registry opschonen, dat kan nooit kwaad: klikkerdeklik

Is je Windows nu wel up to date eigenlijk?

Zelf ben ik trouwens meer fan van de gratis virusscanner van Microsoft dan AVG. Eventueel kan je eens kijken wat het effect is van het verwisselen van AVG voor MSE: klikkerdeklik voor de website van MSE

1GB voor Vista is eigenlijk net te weinig, het loopt veel beter op 1,5-2GB
 
heb ccleaner mijn register laten schoonmaken, had rond 1200 dingen schoongemaakt. Heb ook AVG verwijderd en de vriusscanner van Microsoft geinstalleerd. Ook meteen gescand, had niks gevonden. Nadat ik AVG had verwijderd liep mijn pc wel stukken sneller dan daarvoor :D het gaat nu wel sneller maar als ik een internet pagina laad of iets dergelijks, gaat het toch wat langzamer dan een normaal computer. Windows update is gewoon hetzelfde gebleven.
K1pje hoe kijk je of je windows up to date is ??
 
Via het start menu --> alle programma's --> windows update. Daar kan je laten zoeken naar updates. Worden er geen nieuwe updates gevonden, dan is je Windows up to date ;)

Goed te horen dat je pc weer wat beter loopt :)
 
ik heb ff een screenshot gemaakt, zodat jij het kunt zien. Dan is het denk ik ook meteen duidelijker.
update.jpg
 
Ok, dan heb je nog wel updates om te installeren. Om alle updates (inclusief de optionele updates) te installeren moet je eerst zorgen dat deze allemaal geselecteerd zijn. dit doe je door op de regeltjes te klikken met "46 belangrijke updates zijn beschikbaar" of "2 optionele updates zijn beschikbaar". Zorg ervoor dat je in dat scherm alle updates selecteert en klik vervolgens op "updates installeren" ;)

Waarschijnlijk zal je na de installatie van de updates wel een keertje opnieuw moeten opstarten.
 
Ik heb geprobeerd de updates te installeren maar dan krijg ik dit na het installeren
update2.jpg
 
Opnieuw opstarten en dan nogmaals proberen ;) Soms lukt het niet in 1 keer om alle updates in 1 keer te installeren, maar dan moet je het dus gewoon nog eens proberen.
 
Ik heb mijn computer inmiddels een paar keer opnieuw laten opstarten en na zo'n opstarting begon ik meteen nieuwe updates te installeren. Maar er lijkt weinig te veranderen. De getallen blijven allemaal hetzelfde, soms staat er dat er 3 zijn voltooid. Maar als ik mijn pc opstart dan lijkt zijn er nog steeds 46 updates beschikbaar en geen 43 :confused:
 
Hmm, misschien is je windows wel beschadigd.

Probeer eens windows te laten scannen naar beschadigde windows bestanden: start menu --> alle programma's --> bureau accessoires --> opdrachtprompt (LET OP: rechtermuisknop en dan uitvoeren als administrator!). Vervolgens typ je precies dit daar in het scherm wat naar voren komt: sfc /scannow
Vervolgens wordt er gescand (duurt even).

Tevens wat je kan proberen is een uitbreide schijfcontrole: deze computer --> rechtermuis op C: schijf --> eigenschappen, vervolgens onder het tabje extra klikken op foutcontrole (nu controleren), laat dan zowel de fouten als de beschadigde sectoren zoeken! (dit vereist opnieuw opstarten, iets wat langer gaat duren door de schijfcontrole)
 
Ik heb zoals je zei opdrachtprompt als administrator uitgevoerd en sfc/scannow ingetypt. Ik kreeg toen dit Naamloos1.jpg
Er gebeurde niks behalve dat ik die lap tekst kreeg. Ik typte het toen opnieuw in en er gebeurde precies hetzelfde.
En met die schijfcontrole. dat heb ik ook laten uitvoeren maar hij bleek onbeschadigd.
 
je moet sfc /scannow intypen (met spatie ertussen), dan zal het wel werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan