Windows Vista Update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
De modules die niet gevonden worden, zijn vermoedelijk voor XP. In de volgende link staan ze voor Vista.
Voer methode 2 en 3 volledig uit. Als dit niets oplost dan zou ik maar eens met een andere virusscanner gaan zoeken.
Zijn er nog andere problemen?
Kun je onder een ander account inloggen?
Kun je de persoonlijke instellingen wijzigen?
Een herinstallatie is misschien sneller dan te blijven zoeken naar een oplossing.

Bedankt voor de reactie.
Ik heb mijn virusscanner al een keer verwijderd, en hierna de update laten lopen, maar dit wil ook niet helpen.
Ik kan onder een ander account inloggen, daar staan alleen een paar dingen van ouderlijktoezicht op, anders maak ik wel een ander account. Maar de persoonlijke instellingen kan ik daar volgens mij wel wijzigen.

Wat bedoel je met "Zijn er nog andere problemen?"
En zou je de link willen posten?

http://www.vistax64.com/software-tools/183498-windows-update-reset-repair-tools.html
De meeste dingen heb je al een keer gedaan. Maar bepaalde dingen werken alleen als een service is uitgeschakeld.

Als er meer onderdelen niet goed werken dan kan dat veroorzaakt worden door virussen of spyware. Het kan ook andere oorzaken hebben. Bij mij werkte onlangs de taakplanner niet goed meer. Windows onderdelen in- en uitschakelen werkte helemaal niet meer. Wat dit met elkaar te maken heeft weet ik niet maar na een herinstallatie werkt alles weer zoals het moet.
Computers werken niet logisch, ze denken binair.

Eerst had ik wel wat kleine problemen met de virusscan, ik kon geen programma's installeren, maar na de 'Toegangsbeveiliging' eraf te halen werkte het wel goed.

De procedure uit de link heb ik gevolgd, alles gaat goed, totdat:
2500cpf.jpg

Bij het starten van de Eventviewer krijg ik deze foutmelding.
Als ik NET HEPMSG 4201 intyp, krijg ik het volgende:
Een WMI-gegevensprovider heeft de doorgegeven exemplaarnaam niet als geldig herkend.

Laatst bewerkt:
De map wilde ik hernoemen zoals in het andere topic wordt aangegeven, maar dan krijg ik de melding dat dit niet gaat omdat ik niet gemachtigd ben. Moet dit in de veilige modus gebeuren?

Je moet de beveiliging van de map wijzigen via eigenschappen.

Op die map heb ik volledig beheer, alleen op het bestand zelf niet:
jaj88p.jpg

Bedankt!
Het verplaatsen van de mappen is gelukt met het volgende programma en command regel:

Sysinternals - PendMoves v1.1 and MoveFile v1.0

"X:\***\movefile.exe" "C:\Windows\System32\LogFiles" "map waar 'LogFiles' heen gekopieerd moet worden"
"X:\***\movefile.exe" "C:\Windows\Logs" "map waar 'Logs' heen gekopieerd moet worden"

Alleen is bij mij de map 'Logs' niet gekopieerd omdat ik dezelfde map had opgegeven denk ik.
Ik ga deze map nog een keer proberen te verplaatsen. Edit: Nu is het wel gelukt, ik heb het bestand naar een andere map geplaatst.

Moet ik dadelijk de update nog een keer proberen te installeren? en daarna in mijn eventviewer kijken?

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist geprobeerd om de updates opnieuw te installeren, dit lukte weer niet, de stappen uit de opdrachtpromt heb ik nog een keer gevolgd maar hierna kan ik de updates nog steeds niet installeren.

In de Eventviewer zie ik het volgende staan:
Logboeknaam: Application
Bron: Microsoft-Windows-CAPI2
Datum: 9-5-2009 22:28:40
Gebeurtenis-id:513
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: **Computernaam**
Beschrijving:
Cryptographic Services is mislukt tijdens het verwerken van aanroep OnIdentity() op het object 'System Writer'.

Details:
AddCoreCsiFiles : GetNextFileMapContent() failed.

System Error:
Einde van bestand is bereikt.
.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-CAPI2" Guid="{5bbca4a8-b209-48dc-a8c7-b23d3e5216fb}" EventSourceName="Microsoft-Windows-CAPI2" />
<EventID Qualifiers="49154">513</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2009-05-09T20:28:40.000Z" />
<EventRecordID>23369</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>Application</Channel>
<Computer>**Computernaam**</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>

Details:
AddCoreCsiFiles : GetNextFileMapContent() failed.

System Error:
Einde van bestand is bereikt.
</Data>
</EventData>
</Event>

Ik heb op internet gezocht naar 'Cryptographic Services', hierop vind ik dat de map 'catroot2' leeggemaakt moet worden, van deze map heb ik in de stappen van de opdrachtpromt de naam gewijzigd. Dit zou toch voldoende moeten zijn?

Ik heb het artikel doorgelezen, volgens mij is dit alleen voor XP en 2000, maar de stappen die worden genoemd heb ik al eens doorlopen (uit het andere artikel).
Zou het helpen om contact op te nemen met Microsoft? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Bedankt,
Ik heb contact opgenomen met Microsoft, nu even afwachten wat hier uit komt.:)
Verwachtte reactietijd: Binnen 1 werkdag

Ik heb contact via de help support van Microsoft.
Dit heeft nog niks opgeleverd, maar er is nog iemand bezig om mij te helpen.

Naar een tijdje op de site van microsoft te hebben gewacht op een antwoord,
krijg ik niet een antwoord op mijn vraag, helaas.

Ik heb besloten om Windows opnieuw te installeren.
Alsnog bedankt ik iedereen die mij geholpen heeft!:thumb:

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Alleen bij mij staat het "Windows Update Error 80070490"
Wie kan me ermee helpen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan