Windows Vista X64 bit start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjKevin1

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2012
Berichten
59
Ik heb een probleem met mijn pc (Compaq)
Als ik de pc aanzet zie je zoals gewoonlijk eerst de optie's om in de bios te komen etc.
Maar daarna gaat z'n balkje lopen (heen en weer) en normaal duurt dit 10 a 20 seconden en dan stopt hij en gaat ie naar windows, maar nu blijft die lopen en stopt niet, het HDD Lampje aan de voorkant van de pc blijft ook branden, ik heb al opstartherstel geprobeerd maar dan blijft hij ook hangen, via een Herstelschijf geprobeerd maar dan werkt opstartherstel niet, ook alle andere opties waar je kunt komen via F8 als je de pc opstart heb ik geprobeerd maar zonder succes :confused: , als ik Hp Diagnostics (ofzoiets) doe (F9) dan staat er Failed bij de HDD, er staan nog veel belangrijke bestanden op de pc die absoluut niet kwijt mogen raken!
Wat moet ik hiermee doen??

Kevin
 
Herstelschijf heb ik al geprobeerd maar zonder succes. Back-up heb ik helaas niet :S
Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen, waarom windows niet wil opstarten?
 
Je zou de hd nog kunnen uitlezen door hem te demonteren en uit te lezen met een andere pc, zodat je de bestanden veilig kunt stellen.
Dit kan met een sata adapter, of door hem aan te sluiten in een andere pc.
Usb sata adapter
 
Probleem opgelost, HDD was naar de kl*te, nieuwe besteld en erin gezet en Windows 7 erop, klaar
De oude HDD is dus kapot (weet niet waaraan) maar er stonden helaas nog veel belangrijke bestanden op, De aansluiting is SATA en mijn oude pc heeft nog z'n aansluiting met ik meen 4 grote gaten, hoe noem je dit? en zijn er hiervoor verloopstekkertjes tekoop?
 
Je zou de hd nog kunnen uitlezen door hem te demonteren en uit te lezen met een andere pc, zodat je de bestanden veilig kunt stellen.
Dit kan met een sata adapter, of door hem aan te sluiten in een andere pc.
Usb sata adapter

USB naar SATA  IDE adapter.jpg


Er zijn adapters te koop zoals boven omschreven, en SATA voeding verloop zijn verkrijgbaar bij iedere pc winkel.
sata voeding verloop.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan