Windows XP beter dan Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareem16

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
30
Hallo,

Ik heb hier een computer met Windows vista momenteel. Ik heb een betere computer dan een vriend van mij alleen heeft hij XP en ik vista. Toch draait hij games beter dan mij. Hij zei dat dit aan vista ligt want daar heb je meer geheugen voor nodig. (is dit waar?)

Ik heb hier een andere oudere computer met een legale Windows XP met de code op de zij kant van de kast.
Ik heb ook nog de Windows xp installatie cd ervan.
Mijn vraag is dus als ik die op mijn huidige vista computer installeer met die code, puur om alleen te kijken of games beter draaien, kan ik dan ook weer mijn systeem terugzetten naar vista?
Ik weet dat dit niet mag maar ik wil wel kijken of er verschil is en niet dat ik zomaar 100 euro voor niks ga uitgeven.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Groeten,
Karim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iedereen heeft al WINDOWS 7!:cool:
Xp is té oud en vista is de ondersteuning langzaam aan het afdalen.
Dus koop gewoon windows &! Dat werkt zoals jij wilt.

Mvg Windowsfaq
 
Iedereen heeft al WINDOWS 7!:cool:
Xp is té oud en vista is de ondersteuning langzaam aan het afdalen.
Dus koop gewoon windows &! Dat werkt zoals jij wilt.

Mvg Windowsfaq

ok ok, bedankt voor je reactie

maar wat ik al vroeg is het mogelijk als ik een andere OS op mijn computer zet hem weer terug te zetten naar Vista ?

Groeten,
Karim
 
Goedemiddag,

Vista gebruikt veel geheugen dus als je wat weinig geheugen in de pc hebt zal hij wat langzamer zijn dan de xp machine.
En ja je kan het altijd proberen xp erop je kan zo weer terug naar vista, maar misschien dat je nog ergens een hd hebt kan je de vista laten staan en op de andere hd xp installeren scheelt een hoop werk.
 
Goedemiddag,

Vista gebruikt veel geheugen dus als je wat weinig geheugen in de pc hebt zal hij wat langzamer zijn dan de xp machine.
En ja je kan het altijd proberen xp erop je kan zo weer terug naar vista, maar misschien dat je nog ergens een hd hebt kan je de vista laten staan en op de andere hd xp installeren scheelt een hoop werk.

Hoe zou ik dat kunnen terugzetten dan?
Ik heb nu geen recovery dvd want ik hoorde dat als je zon dvd maakt dat je dan niet meer tijdens het opstarten op f9 (ofzo) kan drukken om via de Hardeschijf het recovery op te starten. Klopt dat trouwens?
 
Hoi,

Nam even aan dat je ook vista cd-rom had maar als hij op de hd staat als recovery zou ik het doen met mijn tweede optie tenminste als je nog ergens een hd hebt of kan lenen.
 
Hallo,

je vriend heeft 100% gelijk!!
Als je xp installeert zal het spel beter lopen.Gewoonweg omdat vista meer vraagt van je systeem.Let wel als je van plan bent xp te installeren moet je je goed informeren of het mogelijk is.Als je leek bent zal het niet makkelijk zijn .Dit i.v.m. ata en s-ata drivers.Maar het loont de moeite om het te proberen.Trouwens:dezelfde xp als op je andere pc kan je ook installeren op je laptop:zolang je achter dezelfde router "zien" ze het niet.


Succes




Als je het wil proberen kan ik wel helpen en vele anderen op dit forum denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

je vriend heeft 100% gelijk!!
Als je xp installeert zal het spel beter lopen.Gewoonweg omdat vista meer vraagt van je systeem.Let wel als je van plan bent xp te installeren moet je je goed informeren of het mogelijk is.Als je leek bent zal het niet makkelijk zijn .Dit i.v.m. ata en s-ata drivers.Maar het loont de moeite om het te proberen.Trouwens:dezelfde xp als op je andere pc kan je ook installeren op je laptop:zolang je achter dezelfde router "zien" ze het niet.


Succes




Als je het wil proberen kan ik wel helpen en vele anderen op dit forum denk ik.

Niet geschoten is altijd mis he :p

Maarja ik heb nog een externe Hardeschijf van 1TB hier liggen. Maar ik neem aan dat ik die niet als enigste hardeschijf gebruikt kan worden voor een computer?

Ik heb ook nog een oude computer hier staan die niet eens meer opstart( die ene met die windows xp). Mijn moeder had hier windows 7 op gezet wat een trial versie was en die het nu niet meer doet. Zou ik eventueel die hardeschijf eruit kunnen halen, in mijn computer stoppen er er windows xp op zetten? weet alleen niet hoe :p
 
Hoi,

Ja dat zou tot de mogelijkheid behoren maar misschien is het toch wat verstandiger om het met iemand in de buurt te doen die het vaker heeft gedaan.
Maar anders kunnen we je ook helpen maar dan zal je even je hardware moeten melden en even de eventuele hd .
 
Hoi,

Ja dat zou tot de mogelijkheid behoren maar misschien is het toch wat verstandiger om het met iemand in de buurt te doen die het vaker heeft gedaan.
Maar anders kunnen we je ook helpen maar dan zal je even je hardware moeten melden en even de eventuele hd .

Dit is de computer die ik nu momenteel heb:

Operating System
MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP1
CPU
Intel Pentium D 915
Presler 65nm Technology
RAM
2.0GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Motherboard
Packard Bell BV RC415 (CPU 1)
Graphics
PKB MAE191W @ 1440x900
512MB GeForce 9500 GT (Undefined) 44 °C
Hard Drives
313GB Seagate ST3320820AS ATA Device (Unknown Interface) 40 °C
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device
YPQTWZ 45AJGPA SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Is dit een beetje een redelijke computer waar windows xp goed op zal draaien?

edit: Trouwens de andere HD die ik had zit nu een illegale windows 7 op die eraf moet, kan ik gewoon XP eroverheen gooien? vroeger stond er namelijk al windows xp op maar ik weet alleen niet hoe.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat inderdaad xp er wat beter op zal draaien als vista maar even nog een idee kijk eens bij packard bell of er hardware drivers voor je pc, zijn even op je type zoeken
 
Hoi,

Denk dat inderdaad xp er wat beter op zal draaien als vista maar even nog een idee kijk eens bij packard bell of er hardware drivers voor je pc, zijn even op je type zoeken

Ik weet niet welke type ik heb. vroeger kon je bij PB je serie nummer invoeren die achter op je pc stond en dan kreeg je alle downloads en info over je pc maar dat kan ik nu niet meer vinden. Enig idee hoe ik erachter kan komen?
 
XP is te oud windows vista te traag en windows 7 is gewoon het beste:thumb:
 
Hoi,

Ja dat wordt dan wat moeilijk (even tussendoor je hoeft niet steeds te qoute hoor ;)) ik denk dat het misschien even verstandiger is om er iemand bij te halen, want als je eventueel xp op die hd had zou installeren zou deze nog een mogelijkheid zijn maar dan moet xp dus geïnstalleerd zijn.
Je moet nu eerst van de hd win7 af zien te halen en dan xp installeren .

@ lord4163 ja dat is zo maar je gaat toch om iets te proberen geen win 7 kopen als je xp nog hebt liggen en wie zegt dat win 7 op de packard bell wil ;);)
 
Laatst bewerkt:
Oke die drivers kan ik proberen. Maar wat hebben die drivers ermee te maken dat ik windows xp op mijn hd wil zetten, of begrijp ik iets niet? Ik heb wel verstand van computers maar alleen de basis :p
 
Hoi,

Om de pc zo optimaal mogelijkheid te laten draaien zal je drivers voor je moederbord etc moeten installeren.
 
Volgens mij gaat die met welk OS dan ook helemaal geen verschil merken met die pc.
(Intel Pentium D 915,512MB GeForce 9500 GT)

Waarbij de ts in de topicstart duidelijk de game prestaties accentueert.
 
Denk dat hij onder xp toch wat makkelijker draait Frank, en ach zo heeft hij wat te proberen wie niet probeert die weet niets ;)
 
Oke ik heb driver whiz gedownload en hij staat nu aan.
Ik heb een paar drivers die out of date waren maar daar word nu aan gewerkt.
Hij kan ook mijn type computer opsporen maar hij komt niet verder dan packard bell istart ?????
Waarschijnlijk omdat ik een andere videokaart erin had gedaan.
 
Hoi,

Oke nu heb je dus de Vista driver ge-update kijk nu een wat er met games gebeurt en om welke games gaat het?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan