Windows Xp Cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Berichten
267
hoi, ik heb bestwel een probleem, ik heb bij mijn pc, 'n windows cd gekregen, alleen is deze volgens mij helemaal niet de windows xp installeer cd, omdat ik bijvoorbeeld niets kan installen, of naar de recovery console kan komen, iemand misschien een idee hoe je aan een xp cd kan komen? moet je die kopen ofzo..?

alvast bedankt

Philip
 
Wij kunnen alleen maar zeggen dat je die een in de winkel moet gaan kopen.

Over de rest mogen we het hier niet over hebben.
 
En hoe ziet die cd eruit die je erbij gekregen hebt.
Is het een nieuwe pc, zo ja welk merk.
 
het is volgens mij een *kuch*..*niet te vermelden* cd..als je snapt wat ik bedoel?

er staat '' windows xp'' op..
 
Oke dat het een niet orginele cd is weten we nu.
Maar is de pc nieuw of is deze al oud.
Op een nieuwe pc kan de leverancier een appart bestandje hebben gezet waardoor je xp opnieuw kunt installeren.
Wat wil jij dan installeren ?
 
nou, het is wel een xp install cd, want ik heb hem nu in deze pc zitten en hij doet het gewoon, maar ik heb dus een probleem met mijn computer boven omdat .

system32\ntostkrnl.exe niet gevonde of bescadigt, is, nu moet ik mijn xp cd erin doen en de recovery console etc. starten, dus, of deze cd is niet bootable..? ik heb gehoord dat dat moet?, of ik heb iets verkeerd staan in de bios instellingen ( ik heb nu wel alles op CD-ROM ) staan bij de instellingen, misschien komt dit wat vaag over?, hopelijk snapt u het, alvast bedankt!
 
Cd van xp in de cdrom. Computer uit even wachten computer aan.
Nu opletten en goed naar je beeldscherm kijken.
Daar komt een vraag: druk op een toets als u vanaf cdrom wilt opstarten. Als je dat leest dan druk je op een toets.
Windows gaat aan het werk en op een gegeven moment komt er een blauw scherm.
Daar staat bij druk op r als u windows wil herstellen/repareren.

Dit doe je en dan gewoon goed blijven lezen en opletten.

Suc6.
 
ok, nou ik heb de windows cd erin gedaan ( beneden laat hij gewoon windows xp installatie enzo zien ) maar boven, zegt hij ..diskboot failure, please insert disk and press enter..

help?
 
staat in je bios dat de eerste boot device cdrom is.
Zo ja dan is je xp cd niet bootable.
Ofwel je kunt niet opstarten van die cd.
Gebruik dan een windows 98 opstart disk en kies voor opstarten met cd rom ondersteuning.
 
um, dit heb gedaan, en nou staat d'r toch 'n hoop!! :|, misschien dat je dat nodig hebt, maar in iedergeval staat er nu A: en moet ik iets intypen, hij gaf ook aan dat hij geen FAT..(?) bestanden kon vinden..?
 
je hebt dus geboot vanaf een diskette.
Je schijf is dus van het type ntsf.
als er a staat type je e: enter
e is dan de letter van de cdrom
nu staat er e:> setup en geeft een enter nu zou de cd installatie moeten beginnen.
Als dat niet zo is dan type je achter de e: cd i386en geeft een enter nu staat er e:i386> nu type je setup en dan zou het moeten werken.

suc6.
 
ok, dit it was ik krijg

cdr101 not ready bezig met lezen station :e

Afbreken, opniew proberen, mislukt.
 
het kan ook zijn dat hij hem probeert te lezne, maar ik heb bij de BIOS instellingen, alles op FLOPPY gezet, volgens mij, moet ik deze nog even na checken?
 
ok, hij zat in D:, maar hij zegt '' this program can not be run in DOS mode''..
 
d:\>cd i386 enter
d:\I386>winnt enter en als dat niet lukt dan moet je voor winnt setup typen.
 
ik lees dat je alles op cd rom had gezet dit hoort ook niet zo
beste is om het zo te doen
no 1 diskette
no 2 cd rom
no 3 hdd
 
oke, nu zegt hij dat hij moet weten waar de windows xp bestanden zich bevinden, er staat
E:( ben ondertussen terug op e )

E:i386

is dat goed of moet ik dat veranderen?
 
Geplaatst door gekky29
ik lees dat je alles op cd rom had gezet dit hoort ook niet zo
beste is om het zo te doen
no 1 diskette
no 2 cd rom
no 3 hdd

ik heb't ook veranderd naar

1 diskette
2 cd rom
3 cd rom...

ik wee tniet precies wat hdd etc is, ik ben pas 15 :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan