Windows Xp Cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
15 jarigen kunnen al heel wat weten van computers hoor.
Maar hdd is je hardeschijf.
Deze moet dus wel gezien worden anders kom je daar nooit uit.
Je staat in e in de map i386 type nu winnt en geef een enter.
als hier geen reactie op komt type dan setup en geef dan een enter.

yep, k ben net bij setup geweest, hij zegt alleen dat hij geen 330 mb vrije schijfruimte kan vinden, ( dit kan begrijpelijk zijn omdat ik van de week problemen heb gehad )..maar ik heb nou 22 gig , ik heb behoorlijk wat weg gegooid, maar toch geeft ie dit aan..ik krijg het ene probleem naar het andere..:s

Heb je niet toevallig iemand in de buurt die je even kan helpen.
Jij krijgt steeds meer problemen.
Waar zegt windows dan dat hij de installatie neer wil zetten.
22 gig vrij is meer dan voldoende.
Als je nu in de bios als eerste de cdrom zet als tweede de floppy en als derde de harddisk
Stop dan die xp cd erin en dan zou je toch moeten kunnen starten vanaf die cd.

mijn vader is er nu bij, haha, nou ik kwam dus bij de installatie, alleen hij zij op het begin dat hij geen schijf kon vinden waar genoeg schijfruimte opstond om het te installeren. moet ik nou de derde boot veranderen in harddisk? :)..doek dat ff

ja dat moet.
dan opnieuw opstarten met cd erin en kijk dan of je kan booten vanaf cd.

oke nou mijn vader komt zelf niet eens bij de installatie zelf, dus daar heb ik nou niet echt wat aan, maar is er een manier om bij de recovery console te komen zonder dat hij iets wil installeren?..

De recovery console is normaal gesproken om windows xp terug te zetten naar de aflevering instelling.
Dit zou dan op je harddisk moeten staan.

ok, nou dit is wat ik heb, ik ben nou net bij de setup, allene hij zegt dat hij niet genoeg schijfruimte kan vinden voor de benodigde setup..

nou ben ik het helemaal kwijt. :s

Oke dit wordt zo een heel lang verhaal zonder dat we iets verder komen.
Vraagje: waar woon je.
vraagje heb je msn
vraagje heb je skype

Geplaatst door Puppie De recovery console is normaal gesproken om windows xp terug te zetten naar de aflevering instelling. Dit zou dan op je harddisk moeten staan.[/B]

Nou, nee hoor, Recovery Console is heel wat anders: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314058

Volgens mij heb je een NTFS partitie, terwijl je de setup van WinXP in DOS probeert te starten. Het is je misschien bekend dat DOS helemaal niet met NTFS overweg kan? Je zult dus even die NTFS partitie moeten verwijderen en een FAT32 aanmaken. Je kunt hiervoor een Win98 boodisk downloaden van www.bootdisk.com en daarmee FDISK opstarten. Dan de non-DOS partitie verwijderen en een nieuwe primaire partitie aanmaken en formatteren. Als je daarna WINNT weer start kan deze tenminste zijn installatie-bestanden kwijt. Verstandig is het ook om voordat je de setup start SMARTDRV te laden, gaat een stuk sneller installeren.

Geplaatst door Binary

Nou, nee hoor, Recovery Console is heel wat anders: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314058

Volgens mij heb je een NTFS partitie, terwijl je de setup van WinXP in DOS probeert te starten. Het is je misschien bekend dat DOS helemaal niet met NTFS overweg kan? Je zult dus even die NTFS partitie moeten verwijderen en een FAT32 aanmaken. Je kunt hiervoor een Win98 boodisk downloaden van www.bootdisk.com en daarmee FDISK opstarten. Dan de non-DOS partitie verwijderen en een nieuwe primaire partitie aanmaken en formatteren. Als je daarna WINNT weer start kan deze tenminste zijn installatie-bestanden kwijt. Verstandig is het ook om voordat je de setup start SMARTDRV te laden, gaat een stuk sneller installeren.

Hallo, dit kan best wel eens werken, maar ik krijg vandaag als het goed is de bootable windows XP thuisgestuurd, ik ga het eerst daarmee proberen, mocht het niet lukken probeer ik dit :), wel heel erg bedankt :thumb:

Geplaatst door Binary

vraagje, kun je hier wel de recovery console mee runnen, die hoef ik alleen te hebben omdat ik te weinig MB over heb voor een xp installatie.

oei, ik krijg bij disk vijf dit te horen ;

file ntfs.sys cause an unexpected error (4096) at line 5010 in d:]\xpclient\base\boot\setup\setup.c.

:confused:

ok, mijn vader heeft de bootdisks aan de praat gekregen maar kreeg vervolgens weer te horen dat windows niet kan worden gestart omdat het ntoskrnl.exe bestand beschadigt ( of niet gevonden ) (..hij denkt ook waarschijnlijk dat het een virus is.. )
ik ben daarna gaan kijken naar de oplossing van
Binary, maar mn vader dacht dat ik dan uiteindelijk alles kwijt zou kunnen raken door die partities of iets dergelijks, ik wacht eerst de cd's morgen op, lijkt me het handigst, of niet? :confused:

oke, heel wat vragen in een keer nu, maar als ik uiteindleijk een FAT partitie moet maken, raak ik dan niet alles kwijt..mijn vader vindt dit nogal riskant.

Ja, als je de bestaande NTFS partitie verwijdert en een FAT32 partitie maakt, dan ben je de data kwijt. Maar als je de installatie kunt starten met die installatie-diskettes, dan kun je toch gewoon op NTFS installeren? Alleen onder DOS heb je FAT32 nodig, met die diskettes dus niet! Als je de installatie normaal start, dan zou er een mogelijkheid behoren te komen waarin je de installatie kunt starten zonder te formatteren. Eventueel een andere mapnaam opgeven en WinXP wordt (eventueel in dualboot) geïnstalleerd. Hangt een beetje van de installatie CDROM/diskettes af hoe je het precies te zien krijgt. Zie voor meer info: http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPPro/installxppro1.htm
Kun je nu in Recovery Console komen en heb je daar voldoende ruimte kunnen vrijmaken?

oke, Wim hardstikke bedankt voor de CD'S het probleem is gefixed !, Binary hardstikke bedankt voor de hulp verder, echt hardstikke bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan