Windows XP Deïnstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floriaan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
16
Hallo,
Het zit zo: Ooit was ik van plan windows opnieuw te installeren op de C:, maar per ongeluk zette ik nu windows een tweede keer op schijf D:.
Ik zou graag windows op schijf D: deïnstalleren zonder m'n schijven de formatteren.
Hoe kan ik dit het beste doen?
 
De setup van windows nog een keer doen,en dit keer op C: zetten,hierna kun je D: leegmaken.

ps:wacht even nog een reactie af,want 100% zeker ben ik niet van mijn zaak:eek:
 
naar mijn weten kan dat tog niet xp verwijderen zonder te formatteren of kan dat wel??
 
staan er nog andere dingen op d?

Ja, dat is het punt juist, die hele schijf staat vol met programma's die ik wil behouden, die twee links gaan er helaas allebei vanuit dat je je schijf(partitie) formatteerd, maar dat ga ik dus niet doen....
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat niet lukken. Je zal op zijn minst moeten formatteren. Punt.
 
Ja, dat is het punt juist, die hele schijf staat vol met programma's die ik wil behouden, die twee links gaan er helaas allebei vanuit dat je je schijf(partitie) formatteerd, maar dat ga ik dus niet doen....

kan je die programma's niet opnieuw installeren?
 
kan je die programma's niet opnieuw installeren?

Ja, zou op zich kunnen, maar t zou heel veel werk zijn, en ik ga liever door met 2x windows XP op m'n computer dan dat ik dat zou moeten doen, het is 75gb in heel veel bestandjes, dus laat maar....

Bedankt voor jullie hulp, helaas leidt het tot niets.
Mvg, Floriaan
 
Ja, zou op zich kunnen, maar t zou heel veel werk zijn, en ik ga liever door met 2x windows XP op m'n computer dan dat ik dat zou moeten doen, het is 75gb in heel veel bestandjes, dus laat maar....

Bedankt voor jullie hulp, helaas leidt het tot niets.
Mvg, Floriaan

helaas is er geen andere oplossing
 
Ik heb misschien een idee voor je.

> Back-up alle gegevens van de D-schijf die je nog nodig hebt in de toekomst.
> Sla deze back-up op op de C-schijf.
> Installeer Windows XP op de C-schijf.
> Formatteer je D-schijf.
> Zet de back-up terug op de D-schijf.
 
Dankjewel, maar dat gaat helaas niet lukken. Schijf C is een stuk kleiner dan D en staat behoorlijk vol, alle bestanden van D gaan er nooit bij passen, ookal was C helemaal leeg :(
Ik vrees dat ik het hier maar mee moet doen....
 
Heb je geen externe harde schijf?
Of nog een tweede interne schijf die je er tijdelijk in kunt bouwen?

Anders zul je moeten balen. :(
 
even als ik het goed begrijp heb twee schijven eentje D:/ en C:/ en je hebt windows xp twee keer op je D:/ geinstaleerd.

als dat zo is doe je het volgende;
kijk eerst welke windows xp gestart is door een tekst document op je beurblad te zetten en in de mappen van alle beide mappen kijken.
als je een maal zeker weet welke windows xp opgestart is.
dan verwijder je dan deander map windows xp door op SHIFT en DELETE drukken.


krachtig maar simpel heb ik eerder gedaan maar dan op mijn eigen laptop
 
Balen dus :p
Ik zou de schijf van m'n andere computer erin kunnen hangen, die heeft genoeg ruimte, maar om dan ook alles 2x over te zetten..... Ik dank jullie en laat het zo, want ik denk niet dat het de moeite waard is.... wat de snelheid betreft scheelt het niet veel.
mvg. Floriaan
 
oke is goed

start windows xp vande c:/ op eenmaal in de windows ga je naar de d:/,
haal je gevens uit de hele windows map en zet je gewoon op de d:/geen andere map en dan delete al de bstanden van windows bestanden
 
Ja, ik kan de hele windowsmap op D: deleten, maar ik zou liever deïnstalleren....
 
Dan zou ik een interne of externe hardeschijf helen en verder klussen als de bestanden belangrijk voor je zijn
 
Als je de Windows van je D:\ schijf uit je boot.ini verwijdert, en vervolgens van D:\ de Windows-map verwijdert, is de 2e Windows in weze "gedeïnstalleerd".

Als alle programma's in D:\Program Files ook geïnstalleerd zijn op je C:\ schijf kan je die nog gewoon blijven gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan