Windows XP en '95 krijg ik niet aan elkaar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Narcis

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Berichten
68
Hallo, ik ben al even doende om thuis 2 pc's met elkaar te verbinden, een netwerk dus. Een pc draait onder Win XP met een netwerkkaart van Sitecom, de andere pc is Win 95 met een Belkin kaart, allebei kneiternieuw. Zoals het eruit ziet lukt het instellen met XP wel met de wizard (ik kan het nog niet uitproberen) maar het lukt me met geen mogelijkheid met Win 95. Hij vind geen nieuwe hardware en reageert niet op de bijgeleverde cd-rom met setup. Ook op de installatiediskette die XP maakt reageert niets.
En toch wil ik ze succesvol met elkaar verbinden.
Wie kan me daarbij helpen???

Dank René
 
De wizard Netwerk instellen kan alleen worden uitgevoerd op computers met Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows XP Home Edition en Windows XP Professional.

uit de hulp functie van xp

heb je geen upgrade naar win98?
 
Geplaatst door Jheroen
De wizard Netwerk instellen kan alleen worden uitgevoerd op computers met Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows XP Home Edition en Windows XP Professional.

uit de hulp functie van xp

heb je geen upgrade naar win98?

met het prgje analog X proxi zou het volgens de link van steve wel mogelijk moeten zijn.
 
Geplaatst door Narcis
Hallo, ik ben al even doende om thuis 2 pc's met elkaar te verbinden, een netwerk dus. Een pc draait onder Win XP met een netwerkkaart van Sitecom, de andere pc is Win 95 met een Belkin kaart, allebei kneiternieuw. Zoals het eruit ziet lukt het instellen met XP wel met de wizard (ik kan het nog niet uitproberen) maar het lukt me met geen mogelijkheid met Win 95. Hij vind geen nieuwe hardware en reageert niet op de bijgeleverde cd-rom met setup. Ook op de installatiediskette die XP maakt reageert niets.
En toch wil ik ze succesvol met elkaar verbinden.
Wie kan me daarbij helpen???

Dank René

Begrijp ik het nu goed dat de netwerkkaart in XP het gewoon doet maar in Win 95 niet? Of doet ie het in Win 95 ook wel maar heb je alleen geen netwerkverbinding van Win95 naar die XP machine?
 
Laatst bewerkt:
hoi,
mijn probleem wordt me door jullie toedoen steeds duidelijker namelijk dat ik de drivers van Belkin niet onder WIN 95 geinstalleerd krijg; zeker niet automatisch(wizard) en tot op heden ook niet handmatig. Jullie tips ga ik vandaag proberen.

alvast dank, René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan