Windows XP erg traag en fout rapprten komen te vaak tevoorschijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Dat Prism Profilex server ken ik van ;n draadloze netwerkkaart.

Heb je die aan boord, verwijder 'm dan in apparaatbeheer.
Daarna opnieuw opstarten en opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.

Hallo,

Wat gebeurd er dan als ik zoiets verwijder? Kun je me ook even het stappenplan geven hoe ik het kan doen?

Hoi !

Ga naar apparaatbeheer, rechtsklikken op de draadloze netwerkkaart (toevallig 'n Speedtouch 121G ?), kiezen voor: verwijderen.

Opnieuw opstarten, dan krijg je de melding: nieuw apparaat gevonden - en als je geluk hebt installeert Windows de netwerkkaart/stick/chip opnieuw.

Beter: installeer zelf de nieuste drivers,; ik denk deze: http://www.kpn.com/prive/service/handleidingen/internet-software.htm

Greetz,

Harry.

Hallo,

Ik heb eigenlijks een Toshiba en dan nog wat en ik zit bij Ziggo, heb bij KPN gezeten. Wel bijna goed geraden dus. Ik zal je de uitkomst zo snel mogelijk laten weten.

Iemand die het nu verder weet nu er geen Spyware en andere virussen worden gevonden?

fluffyfluf, ik lees dit in een posting van jou.

- Foutenrapport komt tevoorschijn gelijk nadat alle programma's op het bureaublad geladen zijn.

Hoeveel snelkoppelingen zijn dat zo?
Hoe meer snelkoppelingen op je bureaublad, hoe trager je computer zal opstarten.

Paar vraagjes

• Krijg je ook foutmeldingen moest je gewoon je pc op starten en dan niks meer doen (gewoon op je bureaublad staren)?
    • Zo ja:
      Probeer dit eens -> 'Start' -> 'Run' -> 'msconfig' en schakel nu alles uit (of mss toch het beste je anti virus erbij laten) dan 'toepassen' -> 'ok' -> 'pc heropstarten' en kijk weer of het terug komt als je niets doet.
      • Zo ja:
        Dan weet ik het ook niet :s
      • Zo nee:
        Probleem opgelost het is een van de programma's die mee opstart bij het laden van windows. Nu is het aan jou om uit te zoeken welke het is.
    • Zo nee:
      Dan is het een programma dat je zelf start en ga je eens moete kijken welke het is. En herinstalleren of een vervanging ervoor zoeken.
Succes!

Een programmaatje van de Speedtouch 120G voor het maken van de draadloze Internet verbinding. De computer heeft geen draadloze verbinding. Het starten van Internet loop hierdoor zo een vertraging op, dat het conflicten veroorzaakt.

Zoek het programma Prismsvr.exe bij Start > Uitvoeren > type "msconfig" > ga naar tabblad Opstarten en haal het afvinkje voor Prismsvr weg. Soms staat Uitvoeren niet bij Start maar bij Alle programma's > Bureau Accessoires.

Zorg ervoor dat Indexeren van de schijven uitgeschakeld is bij Eigenschappen van de schijf, tenzij je heel erg vaak bestanden zoekt, zodat de computer wat gemakkelijker kan ademen. Schijfruimte kan je vrijmaken op de manieren die op de volgende site genoemd worden. http://schoonepc.nl/optim/delete.html Misschien kan je zo gemakkelijk, alleen binnen Windows, al een gigabyte ruimte vrijmaken. Sommige van de op die pagina genoemde methoden zijn klein bier.

Voor verdere foutmeldingen kan je gemakkelijk Googlen op Internet. Je hoeft zelf het wiel niet uit te vinden zeg maar. Je vindt fouten en tekortkomingen ook in de logboeken van Configuratiescherm > Systeembeheer. Klik rechts op de fouten en kies Eigenschappen. Begrijp je die samenvatting van de fouten niet dan kan je Googlen op de genoemde namen. Het is daarbij wel belangrijk om te begrijpen dat veel fouten niet echt fout zijn. Je hoeft niet alles te verhelpen. Als het systeem niet doet wat je wilt dan zullen de logboeken op het betreffende tijdstip duidelijkheid over de reden kunnen verschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan