windows xp file error

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis16612

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Hoi iedreen.
Als ik mijn windows xp opstart die ik net nieuw heb geinstalleerd.
Waar vroeger windows 95 opstond.
ik krijg steeds tehoren dat ik een paar files mis.
Weet iemant een manier hoe ik windows 95 of 98 of xp opnieuw kan installeren.
Of een manier dat de computer vanaf het begin de cd start zodat ik kan beginnen met installeren.

Ik denk dat je computer een melding weergeeft dat er GEEN drivers zijn voor de apparaten.
Want, Windows 95 is een beetje (heeel erg) oud, en daar kun je -bijna- geen drivers meer voor vinden.

Misschien als je een beetje googled op internet, dat je dan wel de drivers krijgt.

Groet,

Hoi :),

Installatie:
CD erin, let bij het bootscherm van de bios op welke knop je moet hebben om te kiezen vanaf welk apparaat er opgestart moet worden. (vaak is dit F2, F11, F12 of Del. maar dit verschilt per systeem)
selecteer de CD/DVD speler. De tekst druk op een toets om de installatie te starten komt vanzelf in beeld. Druk op een willekeurige toets op het toetsenbord als die tekst in beeld is om de setup te starten. (bij voorkeur gebruik ik vaak het liefste enter of spatie)

Succes met de installatie,

Gr. Ash

hoi iedreen hartelijk dank voor al jullie antwoorden alleen het is me niet gelukt om de xp te maken
hier kan ik uitkiezen als ik in het bios menu ben
standard cmos setup
bios features setup
chipset features setup
power management setup
pnp and pci setup
load bios defaults
load setup defaults
superrvisor password
user password
ide hdd auto detection
saven en exit setup
exit without saving
ik hoop dat ik snel van iemant een oplossing krijg
M.V.G Dennis

Als het goed is krijg je bij het starten van je pc een bios start scherm met 2 sneltoetsen inbeeld. de een brengtje waar je nu bent in de bios zelf. de ander geeft een keuze scherm vanaf welk apparaat er opgestart moet worden ;)
Die eerste keuze heb je net beschreven, de andere moet je hebben.

Veel succes

hoi iedreen ik heb het zelf gevonden de volgorde zoals je zei maar hij was heel moeilijk te vinden en uiteindelijk is het gelukt op me oude windows 95 staat nu xp.
zij er nog een paar aanpassingen die ik moet maken bijvoorbeeld e bios want ik heb nog steeds het zelfde start scherm als bij windows 95

Beste dennis,

Mooi dat het gelukt is. Zorg dat je XP aan internet verbind, je drivers download, activeerd maar vooral update.

Is het XP Service Pack 2. zorg dan dat je eerst Service pack 3 download voor XP.
Daarna is het de beurt aan Microsoft updates om alle overige updates binnen te halen voor jou systeem.

Mochten er na installatie van service pack 3 problemen zijn met de drivers, ga dan bij de fabrikanten na of er nieuwere drivers zijn uitgegeven.

Groeten, veel plezier en succes,

Ash

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan