windows xp geeft blauw scherm in beginvase install

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Berichten
179
Hallo

Ik wil xp installeren op een compaq SR5702NL computer wordt gelevert met vista

volgens wat speurwerk zit er een pegatron M2N78-LA violet moederbord in als ik wat op internet neus


volgens de meldingen van het blauwe scherm ziet hij mijn harddisk niet die op een sata aansluiting zit.

Nu wil ik een slipstream schijf maken maar ik heb hier 2 vragen over

1 - waar vindt ik de juiste xp drivers
2 - hoe pak ik dit verder aan zo'n slipstream cd maken

ik heb al diverse xp versies gedownload pliek en ook stond er soms bij met sata drivers maar niet 1 deed het
 
Over het algemeen kan je drivers vinden op de website van compaq.

Kan je niet in je database uitschakelen dat die via sata moet doen. Kan me herinneren dat ik ook zo'n probleem heb gehad(was geen compaq) en toen ik sata uitschakkelde vond die de hard disk wel.

BTW DOE NIKS IN JE BIOS ALS JE NIET WEET WAT JE DOET!

misschien is dit de oplossing van je slipstream cd

http://valkarts.nl/slipstream/index.html


of deze:
http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html

Drivers van compaq:

http://www.compaq.com/cpq-country/cpq_support.html

Mijn vraag is eigenlijk waarom wil je windows xp erop zetten en niet windows 7 of opnieuws windows vista
 
Laatst bewerkt:
hoe bedoel de in de database uitschakelen???

en de hardddisk zit op een sata poort dus dit uitschakelen zou toch resulteren in geen harde schijf!!!! of denk ik nu verkeerd???

ik heb de site van compaq al helemaal doorgespit en daat is geen oplossing te vinden

in ieder geval dank je wel voor de slipstream instructies nu de juiste drivers nog

wie o wie kan me helpen???
 
Chipset driver: hier
Video driver: hier
Moederbord specificaties (ietwat onvolledig): hier
Moederbord handleiding: hier

Je zult de SATAIDE Driver uit de chipset driverset moeten integreren (via nLite) in de nieuwe XP installatie-cd als text-based driver, omdat je 'm (direct) nodig hebt in het tekst-gedeelte van de XP installatie.
Pak de chipset-driver uit met (bijv.) 7-zip of Winrar, en dan vind je in de submap IDE\WinXP\sata_ide de te integreren (text-based) SATA driver.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
kwajong67, voor je eraan begint heb ik een vraagje.

ik heb al diverse xp versies gedownload pliek en ook stond er soms bij met sata drivers maar niet 1 deed het

Heb je die windows xp gedownload? Als dat zo is zal ik je moeten teleurstellen, want de installatie zal niet lukken. Een gedownloade XP heeft geen SP1 aan boord, en SP1 is op de site van Microsoft niet meer te downloaden. Een gedownloade XP kan men ook niet slipstreamen.
waarom wil je eigenlijk XP installeren op een computer waar Vista op geïnstalleerd staat?
 
Laatst bewerkt:
@seniorke & topic-starter: Via nLite kun je ook meteen Service Packs integreren. Dat is zeer aanbevolen, vanaf SP2, vanwege (o.a.) de ondersteuning van grote schijven (>120 GB).
Daarvoor zijn de volledige versies van de Service Packs nodig.
SP2 voor XP NL
SP3 voor XP NL

Tijs.
 
ok maar ik heb nu nog 1 vraag over als ik nu een xp versie van pliek wil gebruiken die is waarschijnlijk al geslipstreamd kan ik die dan ook laten slipstreamen met mijn drivers??
 
dnties, ik weet dat je met Nnlite windows met de nodige servicepack's kan slipstreamen.
Maar dan moet je een origineel XP installatieschijfje hebben, en het mag ook geen OEM schijfje zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan