Windows xp herkent geen lege cd/rw meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

punkin`Pete

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Als ik een cd-tje wil branden gaat alles goed totdat ik er een cd instop. Ik krijg dan via het brandprogramma dat ik nu gebruik-DeepBurner- de melding "ASPI-instellingsfout". Ook andere brandprogramma's die ik via freeware heb gedownload geven ook aan dat er een fout is of doen helemaal niets.
Zit er een slimmerik op dit forum die mij "Uit de brand" kan helpen?

punkin`Pete.

Ook XP Service Pack 2 geinstalleerd toevallig? :)

Met een of andere installatie heb je je ASPI drivers verknoeid. Probeer de brandersoftware even opnieuw te installeren (en als het even kan de laatste update daarvan!)
Als dat niet helpt, probeer dan om alsnog handmatig de ASPI drivers te installeren opnieuw. Die haal je HIER

download anders even wat aspidrivers: aspidrivers en installeer die even, grote kans dat je probleem dan weg is.

Ik heb inderdaad SP2 geinstalleerd, en daarna ook enkele cd's gebrand. Ook op de 15de heb ik nog een cd kunnen branden, maar daarna niet meer. Ook de download die je achter de link had gezet bracht geen verbetering. Ik zal nu eerst proberen om de brandersoftware opnieuw te installeren. Misschien kan ik nog andere dingen proberen? Kan je de brander (laser) misschien ook schoonmaken?:confused:

Ja, er bestaan speciale schoonmaakcd's, die de kop van de lens reinigen.

Na het gebruikmaken van jouw link naar de adaptec aspi drivers is het probleem dusdanig minder geworden dat ik weer kan branden en wissen, ik moet vaak wel omwegen gebruiken, maar het werkt en ik heb tijd zat. Bedankt voor je hulp.
Wissen doe ik nu met Deepburner, branden gaat via Windows Media Player of via Windows met mijn cd station. Het blijft alleen lastig dat de branders vaak moeite hebben met de verschillende formaten. wma, en ook m4a geeft veel problemen.
Het leuke is dat de gratis converters vaak maar 75% van een song omzetten.

Maar dit zoek ik een andere keer wel uit. In iedergeval bedankt, ik heb weer een paar puike cd-tjes.:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan