hallo
probeer iets meer nadruk op het werkelijk probleem te leggen in je uitlegtekst , dat maakt het voor mensen makkelijker om een oplossing en/of een antwoord te vinden.
als ik het goed begrijp sluit je computer niet af maar start hij opnieuw op.
Begrijp ik het zo goed?
Iemand anders een oplossing????
vinhelper
iig bedankt voor je initiele reactie, op prijs gesteld door me

en idd, WinxpHomeprobleem met afsluiten. Niks aan de hand eerst en plotseling wel, ik ga naar start, klik op afsluiten, beeld wordt langzaam kleurloos dan de melding gegevens worden opgeslagen en vervolgens windows sluit af etc, het normale gebeuren, hij lijkt uit te gaan maar floep....hij start weer op!
Heel soms wil het nog wel eens gaan zoals het hoort, maar vaker niet dan wel, blijft sporadisch dat de pc zich "gewoon"afsluit en dus uit gaat. Probleem deed zich eerst voor bij de pc van mijn lief en twee dagen later ook mijn pc, beiden machines hebben McAfee als virusprogramma, beiden staan op auto-update voor windows.
Ik heb geen netwerk, dus ze zijn niet met elkaar verbonden.
Ik heb gelezen in dit onderwerp en andere onderwerpen dat er meer zijn die hier last van hebben, maar de suggestie zoals veranderingen in bios aanbrengen lijkt mij onverstandig, weet er wel wat van maar niet alles. Amateur met enige kennis als het ware.
Ik heb gekeken of de resetknop wellicht "vast"staat maar nee dus.
Het vreemde is dus dat beide pc's kuren hebben, want was het er bij 1 gebleden dan had ik wel meteen gegaan voor een system-restore en dus lijkt het me daar niet in te zitten of toch maar doen bij beide?
De aan en uitknop op de hardware gebruiken voor afsluiten werkt soms, regelmatig echter start de machine dan toch nog op, slechts lang indrukken van die knop resulteert in sluiten.
Ik hoop dat ik het nu duidelijker heb uitgelegd en zie reacties graag tegemoet, kan het niet begrijpen en het zit me dwars.
De machines moeten "draaien" zoals het hoort bij mij en problemen wil ik graag oplossen.
groet
Gondaleh